You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login

126 Comments

  • 19 0
 sweeeetBig Grin Big Grin
  • 67 1
 riding on it give you +10 skill to drifting
  • 141 36
 Might as well put a stinky to some sort of good use.
  • 62 139
flag freerider-666 (Nov 8, 2008 at 1:26) (Below Threshold)
 theres nothing wrong with a stinky quit baggen on the por bike they try and i owne one i like my norco better but thats besides the point Stinky Primo OWNS !!!
  • 129 5
 But your spelling and grammar does not own. Nice snow bike too.
  • 20 3
 cool, looks like it would be a bit out of control with just skis for the base though, replace the back with a snowboard Razz
  • 31 35
flag catryder17 (Nov 26, 2008 at 14:13) (Below Threshold)
 freerider, Konas are shit bikes, You are a complete ass hole, This bike IS Sikk for a kona though. But i would suggest 2 skis o nthe rear
  • 39 0
 dont fead the troll
  • 0 1
 keep it the way it is i made one and use it all the time and you can carve with it and everything. i took mine on a groomed ski hill it was sweet.
  • 0 2
 that one looks wa better made than mine lol! nice work

my attempt at a ski bike: www.pinkbike.com/photo/2288297
  • 0 1
 this is so sick how is it jumping these things?
  • 1 13
flag callums-bighit (May 27, 2009 at 6:45) (Below Threshold)
 were do you put your feet lol?:S
  • 5 0
 there are little foot pegs on either side of the bottom bracket
  • 5 1
 I think everyone should know that its not the bike that makes someone a good biker, its the guy whos riding it.
  • 1 1
 thats what i say
  • 5 2
 Internet fights are like the special olympics... Even after its all over they are all still special ed.



BTW great Ski Bike i like it even if it is a Kona Smile
  • 12 0
 That comeback is about as old as your grandmas vag.
  • 7 1
 oh congragilations homo you insulted my grandma, feel proud. it wasn't a comeback its called a true statement, if you're good at riding bikes than it doesn't matter what brand you have, its how fast and high you can go. now grow up and drop it.
  • 7 0
 Wasnt talking to you, but congrats on making yourself look like a retard.
  • 4 0
 That freerider-666 guy got himself "owned".
  • 1 0
 Jesus when i read freerider-666's comments i nearly pissed myself laughing, what a joke.
  • 6 1
 there are foot pegs
  • 5 1
 pardon the dumb question but how do you stop? carve?
  • 1 0
 no u put your boots down and foot brake (sp)
  • 0 0
 I have that exact same snowbike kit. if you look at where the fork mounts to the bracket there is a little spring that makes it so the ski doesn't nose dive. and you basically drift to stop, it's kinda like a hockey stop. It takes a little bit but once you get used to it it is way easy to stop. snow bikes make you like 20 times better at drifting and they are way light and easy to corner.
  • 0 0
 looks sweet, but because the actual bit on the ski that clamps onto the axle is at the centres, there's gonna be loads of leverage on it and it could snap, better to build the clamps out to the edge of the axles
  • 1 0
 Put two skis on the back, then it would be even better. Besides that though, really sick tup . I wouldnt mind havin one of those myself! Razz
  • 2 0
 did you bottom out the fork ? like will hit the groung when compressing it ?
  • 3 2
 do you ride this in summer with wheels and then swap them with skis in winter?
  • 1 0
 Cool, but a re-post. Wonder whos bike it actualy is? I like the pegs. make doin no footers suuuuuper easy.
  • 1 0
 super sick. but wat happens when u jump..
the front ski must nosedive righht?
  • 1 0
 good point.
  • 1 0
 on some i've seen springs on both sides to keep it straight
  • 2 0
 - how du u stop?

- how did u get the pegs in?

- were can i buy it
haha
  • 2 0
 looks like fun except that there is more rear travel than space to use it!
  • 0 0
 that design would suck to do jumps, cuz you cant controll how the front ski and back ski swivel, so they could go like upside down!!!!!
  • 0 0
 the centre of gravity is below the axles, youd be very unlikely to land with the skis up side down
  • 0 0
 ya don't the skies rotate in the air? thats means face plant or do they have stops or limits? im thinking about trying that i live in colorado so it should be sweet
  • 0 0
 check the centre of gravity. its below the axle, so no.
  • 0 0
 o thats true. but its not impossible for it to maybe rotate a little or kinda sway back and forth but i definetly agree now that u say that
  • 2 1
 ouchh who ever rides this is gunna sack the shit out of them selves. Kona's are for girls only
  • 1 0
 i would love one if i lived in a snowy place can you make a water one for us brits
  • 1 0
 WHY SAY THAT! So your the one who caused all the damn snow! Razz
  • 2 1
 thats gonna f*ckin' rock...Smile
  • 1 0
 at least you wont have to worry about brake jackBig Grin
  • 0 0
 thats awesome ive been wanting to try snow biking for ages. snow scoot is another one that looks sick
  • 3 2
 why wouldnt you just... ski?
  • 2 0
 Cuz this is way more kickass!
  • 0 0
 hey. i dont get snow down here in the south U.S. so ive never seen these in person. where do your feet go?
  • 1 0
 there are pegs on the bb shell
  • 0 0
 hardtail would be better on snow, sooo sick on the jumps esp since making jumps with snow is suuuper easy
  • 0 0
 how did u make that? did u buy the ski's or did u make it yourself
post a link if u have one please
  • 0 0
 whos ever bike it is he bought or used old skies or snow blades and made mounts and bought pegs
  • 0 0
 nice i want build 1 of those but wat i got is a crapmobile bike with a ski in da front and a tire in the back
  • 1 0
 Whoa, I'd love to ride it, but with normal cranks and pedals.
  • 1 0
 nice but a waste of a stinky
  • 0 0
 ya but if there 3 feet of snow... might aswell ride it anyways...
  • 1 0
 A bigger rear ski and we are cool! ;D
  • 0 0
 Of all bikes it had to be a stinky...Just kidding, looks like it would be fun to rip the backountry.
  • 1 0
 haha thats looks quality!
  • 2 1
 probably the only thing we should do with konas
  • 1 0
 put some cranks on it so u can pinn it
  • 1 0
 Lol, but nice! It must be fun to ride on it!
  • 1 0
 best tool for winter but how do u stop
  • 1 0
 were do u put your feat ?
  • 1 0
 combining the 2 greatest sports
  • 1 0
 the only thing konas are good for
  • 1 0
 single crowns that would be dirty!!!!!
  • 1 0
 i want this!!!!!!!!! this looks to sick
  • 1 0
 thats about all konas are good for
  • 1 0
 yes man!!!
  • 0 0
 looks sick, i wanna try it
  • 1 0
 i think its cool
  • 0 0
 That's insane! but yeah, what happens to the front ski?
  • 0 0
 wont need that chain stay protector on there anymore..
  • 2 2
 Now thats wut i call Pimp My RIDE lawl Blank Stare
  • 0 0
 does anyone know where you can get the conversions for smx
  • 0 0
 uuuuuuuuuu BELIN VERY NICE
  • 0 0
 does it work good???????????
  • 0 0
 i would like to see photos riding in the snow
  • 0 0
 looks like soo much fun Big Grin
  • 0 0
 i think with all honesty snowoarding will trump snow biking any day
  • 0 0
 but still friggen sweet
how much so shivers retail for?
  • 0 0
 : |
gee us bet thats good
  • 1 0
 thts ballin!!!
  • 1 0
 were do your feet go?
  • 1 0
 the foot pegs were the crank would go
  • 1 0
 ohhh ok i dident notice them the first time Razz
  • 1 0
 Sweet ^^ brakeless ? xdd
  • 1 1
 finally kona is used for something
  • 1 0
 Does it work ?
  • 1 0
 great toy......
  • 1 0
 oh baby!!!!!! nasty!!!
  • 1 1
 lol
  • 0 0
 it truly is a dh sled.
  • 0 0
 sweet winter ride
  • 0 0
 were do u put ya feet
  • 0 0
 on those little steel things where cranks go
  • 0 0
 kkkkkkkk
  • 0 0
 cooooooooolBig Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
  • 0 0
 cool
  • 0 0
 thats sick man!!
  • 0 0
 dude that so pimp
  • 1 2
 nice!, putting a kona to some good use!
  • 0 1
 a gdzie chamulce Razz
  • 0 1
 dutty
  • 0 2
 hihihi;;;;;very nice....
  • 0 3
 kona suck why would you use a fucking kona you dump shit
Below threshold threads are hidden

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2020. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.011792
Mobile Version of Website