Press pic from this year's event.  Photo taken by Sven Martin, used with permission from Tara Llanes.
You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login
Press pic from this year's event. Photo taken by Sven Martin, used with permission from Tara Llanes.

286 Comments

  • 62 9
 That shot is KILL!
  • 48 4
 thats the sickest picture and very nice goggles too Smile
  • 74 425
flag vineet (Nov 25, 2009 at 22:35) (Below Threshold)
 Yea now we're talking business! Play some bad ass detah metal song and check out that pic... its a fuckin trip!
  • 20 6
 very nice shot, maybe POD?
  • 24 3
 that is awesome! deserves POD
  • 29 4
 love the dhx air 5.0's Razz sik shot!
  • 7 6
 might be cool ride this
  • 11 2
 POD Wink
  • 13 51
flag RoostingtheGoose (Nov 26, 2009 at 11:47) (Below Threshold)
 THE ROOST
  • 45 7
 This better damn well get POD or i loose faith in this website, you never see any other POD other than DJ/MTB/BMX Im lookin for some change here.
  • 26 64
flag pperini (Nov 26, 2009 at 16:43) (Below Threshold)
 cmon pink bike! pod already!!
  • 17 9
 who builds these 4wheelers?
  • 8 4
 yeah i agree with timex225, this deserves POD!
  • 24 68
flag Rideslots (Nov 26, 2009 at 19:56) (Below Threshold)
 Lovein' your goggles... I bet if we could see you eyes, you would be very concentrated!
  • 7 4
 HAS to be POD thats a sick shot
  • 19 110
flag gnartail (Nov 26, 2009 at 21:47) (Below Threshold)
 UMMMMM NECK BRACE????
  • 24 1
 what a solider. way to go Tara
  • 18 1
 Gnartail, are you asking why she has a neckbrace? if that thing flips, her head is going to hit the ground first. i know i wouldnt have the balls to rip like that. MAJOR props, keep er' shreddin Tara.
  • 8 1
 so sick. shes got tallent. and massive guts
  • 16 4
 SICk shot, respect for the Rider ! Wink
  • 7 2
 holly... i love thise pic thise showes that some dh fans would do evrything to ride there bikes i wanna try thise too :X POD
  • 4 4
 I have to ask, what happened to tara? .... BTW sick picture
  • 1 0
 Damn sick POD!!!
  • 15 0
 www.activeforcefoundation.org Get yourselves on there, thats the company who make the bikes and make this possible. Tara is a legend of ridin and without this company she might not have been able to continue doin what she loves! Get on there and donate, i know i will be as soon as i get paid again! Sick POD loving it PB
  • 3 0
 Also just noticed the combined lever, i can remember when these used to have 2 levers on each side, the riders had to reach a mile to activate both. Really neat looking machines!!!
  • 2 0
 there are dhx airs on that puppy! sweet
  • 2 21
flag vasta (Nov 30, 2009 at 7:36) (Below Threshold)
 what is that??
  • 13 1
 I´m glad Tara doesn´t give up and keeps doing whats she´s best at: being superfast, no matter if two or four wheels. She´s probably still faster on this vehicle than most of us on regular bikes... two thumbs up Tara, hope to hear/read and see more of you !
  • 3 0
 she would still smoke me down the hill on that bike.
  • 3 0
 sick!! i saw this on pb a while ago & thought i hope this gets POD so Congrats on the POD !! tup
  • 3 1
 i knew this would get POD. props to both the rider and the photographer.
  • 6 2
 Roadrunner365, sort your life out you tool.
  • 9 2
 roadrunner, you are a piece of shit, one day karma is going to come back on you, and you are going to have something drastic happen to you and some 14 year old kid is just gonna sit there and laugh. Your comment won't bother Tara though, she has overcome a lot and is very strong, so stop being a little shit and move on.
  • 17 1
 REALLY sorry to all the people i offended with that careless, horrific and quite frankly twisted comment above. I urge to tell you all that it was not me! i would never offend such a worthy and brilliant athlete who has overcome tremendous amounts throughout her life. All respect to Tara and those i offended and i am deeply sorry and an ill witted comment was produced from a freind who took the opportunity of a logged on account that wasnt his to post some crude and selfish comments. sorry to all, Roadrunner365.
  • 2 0
 this was on vitalmtb like 6 weeks ago - full photo/audio feature with actual information http://www.vitalmtb.com/photos/features/Race-for-Tara-3,921/Slideshow,2562/sspomer,2
  • 2 0
 She has amazing confidence and is truly brave for setting a goal and reaching it !!
  • 1 1
 sick google! makes the pic more intense
  • 1 0
 thats a dope shottt PAAAACEE!
  • 1 0
 thats sick, gapping on that must feel unreal :0
  • 1 0
 hey! i was twenty feet to the right when that picture was taken!
  • 1 0
 lookin good tara! sweet ride. it would suck to service 4 dhx 5.0 air's though haha
  • 7 3
 Someone needs to get stephen hawking one of these things!!!!!!!! YYYYYEEEAAAAAAAAAHHHHHHH!
  • 3 8
flag cencal805 (Jan 4, 2010 at 22:55) (Below Threshold)
 might be a dumb question but, how does he make it go?
  • 5 1
 downhill....and its a she hence the name tara
  • 2 3
 a guy could be named tara. and she must go slow then without pedaling but its still looks fun.
  • 3 1
 its very uncommon i must say for a man to be named tara...and look up a video they actually do get alot of speed when they ride
  • 1 1
 the gut in paranormal activity was named tara or something like that. and thats awesome.
  • 1 0
 oh,well. i guess you told me lol. and yah i would deffinatly not turn down the oppertunity to try one of those bikes
  • 1 0
 yeah looks sooo fun
  • 17 0
 to everyone that commented positively on this photo i want to thank you. the smile on my face was about as big of one as the roost that is coming off my tires! Smile thank you to tyler from PB for posting this as the POD. to answer a few questions...the bike cost approximately $10,000 US and was made by my friend brooke duquesnel who is with activeforcefoundation.com. i am wearing all TLD gear, a Leatt neck brace, Smith goggles, and those are all Fox shox. And as much fun as it is to ride this 4-wheeler DH bike i can't wait to get back up on 2-wheels!! ride ON!! tara
  • 2 0
 we all hope you are back to full health and speed soon.
  • 1 0
 Man what to say.. even I commented postively... but I got freakin -314 neg props as i write this. And congrats for getting it as POM!
  • 2 0
 whoever built this knows what they were doin the suspension was built light and smart using dh rear shocks to act like cambers would on a car eccept you got a hell of a lot more travel to play with keep it up great pod!
  • 1 0
 GREAT to see the foxy Ms. Tara Lanes back on the mountain!!

total respect to any athletes who have been through her experience, and are still out there doing their thing Smile

I was privileged to ride with Stacy Kohut a few years back in Whistler, and damn he RIPPED up A-Line in his off-road 4 wheeler, he was whipping it over the tables and sliding those berms

if any athletes with mobility issues are reading this, and want a serious motorised blast off-road, check out the Honda Pilot buggy - a super fast and nimble off-road kart that can be used with just your arms and hands (no foot controls) - will hit 60-100mph depending on tuning, you can take massive air in Pilots, such a sick ride even
  • 1 0
 Sick, POD fer sure, one sick question........if your paralyzed from the waist down? can you still preload? im stritting in my comp chair right now trying to see what handling one of these quadcycles would be like in the air, you would def have to use alot of waist and hip power, it must have tooken Tara awhile to learn to control it, but again, big props to her
  • 3 0
 Get on girl, awesome shot. Hopefully photographing something similair next year.
  • 3 0
 POD! Cause it is great to see, even after something happens really wrong, you stay biking! And offcourse it's a sick shot!
  • 4 0
 I love Tara & love that pic !
  • 5 1
 If I ever become paralyzed.... I want a bike like that.
  • 4 0
 Make this POD as a symbol of everyones respect for her!
  • 3 2
 it is POD but i have a question how does he go through a straight away??? if he is loosing momentum then how does he go??? not to be mean or anything just curious
  • 2 0
 correct me if im wrong, but i think it would be just like you move on/in a wheelchair
  • 5 1
 They do push the same as in a wheelchair. And thats a women Daniel951, its not a "he".
  • 2 1
 reading description fail
  • 3 0
 lol sorry
  • 2 1
 She's not a he, She's not an "it" either
  • 2 1
 its like a bike that you have to pay for 2 sets of wheels and brakes, then 3 or 4 dhxs's that things got to be like 15 grand at least
  • 3 0
 im sure mnay companies are willing to help her out
  • 1 0
 i think that would be hella fun
i was at N* that day and saw that bike (quadcycle) whateveryouwanna call it but didnt know it was Tara
  • 3 0
 amazing photo POD !!!!!!Smile
  • 3 0
 Tara is an inspiration to us all - Good on ya T.L.!
  • 4 0
 RESPECT!
  • 1 0
 Although I do not know who she is (sorry) and I do not know her story I do know that this is POD worthy and she looks hella good!!
  • 1 0
 ya i recently shot a guy in kamloops w one, he says his costs 11,000$ pretty sick stuff...
paulclarke.pinkbike.com
check it out
  • 2 0
 uhh i would be kinda scared if anything happens i wont be able to ditch the bike in time
  • 1 1
 nut up or shut up.
  • 2 1
 what an inspiration, that is really awesome to see someone with a disability goin for it and not letting it slow them down. super rad. PROPS!!!
  • 3 0
 i want one and im not even handicapd
  • 3 0
 Ps, POD!
  • 5 1
 POD! This shot is amazing, and its Tara!
  • 2 0
 drifting one of those would be dope
  • 2 0
 i can see that getting pod
  • 2 0
 I want to ride this and of course my vote for POD
  • 2 0
 love this perfect pic POD why not and props to the rider
  • 1 0
 no te entendi ni madres
  • 1 0
 no dije ni madres
  • 2 0
 How do you pedal is this for the disabled or handicapped ?
  • 2 0
 It's technical name is a "Gravity powered all terrain vehicle" yeah it's for people who are disable waist down.
  • 2 0
 She is paralyzed. She pushes the back wheels like a wheel chair.
  • 2 0
 EpIc =] & POD for sure !!!!
  • 2 1
 Tara Llanes. That is all that needs to be said. If you don not know her, google it. Well done. Ride hard...
  • 2 0
 an ispiration ! love the helmet and goggles , and nice POD. Big Grin
  • 2 0
 yup ... an inspiration ! Smile
Great picture, i love it
  • 2 0
 It's cool to see this..Nice job bro keep going! Big Grin
  • 3 0
 awesome!never give up!
  • 3 1
 if only they made one that had drive. id ride it everywhere
  • 1 1
 fuck that shit dude they are stellar jus as is, i dont think these quadcycles would be possible if they had drive train, but i could be wrong, just dont take it anywhere there is alot of uphill, one thing i would customize oon it would def be the handle bars, looks like tara is slouching to far forward, thus raisng the bar hieght might be necessary
  • 1 0
 The slouching forward will be to center the weight. If it was too far back every time she did a jump it'd kick her over the bars or start back flipping.
  • 1 0
 ya ya true that, i was kind of trying to compare it to an atv or sled, but a fool i am for doing that, cause there nothing alike, i guess ill have to actually try riding one to really know how it feels
  • 2 0
 sick shot, sick riding.. BEAST!
  • 2 0
 This girl rips. Always has always will!
  • 2 0
 Amasing pic but could you tell my where is transmision??
  • 1 0
 to my knowledge anyway this bike is for people paralyzed from the waist down so there is no transmission.
  • 1 0
 what is the drive on this thing instead of pedals and cranks. or is it just gravity fed
  • 1 0
 there were guys going bigger than me on these, and guys going bigger than me with one leg at northstar this year bad ass
  • 1 0
 they look more fun than a glory with 40's and all the kit i want one but there like custom made for her and a couple other's
  • 2 2
 norhtstar is a great spot for four-cross bikes. eric races there too. that place is sick.
  • 2 2
 Gotta Get Me 1 Of Those !
  • 1 1
 get a good loan- they cost around 12 grand. lol.
  • 3 3
 actually they cost around 17 grand for a base model, and to get one...your gonna need to get yourself into a good accident, but apparently their pushing to get it on the skii hills, and making it available for people that arent physically challenged, to rent, if thats true, i cant wait to shred on one, massive props to Tara and the people that made it possible for her to ride again
  • 1 1
 depends who you go with...there are actually many companies out there, and quads start around 12 grand, i know a guy who has one.
  • 1 1
 thats true, but you'll be riding a "zellers" edition for 12,000, if you want something decent with decent parts and completely custom, they start around 17, when did your freind purchase the quad
  • 2 0
 POD!!!!!!!!!!!
  • 1 0
 sweet! awesome! super cool!
  • 1 0
 great pic.... mabe POD.....
  • 1 0
 so sick!!!\P.O.D/
AMAZING machineS!!!
  • 3 2
 POD!!
Tara why you be so hot?!
If only you weren't in to, well you...
  • 2 1
 double wishbone suspension Blank Stare Thats bad ass, I'm going to build one!
  • 1 0
 good luck! haha! sounds wicked, put pics up!
  • 1 0
 I wonder how much something like that costs to build / buy?
  • 3 0
 If I recall, they are about $20,000.
  • 2 1
 Shit! how the fuck can it cost that much!
  • 1 0
 It can cost that much because each one is hand built specifically for the rider.
  • 1 0
 dude i can think of better ways to spend 20 grand. still a cool bit of machinery
  • 1 0
 Not if you were paralyzed from the waist down.
  • 1 0
 sure i still could
  • 1 0
 No, what I'm implying is that if you're a hardcore mountain biker, and you become paralyzed from the waist down, this is the best way to spend $20,000. Otherwise you will never ride bikes again.
  • 1 0
 good for you, iv seriously damaged my back but i enjoy riding to muck to give it up, if it does finally go im ordering one of those
  • 1 0
 i see wat you mean seraph, but if you think, is this actually classed as a bike? and you could also buy a custom sports quad which would be shed loads cheaper.
  • 5 0
 Now you're just splitting hairs. Don't be a jackass.
  • 1 0
 lmao! that comment made me laugh Razz
  • 2 0
 i want 1
  • 2 0
 POD
  • 2 1
 What brend of the neckbrace and google?
  • 3 2
 tara....respect....serisoly....i hope she gets on a proper bike soon!
  • 2 0
 awesome stuff, pod
  • 2 0
 pod
  • 2 0
 POD
  • 2 0
 yeah Tara
  • 2 1
 How much does a bike like this cost?
  • 2 0
 it's a custom i think
  • 2 0
 they cost like $10 000
  • 2 0
 I fuckin want one man!
  • 2 0
 YES, awesome pod.
  • 2 1
 thats is the sickest pic eva , pod
  • 2 0
 uau is cool. i like
  • 2 0
 POD
  • 4 2
 thats cute
  • 1 0
 WTF it even uses MTB shocks! NICE!!!
  • 1 0
 lol tht a sweet shot nd sick ride
  • 1 0
 looks like the wheel is bending
  • 1 0
 I want to ride in a four wheeler!!!!
  • 1 0
 so sick i would love to smash on one of those!
  • 1 0
 thats amazing , shes a soldier for biking with a disability! PROPS
  • 1 0
 that shot is lesh m8 sik goggles too !!!
  • 2 0
 RESPECT!
  • 1 0
 too cool, how is it on the jumps and drops?
  • 1 0
 2 DHX front suspension!!!!
thats so dope Big Grin
  • 1 0
 Totally awesome, RESPECT!
  • 1 0
 CONGRATULATIONS TARA..GREAT POD!
  • 1 0
 THAT SHOT IS ILL!!!!! POD
  • 1 0
 wasint this already pod a week or 2 ago
  • 2 0
 respect !!
  • 1 0
 yeah it looks sick though great shot loving the bike/thing mad props
  • 1 0
 that is the sickest thing i have ever seen
  • 2 1
 i think his custom leavers are a cool feature
  • 2 0
 so sick
  • 2 0
 cool bike
  • 2 0
 Inspirational.
  • 1 0
 hey i got a question how do u make it go ????
  • 1 0
 are the front tires maxxis maxx daddy-s?
  • 1 0
 Awesome pic, you go TARA ROCK IT!!!!!!!!!!!!
  • 1 0
 Respect,truly inspirational
  • 1 0
 oh chiken strip u so crazy
  • 1 0
 what kind of "bike" is this??
  • 1 0
 for some reason, that leatte looks huge.
  • 1 0
 sad this is probly cost more than a half decentcar
  • 1 0
 That is the coolest thing i have ever seen what is it exactly
  • 1 0
 what the f*ck is that? Big Grin
  • 1 0
 fuckin sick! what a trooper!
  • 1 0
 im questioning what the fuck that is..... i want want one
  • 1 0
 LOL that is insane,like it very much!!! Smile Razz Razz Razz
  • 1 0
 ive always wanted to try that
  • 1 0
 i think i saw him a whistler
  • 1 0
 HAHAHA Nunukula's comment made me laugh - two thumbs up Tara!!!! LOL sorry
  • 1 0
 how would you make that?? i want one... lol
  • 1 0
 What is that bicycle called?
  • 1 0
 POD!
  • 1 1
 Gotta be POD, one of the best four-cross pictures I've seen.
  • 1 0
 POD! Wink
  • 1 0
 POD
  • 1 0
 amazing
  • 1 0
 POD
  • 1 0
 pod
  • 1 0
 podd
  • 1 0
 yeeeahBig Grin
  • 1 0
 pod! so sick!
  • 2 1
 POD period...
  • 2 1
 Can this became a POD?
  • 1 1
 This is honestly one of the coolest pictures on the site! keep on ripping!
  • 5 4
 I need one!!!!!
  • 6 13
flag srh2 (Nov 30, 2009 at 5:55) (Below Threshold)
 Really? Well go break your back and you can get yourself one.

Idiot.
  • 2 2
 ive got mad respect for you dude
  • 2 0
 Its not just a girl, but a beautiful one(inside and outside)
  • 1 0
 its a girl smart one
  • 2 1
 i want that bike so bad
  • 1 0
 Sweet
  • 1 0
 great pic
  • 1 0
 She looks pinned.
  • 1 0
 i want one
  • 1 0
 awsome pic
  • 1 0
 CRAZY PIC MAN!!!!!
  • 1 0
 what are they called?
  • 1 0
 like the buggy
  • 1 0
 full
  • 1 0
 go tara!!!!!!!!
  • 1 0
 Great shot!
  • 1 1
 i know im gona get neg props but, brapppppppppppp !!!
  • 1 0
 love that girl ,
  • 1 0
 pretty legit
  • 1 0
 that looks MINT Big Grin
  • 2 2
 arethese peopele paralylzed
  • 1 0
 Some are i seen this on youtube for guy who couldnt walk and he did a sick jump but i think you can ride it even if you arent i mean.
  • 1 0
 great shot. POD
  • 1 0
 RESPECT P O D ! ! !
  • 1 1
 that is the coolest 4 wheel bike i have very seen
  • 1 0
 I want one
  • 1 0
 WOW so happy to see Tara back in the saddle.Hopefully see you on two wheels soon enough.also curious about how much wheel travel it gets.sweet rig.
  • 1 1
 that things friggin sick!
  • 1 1
 two words.............................HOLY SHIT
  • 1 1
 sick awesome pic!! defantally deservs POD
  • 2 2
 if shes paralyzed, then why is she wearing a leatt brace?
  • 1 1
 when you go down on those, you go down hard, you still dont want to break your neck...
  • 1 1
 now thats true determination!
  • 1 1
 Sick. That looks like amazing fun
  • 1 1
 POD definate, whats the 4x called, i want one...?
schweeeet photo!
  • 1 1
 Glad To See you Riding!!Keep on Shreddin'!!
  • 1 1
 nevr mind two weel drifting this is 4 weel drifting amazing !!!
  • 1 2
 ha i beat you in that race tara, that was the best pic taken that day by far
  • 1 2
 wtf is tht lol is tht custom made lmao hahaha do u hit jumps with that n how big lol ???????
  • 2 1
 i want one!!
  • 2 1
 Man i love rough riders!
  • 1 1
 sick pic mate got to a POD (^^^) grrr
  • 1 0
 O fuck Nice
  • 1 0
 now put a v8 in it
  • 1 0
 awesome ! i love it !
  • 1 0
 how would he pedal?
  • 1 0
 i want one! no fair
  • 1 0
 I was there!
  • 1 0
 where can i get one?
  • 1 0
 a lot of funny
  • 1 0
 i want 1
  • 1 1
 is it pedal powered~? or can you only use it on hills ?
  • 1 0
 where can i get one
  • 1 0
 hahaha
  • 1 0
 POD
  • 1 0
 were can i get one..
  • 1 0
 class!!!
  • 1 0
 roast beef
  • 1 0
 4-wheel bicycle
  • 1 0
 i want one
  • 1 0
 POD!!
  • 1 1
 POD!!! SICK...
  • 1 1
 sweet
  • 2 3
 POD!!!! Thats it. Nothing more needs to be said.
  • 1 1
 your awesome
  • 1 1
 this is awsommeee!!
  • 1 1
 Is it petal
  • 2 2
 LOL!!!!!!!!!!
  • 1 2
 its not that is a cool picture, but its about the 4-wheeler
  • 1 2
 that would be fun even if u werent a handy cap
  • 2 4
 That looks like a good laugh
  • 1 3
 Thats pretty solid, but its not a bike... bikes have two wheels.
  • 1 0
 haha i did the same thing, jus right-click and save it to your pc, im using an external monitor on my laptop which is set at 1280 800 pixels, and the pic fits perfectly and looks fuckin stellar on the monitor
Below threshold threads are hidden

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2020. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.032886
Mobile Version of Website