Aggresive Hardtails Post Em !

PB Forum :: Freeride & Slopestyle
Aggresive Hardtails Post Em !
Author Message
Posted: Jan 22, 2020 at 13:09 Quote
wow that is a short headtube on the red chromag. why not make it longer on the larger frames? looks akward with those huge spacertowers

Posted: Jan 22, 2020 at 13:13 Quote
sam264 wrote:
quif wrote:
sam264 wrote:
Any love for my new Stylus build? It's a bit of a mish-mash in terms of spec but I'm pretty stoked. Spent the money where it mattered and didn't where it doesn't.

Is this a L or M/L?
Large.

Damn, how long is your inseam then?

Posted: Jan 22, 2020 at 13:33 Quote
funkzander wrote:
wow that is a short headtube on the red chromag. why not make it longer on the larger frames? looks akward with those huge spacertowers
Yeah I wish the head tube was a bit longer. I'm running the same stack height as on my nomad (and it's not even that high) but had to use a ton of spacers to achieve it, as you can see

Posted: Jan 22, 2020 at 13:38 Quote
quif wrote:
sam264 wrote:
quif wrote:


Is this a L or M/L?
Large.

Damn, how long is your inseam then?
About 34"

Posted: Jan 22, 2020 at 14:01 Quote
sam264 wrote:
quif wrote:
sam264 wrote:

Large.

Damn, how long is your inseam then?
About 34"

That's long.

Nice bike, wish they had some beautiful color like that for the rootdown.

Posted: Jan 22, 2020 at 14:18 Quote
shmoodiver wrote:
As for giving yourself a challenge, go out and find a 1991 stumpjumper, freshen it up with cables, brake shoes and tires and see how much "fun" you have on that.

I've been scaring myself with this one last year.
If it ain t moto it s worthles.

Very unstable at higher speeds and so short I hit my shoes on the front wheel in turns. Fairly ungrippy shoes on these pedals did the rest. Brakes were ok in the dry.

Posted: Jan 22, 2020 at 14:32 Quote
quif wrote:
sam264 wrote:
quif wrote:


Damn, how long is your inseam then?
About 34"

That's long.

Nice bike, wish they had some beautiful color like that for the rootdown.
Im told that 2020 rootdowns are coming next month, keep your eyes peeled Wink

Posted: Jan 22, 2020 at 17:27 Quote
Yeah, I'm anxiously waiting for that and my tax return.

Posted: Jan 22, 2020 at 18:03 Quote
barefootdan wrote:
What size rotors are people usually picking?

Looking at 180/180 or 180/160 for my Canfield Nimble 9 build

Running 203mm/203mm trying to work up to going to the bike park.

Posted: Jan 22, 2020 at 18:16 Quote
james-skipper wrote:
By the sounds of things the pros and cons of each wheel size are pretty evenly stacked so I'll have to wait and see how they both feel on the trail. While we're on the subject of component choice would you guys go carbon or ally wheels on a hardtail too? Mainly concerned with ride feel, would carbon hoops be too harsh?

Depends on which carbon & which ally wheels. I’d go ally, but that’s only because it costs less. Those Zipp Moto wheels that came out last year kinda looked interesting.

Posted: Jan 22, 2020 at 18:30 Quote
I'll stay with alloy based on cost, and because BA30/40s are pretty bulletproof.

Posted: Jan 22, 2020 at 19:13 Quote
pyromaniac wrote:
shmoodiver wrote:
As for giving yourself a challenge, go out and find a 1991 stumpjumper, freshen it up with cables, brake shoes and tires and see how much "fun" you have on that.

I've been scaring myself with this one last year.
If it ain t moto it s worthles.

Very unstable at higher speeds and so short I hit my shoes on the front wheel in turns. Fairly ungrippy shoes on these pedals did the rest. Brakes were ok in the dry.


Bad ass.

This was me for quite a while...
Admittedly with discs but its steep here and I'm 300lb

Posted: Jan 22, 2020 at 19:40 Quote
rivet-team wrote:
My Whyte 901 hack bike finally ride-able again

Finally got a bike back in working order after 2 years of both health and financial issues stopping me riding.
feels good to be back.
cheers all
Nice !

Posted: Jan 22, 2020 at 23:22 Quote
slaker wrote:
rivet-team wrote:
My Whyte 901 hack bike finally ride-able again

Finally got a bike back in working order after 2 years of both health and financial issues stopping me riding.
feels good to be back.
cheers all
Nice !

What the hell is it? Is that a wicked paintjob or a lot of stickers? Looks cool whatever. Also is the front wheel larger or just an illusion of the tan wall tyre?

Posted: Jan 23, 2020 at 5:17 Quote
barefootdan wrote:
What size rotors are people usually picking?

Looking at 180/180 or 180/160 for my Canfield Nimble 9 build

203/180 with 4 pot TRP Slant T4 brakes for me. I don't see any reason to go smaller on brake rotors more stopping power is always a good thing imo.


 
Copyright © 2000 - 2020. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.010558
Mobile Version of Website