Video: Andorra World Cup Course Preview with Claudio

Jul 25, 2013 at 7:11
Jul 25, 2013
by Karl Burkat  
 
You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login

Claudio Caluori:



Bernard Kerr just fired me a note and got his and Bubba Warren's helmet cam footage up on Pinkbike, watch those guys pin it!

Views: 8,797    Faves: 4    Comments: 1



Here is Greg Minnaar of the Santa Cruz Syndicate:



Here is Steve Pete of the Santa Cruz Syndicate (with Josh Bryceland and Sam Dale):

Views: 9,516    Faves: 39    Comments: 4
Must Read This Week









97 Comments

  • + 107
 So stoked when I saw Claudio did another course check!
  • + 42
 "Oh shit a drop! Aaaahhhyyyaaaaahhh!!!"
  • + 9
 His buzz for riding makes me buzz
  • + 11
 The fact that he still comes up with some gems while riding that course is pretty unreal. That course is wild if it gets slick at all its going to be realllly hairy riding conditions.
  • + 12
 Thats a real downhill course right there
  • + 6
 "It's a bit early in the morning for me to be riding, I should have taken a warmup run" haha
[Reply]
  • + 84
 "I have to slow down maybe... no I won't, I'll just be careful"

Absolutely awesome track preview!
[Reply]
  • + 47
 WTF... This track looks much more difficult than the other worldcup tracks... Heavy, heavy, heavy. Ride on Sam
  • + 24
 YESS! This track will seperate the men. from the boys!!!!!
  • + 1
 thats for sure
  • + 14
 I think that's how it should be all the WC proper DH Wink
  • + 14
 All the rounds have been proper DH so far, the UCI must be trying to make up for worlds being at Peitermaritzburg Wink
  • + 11
 I don't think they should all be like that, but it definitely needs to be like that to separate the "flow" riders from the "technical" riders and the most consistent will take the overall at the end of the season.

Very excited to watch this one!
  • + 2
 YES TRUE TO!!!
[Reply]
  • + 34
 Talking in a foreign language and riding down a super gnarly track- 2 things I wish I could do on their own, let alone together!!!
[Reply]
  • + 20
 Course Preview LIKE A BOSS
[Reply]
  • + 16
 I LOVE his course previews! So awesome- tons of skill, hilarious commentary. He should make a full bike movie by previewing every WC course!
  • + 1
 a movie ?not necessary, just a soundtrack !haha
[Reply]
  • + 17
 gwin should go back to short chainstays on such a tight course haha
  • + 1
 Ha - classic!
[Reply]
  • + 13
 The track is like, Block both wheels, pray your god, close your eyes and see what's coming! that's gonna be tough!
[Reply]
  • + 11
 You know its really steep when it even looks really steep on a helmet cam preview.
[Reply]
  • + 9
 Claudio is a fantastic track narrator, I really enjoyed his banter! Track looks insane.
[Reply]
  • + 2
 rough, long, sharp, steep, rooted, wet, slippy, stony!!!, ..... this is gonna test bike and riders to the limit for sure, ok, no big jumping here just good old fashioned holding on for dear life and PRAY!!!! brilliant preview as ever
[Reply]
  • + 5
 You normally can't tell how steep the steeps are.... on this one holy moley!
[Reply]
  • + 5
 So much gnar. Proper DH track!
[Reply]
  • + 2
 Is it just me, or is this track potentially one of the physically demanding ones out there?? I imagine fitness/strength/stamina/conditioning are going to be a huge factor here...
[Reply]
  • + 3
 He's all casual like " hey I just woke up and this is kinda sketchy {yawn} " I would be like " OOOOOOoooooooooo crrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaappppppppp!!1!! " the whole way down!
[Reply]
  • + 5
 "gnarliest part still coming up" I APPROVE!
  • + 1
 I was like WHAT!?! I felt like I was going to crash nearly every moment of the video and then he said that!! Haha cant wait for race day.
[Reply]
  • + 5
 Nice one Claudio! That track looks wild!
[Reply]
  • + 3
 F*****ck!!!!! that track looks scary yet fun :-)
This is going to be interesting to watch....
[Reply]
  • + 1
 The World Cup really has it right this year, ram your bike park style track up yer hoop, proper man tests! Fort Bill , VDS and now this, I'd actually be scared to drop into that thing, look at it!
[Reply]
  • + 2
 Claudio should do all the course previews. Both of them have been my favourite recent pinkbike videos. That course also looks GNARLY
[Reply]
  • + 4
 would you do this without mud tires caudio ?
[Reply]
  • + 4
 YESSSSSS! This just made my day!!!
  • - 8
 Same here, i was waiting to see 1 real proper dh track similar to our local trail, def will be fun, lets see who can ride proper Dh
[Reply]
  • + 4
 Some of those trees gonna be hugged. But this time, not by hippies.
[Reply]
  • + 1
 Absolutely the best video I've seen. These track videos are incredible, they really put everything into perspective. Claudio is so awesome. Very much appreciate these videos. Again incredible.
[Reply]
  • + 2
 I find watching Claudio's video scary as hell, I cannot imagine the speed the actual guys race down this at!
[Reply]
  • + 2
 I was just searching and "Andorra Course Preview" to see if I had missed one already... Perfect timing!
[Reply]
  • + 1
 WHOA!!!! now there is some gnarliness to the factor of "10"!!!! awesome commentating while riding love these clips from each new race venue .
[Reply]
  • + 3
 They need to knock out the bridges and put rampage sized roadgaps!
[Reply]
  • + 1
 Holy Moly, thats super gnarly,Never mind it being to early for Claudio to talk I think the pure oh shit i'm gonna die factor would render me speech less !!
[Reply]
  • + 3
 Insane , risky, tight, technical. Hope not to see too many injuries...
[Reply]
  • + 3
 inside line was good. pause. NOT.
[Reply]
  • + 1
 Good to see Claudio back in business Smile
And the track is astonishing, gosh this WC round will be pure epically!
[Reply]
  • + 1
 "It's too early for me to see yet"... Cause that's how you want to ride down that course! So gnarly!
[Reply]
  • + 2
 yeah that's a proper DH track, Pietermaritzburg is a chicken line
[Reply]
  • + 2
 id like to see danny ride this in the rain with lord warner commentating
[Reply]
  • + 1
 Super sick track, rocky, rooted, rough, narrow, steep and sooooooo long.... GET ON IT ! can't wait for race.....
[Reply]
  • + 2
 this track makes PB look like holidays.
[Reply]
  • + 1
 Oh thay unreal VHS quality and NO im not gona buy a iShity product to watch with a good quality
[Reply]
  • + 2
 The padded trees look like angry linebackers, looking to lay ya out!
[Reply]
  • + 1
 Claudio's course checks are the best.... 'I will try the inside line...... hah, that was not a good choice'. HAHAHA
[Reply]
  • + 1
 I live 2 hours from there TWO HOURS, and I can't go because I have a thing to do those days and I can't miss it
  • + 2
 in two weekend they will be less than hour from my home and i will be there !!!!! 8 august urban slopestyle with lacondeguy, messere, zink, reynolds, pilgrim, .... 9 august dh qualification 11 august dh race i hope i will be able to update my picture with Rachel !
  • + 1
 I live 10 min from there and I canĀ“t go either!!! Damn work!!!, damn you to hell!!!
[Reply]
  • + 1
 rough & brutal - even though the track is taped I'd get lost 78 times Smile
[Reply]
  • + 1
 i love tracks like this steep as shit, you have to go fast you have no choice!!
[Reply]
  • + 1
 Good to see they changed that last corner before the finish. Looks like this track will serve up a healthy dose of arm pump.
[Reply]
  • + 1
 Steep...techy...looong. This is going to be one hell of a race!!
[Reply]
  • + 1
 yeaah Claudio Caluori - I love this guy and his course checks Big Grin
[Reply]
  • + 1
 Very steep course. Everywhere roots, rocks and trees.
[Reply]
  • + 1
 best preview ever! and that track is nuts
[Reply]
  • + 0
 On a scale of 1-10 this track comes in as rough as f**k. nice to see some proper DH rather than pedally stuff tho.
[Reply]
  • + 1
 looks a lot more gnarly than the previous vallnord DH WC track.
[Reply]
  • + 1
 So Dr. Nick Riviera is a pretty decent downhiller.
[Reply]
  • + 1
 Peaty needs a better helmet cam ASAP.
[Reply]
  • + 1
 All kinds of gnar gnar @ Andorra. Can't wait!
[Reply]
  • + 1
 Fucken rights Ratboy!!!!!
[Reply]
  • + 1
 "Gnarly, old school..." Love it!
[Reply]
  • + 1
 That track is loooooooong
  • - 5
 Like our local trail, long and tough!
  • + 8
 where in london do you have a trail like that?
[Reply]
  • + 1
 Loooooooooooooook at the trackkk Big Grin
[Reply]
  • + 1
 That looks hectic. One giant off camber rut down the mountain.
[Reply]
  • + 1
 Course looks awesome! Another great course preview by Claudio.
[Reply]
  • + 1
 That was suuuuuuper gnarly and long!
[Reply]
  • + 1
 I've been waiting for this!
[Reply]
  • + 1
 Holy moley! No way I could comment and ride that! Respect!
[Reply]
  • + 1
 Fastly becoming my favorite part of race week !!!
[Reply]
  • + 1
 Can't wait to go there sunday and ride the track next week Smile
[Reply]
  • + 1
 man i didn't notice all those gnarly shit in the previous videos
[Reply]
  • + 2
 Brutal.The End
[Reply]
  • + 2
 now thats a race course!
[Reply]
  • + 1
 wow, that track is very rough!
  • + 2
 Guess how it will look like at the final, real adventure Smile
[Reply]
  • + 1
 ARM PUMP HANGING ON FOR YOUR LIFE
[Reply]
  • + 1
 wonder how far they'll they'll drop off the top of that second bridge
[Reply]
  • - 1
 Seriously! How many go pros do you need? We don't need three different views of his run!
[Reply]
  • + 1
 It's hard to ride a bike
[Reply]
  • - 3
 They should stick to just one camera, changing the point of view all the time is pretty annoying... also, the chest cam makes the track look not that steep.
[Reply]

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2014. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv16 0.038973
Mobile Version of Website