Video: Lines Of Lofoten Episode 5

Jun 6, 2013
by Niels Windfeldt  

After 3 weeks of building, the freeride line at Unstad is finally finished, and after some unexpected distractions, the riders finally get to ride the complete line from top to bottom.

RIDERS
Adrian Tell
Nico Vink
Mads "Makken" Haugen
Sindre Harbak
Kristoffer Haugland
Trond G. Hansen
Niclas Andersen

CREW
Kenneth "Buster" Helgestad
Carl Joachim Jensen Leegaard
Andreas Lien Hoff

PRODUCERS
Andreas Braaten
Vegeir Selboe

DIRECTORS/EDITORS
Trond G Hansen
Niels Windfeldt

DRONEPILOT/GRIP
Daniell P. Ashby

CAMERA
Andreas Johannesen
Niels Windfeldt
Trond G Hansen
Andreas Braaten
Daniell P. Ashby

MUSIC
Jon Sigsworth
Trond G Hansen
Hedda Skappel

Posted In:
Videos



44 Comments

  • 71 0
 I think most people would need a dump before that to be fair
  • 6 3
 LOL the dump line haha
  • 4 6
 and so they dont poop them selves in the air, cuz they certainly have enough air time to
  • 20 3
 woah.
  • 11 2
 Epic riding and scenery... *ridergasm*
  • 3 1
 Dude ya said it! The most epic an scenic place with a epic sick ass line, an cable cam! DAM THAT WAS SICK!!!!!!!!!
  • 3 0
 GoPro footage of this would be sick...
  • 8 1
 so similar to girls, if guys build together for a length of time they're on the same schedule haha Smile

that was amazing to watch thanks for all the hard work, i enjoyed watching from my desk while eating a cup-o-noodles
  • 6 0
 The one crazy dj rider that does downhill shit on the wrong bike, what a legend!!! and Jesus if this doesn't get VOD theirs something wrong wit this world.
  • 1 0
 it wont, it's uploaded on vimeo Big Grin
  • 6 0
 One of the best series i have seen, both funny, sick lines and superb editing!
  • 6 0
 Pussysnot! haha
  • 3 0
 that last cable cam... wow.
  • 2 0
 One of the most awesome undertakings I've seen in a while. And at 5:04 nice venting!
  • 2 0
 Anyone know which frame Nico Vink is riding?
  • 1 1
 Scott Voltage?
  • 2 0
 He was riding a Cove Shocker at the moment, now he rides the new Scott frames (Gambler) Smile
  • 1 0
 many thanks!
thought it had looked like an MDE for a moment... Smile
  • 1 0
 Holy crap! Some super sick scenary and riding. Shame we don't have this type of views closer to home.
  • 1 0
 So sick! Reminds me of the old Hell Tracks or SuperT's line in Kranked 5 but on steroids.
  • 1 0
 I'm not surprised they all had to nip to the loo, I shat my pants just watching it. Thems is some big ol jumps.
  • 3 0
 are those BOMBMERS?
  • 2 0
 Well that was fucking epic!
  • 1 0
 Grab your full face and your big rig cause it's f@$%ing on! Wait... I have to take a dump first.
  • 2 1
 I build same good line already.......in the Canvas rider game.
  • 1 0
 Beautiful. Those jumps look so fun
  • 1 0
 Am I the only one that thinks adrian Tell looks kindove like Norbs?
  • 1 0
 Sooo awesome. That last run down it was so smooth and incredible views!
  • 1 0
 there is a space for few more jumps Big Grin
  • 1 0
 Epic
  • 1 0
 dat cable-cam action!
  • 2 0
 Don't forget the drone cam too!
  • 1 0
 i was wondering how they were panning those aerial shots
  • 1 0
 Beautiful scenery!
  • 1 0
 beautiful line!
  • 1 0
 Wo'....
  • 1 0
 Amazing...
  • 1 0
 soooo good
  • 1 0
 great video
  • 1 0
 Awesome Razz
  • 1 0
 wow amazing!!
  • 1 0
 damn that looks fun

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.018797
Mobile Version of Website