karbonowe komponenty ??? dobry pomysł??

Forum Polski :: Sprzęt
karbonowe komponenty ??? dobry pomysł??
Previous Page |
Author Message
Posted: Nov 29, 2007 at 7:28 Quote
siemka mam tu taki dylemacik ... ponieważ jako już dłogo w dh siedze cały czas mam głod jeżeli chodzi o wage... to przeciez jedna z najwazniejszych podstaw. iiii sobie myśle jak by tak kupic sobie karbonową sztyce mostek kierownice podkładki i teraz jest pytanie ... czy to dobry pomysł ... troche mam lęk...

Posted: Nov 29, 2007 at 13:53 Quote
sztyca podkladki tak , osobiscie nie polecam kierwonic, kumpel z ktorym jezdze na bike osobiscie zlamal karobnowego syncrossa w dh, moze na kiere monkey bar ? eastona ?

Posted: Nov 29, 2007 at 14:20 Quote
denus wrote:
sztyca podkladki tak , osobiscie nie polecam kierwonic, kumpel z ktorym jezdze na bike osobiscie zlamal karobnowego syncrossa w dh, moze na kiere monkey bar ? eastona ?
piopieram wszystko w tej wypowiedzi, ale co do tego monkey bar'a to trzeba pamietac o jej cenie 400-500 zlBlank Stare , ja osobiscie nawet jabym mial to bym nie dal tyle za kierownice.

Posted: Nov 29, 2007 at 22:38 Quote
Nom przecie karbon sie nie nadaje na kierownice wg mnie oczywiście sztyca spoko może być podkładki tez . Ale dam Ci przykład carbonowa klamka Hayesa jest dość droższa od zwykłej a ludzie bardziej na nią narzekają wiec coś w tym musi być.



Pozdrower

Posted: Nov 30, 2007 at 6:34 Quote
generalnie pomysl jak najbardziej ok, ale rower mozesz odchudzic nie tylko kupujac ultralekkie komponenty ktore wymieniles. polecam http://light-bike.com/forum/, co prawda strona dla ludzi z nieco innej bajki ale mysle ze znajdziesz tam inspiracje Wink

Mod
Posted: Nov 30, 2007 at 7:37 Quote
A ile waży teraz ten rower? Ja bym sie w karbon nie pchał, kiera odpada raczej, sztyca jak dla mnie też, bo to niby rurka, ale dopóki nie ma sie spdów ryzyko że będzie ona musiała podeprzeć Cie z całym siodełkiem w jakiejś awaryjnej sytuacji jest duże...wole zeby sie napewno nie złamała i żeby miał wszystko całe ;P Na podkładkach znowóż dużo nie zaoszczędzisz...już lepiej bym pomyślał nad kombinowaniem poprostu lżejszych czesci alu przeznaczonych do dh, będą droższe od obecnych, ale moim zdaniem pewniejsze. Jak samo jeśli myślisz o strictly dh, to są pewnie lzejsze ramy właśnie do niego stworzone...

Posted: Nov 30, 2007 at 8:19 Quote
ja bym pomyslal nad siodlem i korbamiPimp , ale nie z karbonu oczywiscie

Posted: Nov 30, 2007 at 9:06 Quote
Ja bym sie nie bawił w karbon, tylko pozmieniał cieższe czesci na lżejsze odpowiedniki. Co do kiery z karbonu to bym się bał Smile

Posted: Dec 1, 2007 at 0:17 Quote
Musisz pamietać ze czesci z karbonu moze i sa lekkie i trwałe to maja jedna wade w porównaniu z aluminium np. kierownica nie wygnie Ci sie tylko odrazu peknie a to według mnie juz wystarczający powód by jej nie kupywać. Dobrym pomysłem z karbony jest sztyca bo raczej jej szybko nie złamiesz jednym slowem kupuj do bika to z karbony na co nie idzie duży nacisk podczas ostrej jazdy Razz Jailbreak Jailbreak Jailbreak

Posted: Dec 1, 2007 at 15:45 Quote
cześc azon, trochę szperałem w tym temacie i karbonowe podkładki (np. Boplight) mogą byc cięższe od aluminiowych (!) poza tym, gdyby nawet były lżejsze, to i tak oszczędnosc paru gramów, nie kalkuluje się... Poza tym te wszystkie karbonowe cudeńka do zjazdu można spokojnie zamienic na lekkie i trwałe części z alu, np kierę Easton EA50, czy sztyce Rooxa, zapłacisz mniej i nie będziesz się bał, że Ci niespodziewanie chrupnie Wink A co do oszczędności masy to warto kupic sprężynę tytanowa (masz ~250-300 g. oszczędności za ok. 300 złWink , czy lekkie siodło. Oczywiscie gdy się juz dobrze opanuje technikę to można się pobawic z lekkimi obręczami, też paręset gramów można oszczędzic zmniejszając jednocześnie bezwładnośc kół, czyli lepsze panowanie nad rowerem, lżej dla tarczówek i mniejsza masa nieamortyzowana, same plusy Smile A za sprężyną z tytany warto szperac na allegro, mi np udało się kupic w idealnym stanie z progressive suspension, 350 Ibs za 300 zł Smile

Posted: Dec 2, 2007 at 5:51 Quote
dhcyc wrote:
A ile waży teraz ten rower? Ja bym sie w karbon nie pchał, kiera odpada raczej, sztyca jak dla mnie też, bo to niby rurka, ale dopóki nie ma sie spdów ryzyko że będzie ona musiała podeprzeć Cie z całym siodełkiem w jakiejś awaryjnej sytuacji jest duże...wole zeby sie napewno nie złamała i żeby miał wszystko całe ;P Na podkładkach znowóż dużo nie zaoszczędzisz...już lepiej bym pomyślał nad kombinowaniem poprostu lżejszych czesci alu przeznaczonych do dh, będą droższe od obecnych, ale moim zdaniem pewniejsze. Jak samo jeśli myślisz o strictly dh, to są pewnie lzejsze ramy właśnie do niego stworzone...
nom wazy 20,05 kg norco a line park ... seryjny ... chciałbym z 19 zrobic myslałem jeszcze nad tytanowa sprężyną ale to jak niebede miał co z skasą zrobic

Posted: Dec 2, 2007 at 12:20 Quote
cieżko będzie zejsc o kilogram, musiałbyś zainwestowac mnostwo kasy, a i tak będzie to kosztem wytrzymalosci... W twoim norco widze możliwosc większego odchudzenia bez straty pancernosci baja z korbami np hozlfeller lub saint i własnie tytanową spręzyną, tak jak pisałem Smile

Posted: Dec 2, 2007 at 12:32 Quote
timmy00 wrote:
... i własnie tytanową spręzyną, tak jak pisałem Smile
A moze powietrzny damper typu fox dhx 5.0 air ??

Posted: Dec 2, 2007 at 13:12 Quote
timmy00 wrote:
... z korbami np hozlfeller lub saint ...
saint wcale nie jest tak rewelacyjnie lekki (wiem, mam) ale np. holzfellet OCT lub XT do racingowego DH IMHO beda dobre, poza tym mozesz zaoszczedzic na kolach; sa lzejsze obrecze od MTX, mozesz zalozyc lzejsze, wezsze opony i detki, zainwestowac w lekkie piasty, wymienic sruby na tytan/alu (ale to akurat droga inwestycja), magnezowe pedryle, tak jak chciales lekka kiere i mostek chociaz nie koniecznie karbon. mysle ze przy odrobinie zachodu spokojnie mozesz zejsc o 1,5 kg. no i oczywiscie DHX Air to swietny pomysl, mozesz tez pomyslec nad evolverem

Posted: Dec 3, 2007 at 23:47 Quote
Carbon sie nie nadaje na kiery mostki ani nic na co idą duże naprężenia. przy uderzeniach pęka. nie radze ;p

Previous Page |

 
Your subscriptions
no posts

Copyright © 2000 - 2014. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv14 0.023603
Mobile Version of Website