Norco Team DH 05, Fox DHX 5.0, Marzocchi Monster, Mavic EX729, Race Face, NS, Dartmoor, Shimano XTR, Schwalbe, Kenda.
  • + 1
flag Colowrat (Mar 13, 2011 at 10:44)
 nice! but in my choise i'd change handle bar to truvativ hassefelt 710mm or longer. in ideal of handing is 810mm bar (renthal or something like this)
  • + 1
flag adrian22 (Mar 13, 2011 at 13:13)
 I was thinking about change but first I must buy brakes.
But on the other hand now I have NS Mutha Chucka and it is nice to riding on it. Smile
[Reply]
  • + 1
flag batmanmen (Mar 19, 2011 at 16:01)
 Co powiesz o tej ramie? mam taką samą i chętnie posłucham co ludzie mają do powiedzenia na jej temat.
  • + 1
flag adrian22 (Mar 19, 2011 at 17:41)
 Dużo osób smęci że Norco to zło, bo się gnie, jest miękka itp. Ale z tego co pojeździłem na niej to przy odpowiednim ustawieniu dampera jest do wszystkiego. W szczyrku byłem niestety tylko raz, ale zbierała wszystko co miała zebrać, na okolicznej trasce FR działa bez zarzutu, w mieście po schodach jadę jak po prostej drodze. Jak dla mnie bardzo solidna, z dobrą pracą i raczej ciężko będzie mi ją zajechać. Jest naprawdę sztywna, jako że to rozmiar S to łatwa w prowadzeniu, choć niektórym może to przeszkadzać. Wymieniłem łożyska zaraz po jej kupnie, więc nic nie trzeszczy, ani nie puka. Jedną z jej wad jest lakier, który łatwo się rysuje, dlatego póki twoje Norco jest w dobrym stanie to polecam obklejenie go jakąś folią bezbarwną, albo czymś takim. Druga wada to sztyca i siodełko, już teraz nie tak często, ale na początku strasznie ciorałem siodłem po oponie przy większym ugięciu. I na koniec, przydałby się jakiś błotnik zrobiony z głową, bo przy jeździe w błocie itp. damper bardzo łatwo się brudzi. Smile
Jak masz jakieś konkretne pytania to pisz, bo pewnie wiele rzeczy pominąłem. Razz
  • + 1
flag Snusmumriken (Jul 21, 2011 at 2:52)
 batmanmen, a co Ty masz do powiedzenia? Generalnie zajebista generacja ram, szkoda tylko, że po Team DH 2004 żadna nie ma tak radykalnego ustawienia geometrii.
adrian22 - ile Cię wyszły łożyska?
  • + 1
flag adrian22 (Jul 21, 2011 at 8:49)
 Choćbym chciał to już naprawdę nie pamiętam ile mnie wyszły, już tyle rzeczy do tego wpakowałem że zgubiłem rachubę.
  • + 1
flag batmanmen (Jul 29, 2011 at 11:12)
 rama jest ewidentnie przeznaczona do downhillu, charakterystyka mocno progresywna, czyli na początku bardzo czuła, wybiera wszystkie szczegóły, na końcu nie do dobicia. Przy zmianie skoku na mniejszy, czyli równocześnie utwardzeniu tylnego zawieszenia jest po prostu bajka. Ważę 90kg i oczekuje niedobijającego sprzętu. Niestety, ale podczas typowego skakania, zwijmy to dropeką rama jest zbyt miękka na początku. Co z tego, że nie dobija jak przy dropie 2-3m pierwsze 15cm bez oporu się ugina, dopiero reszta poważnie zatrzymuje ridera - jak by nie patrzeć ideał dla DH.
Czepiając się to jest trochę za krótka. Podczas dużych skoków boje się ze wylecę przez kierownicę, bo ręce mam prawie prostopadłe do podłoża. Dlatego muszę się mocno do tyłu wypinać. Co za tym idzie średnia praca nóg a bardziej kręgosłupa.
Poza tym jak na razie nie jestem w stanie jej zrobić krzywdy. Mocarna, ciężka, solidna konstrukcja. Mam około roku i jestem z niej cały czas zadowolony. Nic nie skrzypi, telepie itd. Dobry sprzęt.
  • + 1
flag batmanmen (Jul 29, 2011 at 11:24)
 Zajebista sprawa to możliwość regulacji kąta główki ramy. Z jednej strony dh z drugiej fr/droperka.
  • + 1
flag adrian22 (Jul 29, 2011 at 13:33)
 Osobiście mi ta krótkość nie przeszkadza. Może to już przyzwyczajenie, ale na dropach czy w górach daję rade i nawet z Monsterem nie mam uczucia "lotu przez kiere".
I popieram, rama mega pancerna, ale co do zawieszenia to przydałyby mi się jakieś wskazówki, najlepiej na priv, bo przy mocniejszym lądowaniu potrafiłem ją dobić dwa czy trzy razy.
Aaa i zgadzam się z tym że jest bardzo czuła, osobiście mi to na dropach itp. bardzo odpowiada, patrząc na to że Monster też jest baaardzo czuły. Wink
  • + 1
flag Snusmumriken (Jul 29, 2011 at 13:39)
 Ale to taka regulacja jak u mnie w '04 - mocowaniem dampera, przy okazji zmieniając wysokość suportu? Piekne w tej ramie jest to, że ma tyle lat i współczesne kąty...
  • + 1
flag Snusmumriken (Jul 29, 2011 at 13:41)
 @adrian - a po co Ci czułość na dropach? Razz Co do dobijania to zależy od dampera, bo z ramą samą w sobie nic w tej kwestii nie zrobisz.
  • + 1
flag batmanmen (Jul 29, 2011 at 14:02)
 @Snusmumriken
"Ale to taka regulacja jak u mnie w '04 - mocowaniem dampera, przy okazji zmieniając wysokość suportu?"
Tak, to właśnie ta regulacja. Dlatego ja często jeżdżę z podwyższonym suportem (czyli kąt gł.ramy bardziej prostopadły do podłoża) raz dlatego, że pedały są wyżej bo czasem haczę, dwa podczas lądowania na tylne koło przedni amortyzator dostaje takiego kąta, że mam obawy żeby nic nie pękło. Przy takim ustawieniu ten kąt jest nieco przyjaźniejszy.
Jestem w trakcie właśnie wymiany ślizgów w 888 2009 RC3. Prawdopodobnie przez takie lądowania na tył, przez duży kąt główki ramy, która nie pozwala pracować przedniemu amortyzatorowi tylko większość obciążenia idzie na golenie, półki i ślizgi, właśnie zostałem zmuszony do ich wymiany.

@adrian22
Co do dobijania, to albo mocniejsza sprężyna (550) albo zmień mocowanie dampera na 8.2". Albo nie masz w damperze odbojnika i nawet jak delikatnie zamkniesz damper to słyszysz stuk. Może także być zbyt słabe ciśnienie w komorze wyrównawczej dampera. W dhx5 właśnie regulując objętość tej komory, czyli ciśnienia, reguluje się kompresje dobicia. A w praktyce to nigdy tego nie robiłem.
  • + 1
flag adrian22 (Jul 29, 2011 at 14:16)
 Odbojnik mam, przy wadzę 80kg mam sprężynę 450 i Fox niedawno był w serwisie. Jak na razie nic się z nim nie działo.
Może pobawię się ze zmianą mocowania, w sumie odkąd ją mam to cały czas miałem na 9 calach.

@Snusmumriken czułość na dropach jest bo lubię mieć miękko wszędzie. Big Grin
Z resztą tak mi się jakoś wygodniej jeździ.
  • + 1
flag adrian22 (Jul 29, 2011 at 14:23)
 @batmanmen o ile dobrze widzę to u Ciebie też jest dhx5.
Ile masz ciśnienia w komorze powietrznej?
I w końcu kiedy jest trudniej dobić damper, bo każdy mówi mi co innego. Kiedy ta komora jest zakręcona czy wykręcona?
Mi się wydaje że wtedy gdy zakręcona, ale nie jestem pewien.
  • + 1
flag Snusmumriken (Jul 29, 2011 at 14:26)
 Ja przy 75kg w kasku miałem 350lbs sprężynę i dało się ustawić 5th elementa tak, żeby raczej nie dobijał. Co do DHXa - zmniejsz na maxa komorę bottom out, ja w swoim specjalnie przy serwisie zatopiłem płyciej pływak, żeby wyjść z regulacją bottom outa poza skalę - teraz trudniej go dobic. Jak nadmuchasz tam dużo powietrza, to straci na czułości w całym skoku.

Co do ślizgów bardzo ciekawa teoria, ale przecież jest dużo ram teraz, które mają główkę 63st. i mniej [Summum Barrela? Razz] i nikt nie robi z tego kłopotu. Ja jeżdżę ostatnio na niższym ustawieniu i mi się podoba.
  • + 1
flag batmanmen (Jul 29, 2011 at 14:42)
 ta, mam dhx5.
Ciśnienia powinno być max 125psi. Ile mam to nie wiem, ale raczej mniej bo się ostatnio bawiłem i nieco spuściłem.
Kręcąc Bottom-out w stronę ruchu wskazówek zegara zwiększasz kompresje dobicia.
"turn the knob all the way clockwise for the most bottom-out resistance and counter-clockwise for the least."
Czyli kiedy jest dokręcona będzie mniej dobijać.
  • + 1
flag Snusmumriken (Jul 29, 2011 at 14:47)
 Ja bym się skupił na ciśnieniu trochę powyżej MINimum i dokręceniu na maxa. Naprawdę Smile
  • + 1
flag Snusmumriken (Jul 29, 2011 at 14:47)
 Tzn. oczywiście w odwrotnej kolejności.
  • + 1
flag batmanmen (Jul 29, 2011 at 15:03)
 @Snusmumriken
Wszystko się zgadza. Nikt nie powiedział ze wymiana ślizgów to oznaka złego sprzętu, to zwykły serwis. Rower o którym piszesz jest do DH. Jeśli chodzi o kąt główki ramy to w downhillu nie ma bata, muszą być małe kąty, dzięki czemu rower się dobrze prowadzi. Po prostu przy takim kącie rower dużo wybacza, przy dużej prędkości jest bardziej sterowny. Rzekłbym kierownica sama się prostuje a byle kamień nie wybije jej z rąk.

Ja wyklepałem ślizgi skacząc z płyt na wysokości 1.5m z płaskiego na płaskie przy prędkości może 10km/h. I tak w kółko dzień za dniem. Miałem luzy i one się jeszcze bardziej powiększyły.

Podsumowując moją teorie, jak szybka jazda to mały kąt główki, jak wolniejsza ale za to dużo skoków to większy kąt. To jest mój kompromis.
  • + 1
flag batmanmen (Aug 1, 2011 at 11:56)
 wiecie co jeszcze mnie denerwuje, wysoka główka ramy albo krótkie golenie w moich 888. Ja mam zamocowane golenie w półkach u góry bez nawet milimetrowego zapasu a na dale co do mm równo z kreską "min". Lipa z jakąkolwiek regulacją...
  • + 1
flag adrian22 (Aug 1, 2011 at 12:35)
 Trzeba przyznać że główka jest bardzo duża/wysoka.
Nie wsadzałem tu nigdy 888, to nie mam porównania, ale jak widać w Monsterze mam jeszcze dość spory zapas, chociaż trzeba podkreślić to że mam go na maxa zniżonego.
  • + 1
flag Snusmumriken (Aug 1, 2011 at 14:24)
 Starszy Boxxer na niskiej półce wszedł, Shiver miał sporo zapasu, 888 trochę stykowo... teraz jak sobie szukam amora, to przynajmniej 20cm sterówka albo 16.5 i zintegrowany mostek... np nowego Boxxa ciężko takiego dorwać.
  • + 1
flag adrian22 (Aug 1, 2011 at 14:36)
 Ja teraz u siebie mam zintegrowany i siedzi wszystko fajnie.
Jest zapas, dobrze się jeździ i jest sztywno. Wink
A boxx 2011?
  • + 1
flag Snusmumriken (Aug 1, 2011 at 16:19)
 Boxx 10/11... wiekszosc na sprzedaz ma sterówkę 15-16cm, wiec z miejsca odpada nawet ze zintegrowanym.
  • + 1
flag adrian22 (Aug 2, 2011 at 11:22)
 Powiem wam że dzisiaj w Szczyrku pobawiłem się damperem i był mega czuły, uginał się i nic nie dobijało. Big Grin
  • + 1
flag Snusmumriken (Aug 4, 2011 at 5:38)
 No i zajebiście Big Grin
[Reply]
  • + 1
flag Wojtasuu (Mar 17, 2011 at 12:03)
 jest Monika , jest impreza Big Grin
[Reply]
  • + 1
flag LipekFR (Mar 13, 2011 at 9:49)
 to teraz bedzie problem z adapterem Big Grin
  • + 1
flag adrian22 (Mar 13, 2011 at 10:01)
 Spoko, nie ma problemu. Gościu od którego kupuje hamulec też miał Monikę 03 i ma adapter pod niego. Smile
  • + 1
flag LipekFR (Mar 13, 2011 at 10:50)
 no chyba ze tak Big Grin
[Reply]
  • + 1
flag KamilBydgoszcz (Apr 3, 2011 at 6:12)
 petarda ten monster, bez kitu Big Grin
  • + 1
flag adrian22 (Apr 3, 2011 at 7:47)
 Ważne że w dobrym stanie. Big Grin
[Reply]
  • + 1
flag Czterdziestka (Mar 13, 2011 at 11:29)
 Zajebisty Big Grin
  • + 1
flag adrian22 (Mar 13, 2011 at 13:14)
 Po kilku dniach testów i jeździe na hałdach jestem pewny że lepiej trafić nie mogłem. Razz
  • + 1
flag VampireLestat (Mar 17, 2011 at 18:19)
 Rower śliczny, witamy w fan klubie monsterów ;]
  • + 1
flag adrian22 (Mar 18, 2011 at 4:51)
 Już wszystko się ugina tak jak powinno, przód i tył. Big Grin
[Reply]
  • + 0
flag dragon-pl (Mar 13, 2011 at 10:08)
 dla mnie to mega brzydkie terazRazz
  • + 1
flag adrian22 (Mar 13, 2011 at 10:10)
 Ale za to jaka przyjemność z jazdy. Razz
Na hałdach nawet nie czułem że lecę jakiegoś dropa. Big Grin
I w końcu mam to o czym marzę od dawna. Razz
  • + 1
flag PIRAT (Mar 13, 2011 at 11:11)
 Swietny jest!
  • + 1
flag adrian22 (Mar 13, 2011 at 13:12)
 Dzięki, dzięki, Monster się naprawdę udał w dobrym stanie. Smile
[Reply]

Post a Comment



You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login
Poland Oswiecim, Poland

1318 views | 40 comments | 7 faves


Date:
Mar 13, 2011 at 7:28
2011-03-13

Trail: OSW
Riders: None
Description: Norco Team DH 05, Fox DHX 5.0, Marzocchi Monster, Mavic EX729, Race Face, NS, Dartmoor, Shimano XTR, Schwalbe, Kenda.

Thumb: 113 x 150
Small: 188 x 250
Medium: 375 x 500
Normal: 600 x 800
Large: 768 x 1024
Original: 960 x 1280 (user controlled)

Add to my Favorites
Make my Pod



Copyright © 2000 - 2012. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv43 0.048396