07 P.1 w/ headset and BB

9.02lbs WOW!
You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login
07 P.1 w/ headset and BB 9.02lbs WOW!

27 Comments

  • 1 0
 No fucking way. Please tell me there's like 4 cranksets on there.
  • 1 0
 He left the front end on.....I hope
  • 1 0
 No cranks set...BB and headset only lol...this is what I'm working with.
  • 1 0
 No fork.
  • 0 0
 yikes
  • 0 0
 oh. my. actually i think it's the towel, man.
  • 0 0
 try and get the bb cups off at least and try a re-weigh...
  • 0 0
 yeah. you're running a truvativ howitzer bb, right?
  • 0 0
 Yes...howitzer...I will try and re-weigh it without the bb cups tomorow if I have time. I still need to lower my fork and cut the steerer...maybe by next weekend, I'll have complete pics with the ruben pedals and weight.
  • 3 0
 okay, howizer is around 400g, and your headset is around 200g... so assuming those numbers your frame actually weighs 7.7 pounds.
  • 0 0
 Hahahaha
  • 0 0
 I know...my boss is gonna try and get me a P3 when he saw this.
  • 0 0
 There isn't even a seat clamp on it! Haha. Damn.
  • 0 0
 This is probably made of solid steel lol...
  • 0 0
 Lead plated? Ahaha
  • 0 0
 That's ridiculous
  • 0 0
 At least it's indestructible hahaha
  • 0 0
 I would hope so with that weight
  • 0 0
 The funny thing is...it may reach 25lbs when finished, and when I get a new frame like the P3! OMG now I'm stoked on a new frame.
  • 0 0
 One day I'll weight my 08 frame to see if it's lighter then this
  • 0 0
 owch!
  • 0 1
 My 08 P3 frame was 5 lb straight up.
  • 1 0
 prove it, pic on a scale no BS, p frames are effing heavy and it takes a real man to ride them well.
  • 0 0
 The P3 is alu, Fool.
  • 0 0
 my bad mis read that comment, the aluminum p frames crack right be hind the seat post though
  • 0 0
 Not all of them... Rolleyes
  • 0 0
 Blarurghwow

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv56 0.018430
Mobile Version of Website