Video: Alex Volokhov is Smooth & Creative on Vancouver Island in 'Svoboda'

Sep 8, 2021
by Liam Mullany  


Svoboda is a Slavic word tied to an expression of freedom. Mountain bike athlete Alex Volokhov conveys that sense of creativity through his own riding and trail-building, with values further ingrained into him from the considerable time he spent with the late Jordie Lunn.

The cumulative months spent completely alone in the pouring rain hauling dirt or digging through difficult roots are completely justified in the pursuit of creation, and giving life to an idea built from the ground up.


Video: Liam Mullany (@liammullany)
Featuring: Alex Volokhov (@alexvolokhov_)
Project Support: Schwalbe Tires, Rocky Mountain, Suntour SR, FSA Components


43 Comments

  • 54 0
 One of the most powerful guys on a bike! Proud of you my friend, Jord would be fired up!
  • 22 0
 Means a lot Craig ! #livelikejordie #roughAFforever
  • 38 0
 DAMN! One of the better edits we've seen recently. Very solid Liam and Alex
  • 3 0
 Very much appreciated it.
  • 5 0
 Thank you!
  • 20 1
 That was beautiful!
  • 2 0
 Cheers Steve, appreciate it.
  • 9 0
 Kind of tripped me out when I read that this was on the island and not in Nelson because of the name
  • 4 0
 He's an international man of mystery
  • 2 0
 @liammullany: I actually meant Svoboda not Alex Volokhov. There's a whole gang of trails up in Nelson off Svoboda Rd.
  • 3 0
 @shreddie-eddie I thought the exact same thing
  • 3 0
 @shreddie-eddie: A couple of us thought the same, although that sure don’t look like Svoboda right now, all that moist chocolatey goodness…. Nice work @alexv
  • 6 0
 Always stoked on a new Volokhov video. Silky smooth riding as always yeah buddy!
  • 2 0
 Yeww!! Thanks!
  • 5 0
 Очень классно, Алекс. Ты говоришь по-русски?
  • 7 1
 Yooooo. So rad Alex!
  • 2 0
 Thanks homie!!
  • 5 0
 This is amazing. Such a sick vibe, great work!
  • 2 0
 As usual! Really good. From seeing you at Nelson Bike park doing 360 and giving tips to the kids to this rad video. Hell of a biker and a really good man.Cant wait for other videos!
  • 5 0
 sick vid and build
  • 4 0
 Love it. The riding, the shots, the music. Gotta go ride my bike now!
  • 3 0
 Gotta love those silent hubs! It's great to hear the suspension and the tires working.
  • 2 0
 As I was watching I thought "dang, this feels like an old Collective/Anthill segment" and had waves of nostalgia. Then I saw the credits with Riga and Larocque. SICK!!!!
  • 3 0
 So rad. Always enjoyed his edits.
  • 4 0
 Appreciate it man!
  • 3 0
 some classic We(s)t coast vibes here. nice edit.
  • 3 0
 Absolutely beautiful
  • 2 0
 nice video.....I keep thinking of the habs dman from the 80s
  • 2 0
 So sick Alex! Lets get some trails like going around town here
  • 3 0
 I needed this…
  • 3 0
 Unreal!
  • 3 0
 love the vibe, so good
  • 2 0
 This Slaps!!!
  • 2 0
 Niiiiiiice
  • 1 0
 Ooooh sheeeeiit! Sick edit guys!!
  • 3 6
 I guess it's time someone comes with new creative ideas. All these freeride videos in a moody, wet, old-growth forest tend to look the same (not to mention the atmospheric cold light and color presets). I mean, they are nice and well edited and the riders are amazing but I feel I have seen this video a thousand times already.
  • 1 0
 Tough crowd!
I kinda getting over biking, must of ridden at least a dozen trails by nowWink
  • 1 0
 Such a great start to my morning. Loved the edit. Gets me stoked
  • 1 0
 Straight up woah. Nice work boys.
  • 1 0
 RAD! Oh how I miss home in Nelson. Great edit team!
  • 1 0
 damn good edit
  • 1 0
 Stoked!!!
  • 1 2
 Marketing strategy:

emo Vancouver Island soundtrack
Mist
Easy basic bitch jumps
Print money
Mountain bike
Shred loam bro

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2021. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv42 0.009914
Mobile Version of Website