NICARAGUA - Trails - Travel?

PB Forum :: All Mountain, Enduro & Cross-Country
NICARAGUA - Trails - Travel?
Previous Page | Next Page
Author Message
Posted: Feb 7, 2018 at 6:39 Quote
Hi,

Heard there is some really good trails in Nicaragua (Near San Juan Del Sur)

Planing a trip that could do both MtnBiking and surfing.

Have you ever ride there? Or Heard of people going?

Posted: Feb 7, 2018 at 7:31 Quote
cagaudreau wrote:
Hi,

I was in Nicaragua last February and spent some time in San Juan del Sur. I didn't see any trails or mountain bikes there. All the land appeared to be privately owned so it might be pretty limited. When I was in Granada there was an xc race just wrapping up so there must be some riding that way.

Posted: Feb 7, 2018 at 9:34 Quote
thx for advice

whitebirdfeathers wrote:
cagaudreau wrote:
Hi,

I was in Nicaragua last February and spent some time in San Juan del Sur. I didn't see any trails or mountain bikes there. All the land appeared to be privately owned so it might be pretty limited. When I was in Granada there was an xc race just wrapping up so there must be some riding that way.

Posted: Feb 7, 2018 at 12:24 Quote
cagaudreau wrote:
thx for advice

whitebirdfeathers wrote:
cagaudreau wrote:
Hi,

J'ai passé un mois au Nicaragua ya quelques année, loué un char et fait le tour du pays. San Juan Del Sur c'est le coeur touristique du pays mais en dehors de ça c'est très pauvre et le pays a un tout autre visage. Un bike de montagne d'entrée de gamme doit représenter quelques années de salaire moyen... c'est pas un endroit très fertile pour le bike de montagne.

Si tu veux t'amuser un peu, à San Juan Del Sur, va chez Pépé's Rental sur l'avenue Mercado et loue toi une moto. J'en ai loué une pour 4 jours pour 100$, mais fait attention en dehors du coeur touristique j'me suis fait pitché des roches et arrêter par des policiers corrompu à qui j'ai dû donné 100$ US pour pouvoir partir!!
But still a really nice trip

Posted: Feb 7, 2018 at 12:57 Quote
Yup. We rented a car for super cheap and drove all over. Highly recommend that or a motor bike. We never had an issue with the cops though.

Posted: Feb 8, 2018 at 6:57 Quote
Merci pour les conseils!

J'ai eu la même problématique en Asie du Sud Est, j'ai juste vraiment envie de faire un trip de bike!

Je regarde pour l'Espagne!

cagaudreau wrote:
thx for advice

whitebirdfeathers wrote:
cagaudreau wrote:
Hi,

Posted: Feb 8, 2018 at 6:58 Quote
Thx! But already have tried a couple trip like this! Really looking foward a mtn bike trip!

Looking for Spain now

whitebirdfeathers wrote:
Yup. We rented a car for super cheap and drove all over. Highly recommend that or a motor bike. We never had an issue with the cops though.

Posted: Feb 8, 2018 at 7:09 Quote
ahah oupss... just noticed that I wrote in French !!
Glad you understood!
Have a nice trip

Previous Page | Next Page

Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv56 0.010010
Mobile Version of Website