Show your all mountain bike

PB Forum :: All Mountain, Enduro & Cross-Country
Show your all mountain bike
Author Message
Posted: Oct 14, 2019 at 17:02 Quote
mfmediocremtb wrote:
Having ridden PNW, CO, Pisgah, and most other places in the US (except AZ and UT) I'd say there aren't a whole lot of trails in any of the above that anyone needs that much travel.

yeah if you ride slow...

Posted: Oct 14, 2019 at 17:31 Quote
NorCalNomad wrote:

yeah if you ride slow...

You are a bit presumptuous, but I suppose we can agree to disagree. Some people ride smoothly and choose lines, others need an assload of travel to make their lives easier. I assure you many people would outpace most of us on a hardtail while we rely on our squish.

Posted: Oct 14, 2019 at 19:59 Quote
NorCalNomad wrote:
mfmediocremtb wrote:
Having ridden PNW, CO, Pisgah, and most other places in the US (except AZ and UT) I'd say there aren't a whole lot of trails in any of the above that anyone needs that much travel.

yeah if you ride slow...

yeah i gotta agree even on the trails in marin, if you try and haul ass on a hardtail youre gonna have a bad time

Posted: Oct 14, 2019 at 21:21 Quote
mfmediocremtb wrote:
NorCalNomad wrote:

yeah if you ride slow...

You are a bit presumptuous, but I suppose we can agree to disagree. Some people ride smoothly and choose lines, others need an assload of travel to make their lives easier. I assure you many people would outpace most of us on a hardtail while we rely on our squish.
You could trail run barefoot too... that doesn't mean the whole experience isn't gonna be a whole lot more enjoyable and rewarding wearing some running shoes.

Reducing something to absolute need when there's indisputable advantages is just stupid.

Posted: Oct 14, 2019 at 21:54 Quote
My response was directed at him asking why I need that travel living in FL. I agree with the benefits of FS seeing as I have had one in one form or another for 25 years.

Posted: Oct 14, 2019 at 22:45 Quote
mfmediocremtb wrote:
My response was directed at him asking why I need that travel living in FL. I agree with the benefits of FS seeing as I have had one in one form or another for 25 years.
My bad, totally misunderstood... thought you were just talking in general terms.

I don't think my Bronson has gotten more than 50mm into its travel since I moved to Florida lol

Posted: Oct 15, 2019 at 22:34 Quote
sharing my updated marin sq 2.

now running on carbon cranks.

Posted: Oct 15, 2019 at 22:53 Quote
Good looking San Quentin tup

Posted: Oct 16, 2019 at 4:00 Quote
Just conducting a survey it would be helpful if you could answer the questions below

How much are you willing to pay for a good MTB grip?


what do you look for in MTB grip ?



Thanks for your time please put answers in comment section

Posted: Oct 16, 2019 at 5:04 Quote
Dancm90 wrote:
Just conducting a survey it would be helpful if you could answer the questions below

How much are you willing to pay for a good MTB grip?


what do you look for in MTB grip ?



Thanks for your time please put answers in comment section
$0
I prefer the feeling of just the handlebars, can feel the trail better that way

Posted: Oct 16, 2019 at 5:13 Quote
krattAtak wrote:
Dancm90 wrote:
Just conducting a survey it would be helpful if you could answer the questions below

How much are you willing to pay for a good MTB grip?


what do you look for in MTB grip ?



Thanks for your time please put answers in comment section
$0
I prefer the feeling of just the handlebars, can feel the trail better that way
agreed, except I just put skateboard grip tape on. Sometimes my hands get bloody, but good trail feel.

Posted: Oct 16, 2019 at 5:50 Quote
I wrap the bars in barbed wire. Be sure to get a tetanus shot before.

Posted: Oct 16, 2019 at 5:57 Quote
Dancm90 wrote:
Just conducting a survey it would be helpful if you could answer the questions below

How much are you willing to pay for a good MTB grip?


what do you look for in MTB grip ?



Thanks for your time please put answers in comment section

I’d be willing to pay up to $350 USD.

Anything more expensive than that is just absurd.

Posted: Oct 16, 2019 at 6:11 Quote
Ergon ...comfort...long wearing...sorta pistol grips...@$45!

Posted: Oct 16, 2019 at 6:25 Quote
Dancm90 wrote:
Just conducting a survey it would be helpful if you could answer the questions below

How much are you willing to pay for a good MTB grip?


what do you look for in MTB grip ?



Thanks for your time please put answers in comment section

I'd pay $30 bucks

I look for the words Sensus Lite


 
Your subscriptions
no posts

Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv56 0.022373
Mobile Version of Website