Unit BMX team rider Jed Mildon landing the world's first triple backflip on a bike! 

May 28, 2011

www.unitriders.com
You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login
Unit BMX team rider Jed Mildon landing the world's first triple backflip on a bike! May 28, 2011 www.unitriders.com

132 Comments

  • 83 4
 Just watched this on youtube! Count the rotations people, this isnt a double, its a tripple!
www.pinkbike.com/news/World-First-BMX-Triple-Backflip-Jed-Mildon-May-28-2011.html
  • 12 0
 pod fo sho!
  • 21 1
 Apparently Lacondeguy's been working on this...but you bet him to it. Good on ya Jed. NEW ZEALAND!!!
  • 32 1
 well he'll be the 1st mtber Wink
  • 8 2
 POD easily. It's going to take a while for someone else to do what he had just done. I feel like it's going to be like tony hawks famous 900.
  • 30 1
 naa, its bigger than a 900 Big Grin
  • 17 1
 I got dizzy just from watching the helmet cam!
  • 13 0
 This guys nuts are the size of meteorites!
  • 4 14
flag joslatapi (May 28, 2011 at 8:52) (Below Threshold)
 VIDEO PLEASE!!!
  • 5 0
 Fucking MENTAL!!!
  • 34 1
 in my short life time ive seen the first double flip AND tripple flip... when this shit starts hitting 5 rotations im calling my retirement.
  • 11 0
 Dont Forget The First Double Frontflip Aswell Big Grin Mad Lifetime!
  • 9 0
 Now im waiting for the first triple frontflip, it is going to be so sick little kids will be learning double flips next lol.
  • 5 45
flag Empire-Matt (May 31, 2011 at 8:18) (Below Threshold)
 piece of piss...
  • 28 0
 ^yes. yes you are!
  • 3 1
 Triple insane!
  • 4 38
flag Empire-Matt (May 31, 2011 at 11:46) (Below Threshold)
 high levels of sarcasm....stupid douchebag.....
  • 23 0
 are you kidding me?!?! Razz you write "piece of piss" underneath the POD... what did you really expect from that?
  • 16 0
 In Britain piece of piss means piece of cake, so I got the sarcasm!
  • 12 0
 i think sarcasm needs some globalisation..
  • 9 5
 precisely, Americans/Canadians just dont get English humor...
  • 2 3
 FUCKIN AWESOME!!!! SOMEHOW WE ALL KNEW THIS WUD BE POD ONE DAY. FUCKIN AMAZING!!
  • 4 0
 Talk about fully committing yourself to a trick
  • 2 1
 u can tell everytime he was faced forward he said to himself "dont land dont land dont land dont land dont land, LAND!!!!" i wouldnt even straight jump that ramp, f*ck that!
  • 3 1
 @empire-matt thats cause' english humor doesnt make any damn sense.....sometimes, sometimes it does Smile
  • 6 0
 English humour is mint if you know what where talking about, its just like your humour makes no sence to us so we think yours is crap but it probables isnt.
  • 2 0
 ^^that.
  • 2 0
 i never sid your humor was crap, it just doesnt make sense sometimes
  • 1 0
 loving the talk on the american humour lol
  • 3 0
 If american tv resembles your comedy I feel sorry for you. They laugh whenever they say something + cheesiest jokes ever!
  • 4 1
 this is a biking site, not a comedy show. stfu
  • 2 9
flag Empire-Matt (Jun 7, 2011 at 9:57) (Below Threshold)
 Shut.The.Fuck.Up Conor-lee!
  • 7 0
 Landmark achievment,and no mistake.Mega PROPS to Jed Mildon.The first time i've ever heard his name,but i'll never forget it,for obvious reasons.

Gary. Salute Beer Beer Beer
  • 1 0
 yea it took him a bit to get it nailed, not something you decide to do that morning haha
  • 1 0
 Yeah ya not wrong m8,unreal move,and a cue for everyone knock it up a gear.Again big PROPS.

Gringo.Helmet Drool
  • 5 0
 massive respect for Jed. what a champ.
  • 5 3
 Love to see die hard mtbers call bmxers pussy's now, can't stand those mongs who just comment shit because it's on a bmx, the people who bitch on bmx wouldnt even probably have the balls to go down the roll in
  • 2 3
 FUCK YAH!! BMXers already have the triple backflip and the double frontflip, i love when MTBers call us pussys because they wouldnt even try some of the shit we do, and BMXers wouldnt have a problem goin down a mountain on a bike with crazy suspension, note i have nothing against MTBers other then the fact alot of em hate on us BMXers
  • 2 0
 Yeah agreed i dont mind mtbers i just hate the haters there just so pathetic, the worst thing i hear is diehards saying mtb can do what bmx can but harder which is so irrelevant some of them clearly never heard of mark webb or alex coleborn
  • 2 0
 dude i knoww, those guys are sick as fuck!, but haters seriously just stop hatin
  • 4 1
 Yes but would you do a downhill route on a bmx? Wink
  • 4 0
 Sick, been waiting for this!
  • 5 0
 this better be pod! haha
  • 17 0
 this should be POD regardless the quality or the light or the composition... but for the jump and the history making.

BTW... the quality, light and compo are just fine for me.

POD all the way!!!
Cheers
Beer
  • 5 1
 Awesome to see a kiwi pull it off!! go new zealand!
  • 1 0
 OH MAN. I totally wish I was there. A buncha other bikers are gonna try it. Maybe succeed. But It's not gonna make em the first. I mean.. Come on why break your neck for second place?
  • 1 0
 this is insane! just watched the vid on youtube. even the look outta the top sends me shivers. huge props. another achievement in the bike history
  • 1 0
 I am in awe of the triple backflip, but what really gets me is that run in, that is a massive amount of speed! especially on a 20" bike!
  • 3 0
 Nakurwia salta!!!!!!!!;d
  • 2 0
 just wached this on the news. i was in taupo the day this happend!
  • 2 0
 That's one hell of a death train!
  • 3 1
 weeeeee..... hes off to candy mountain
  • 1 0
 This is amazing. Its stuff that originally I/we thought could only be done in video games. Now its becoming real! wow...
  • 1 0
 Wow if you you watch the vid, he barely pulled the last one in there. Sweet jump man!!!!
  • 1 0
 Wow if you you watch the vid, he barely pulled the last one in there. Sweet jump man!!!!
  • 1 0
 How inspiring is that? Just think about we'll be doing on bikes 50 or 60 years from now........ Crazy sh*t man.
  • 1 0
 there is head cam footage of this its so intense..how does he squeeze that last flip in?!! lets see one on a mtb
  • 1 0
 looks so casual, like yeah ill pull a triple backflip land it like nothing even happened Smile
  • 1 0
 Any one noticed that this pic isnt of a back flip? Look at his body possition and roation.

Its a front flip!!!!!!!!!!
  • 1 0
 his body position is hella wierd for a backflip :L but if you follow the rotation frames, its definitely a backflip.

anyway, why would everyone say it was back if it wasnt? frontflips>backflips, no question
  • 1 0
 Ken Dodd all ower that fucker
  • 1 0
 yaaaaa triple for the win get that going at xgames
  • 1 0
 That is sooo huge fat trick respect !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 1 0
 wtf ? double front flip ?
  • 1 0
 yea and a superman double frontflip
  • 1 0
 He also attempted a double back flip tail whip. But cased the landing. Im guessing he will have that one diled soon.
  • 1 0
 jesus, shits getting hectic
  • 1 0
 heretic >.
  • 1 0
 foi os backflips mais doidos q eu assisti
  • 2 0
 sick sequence
  • 1 0
 hard to argue with this one.
  • 1 0
 No words can describe how amazing this is! History has been made! POD
  • 1 0
 Saw this trending on youtube, 4.5m views in 3 days... insane
  • 1 0
 i thought it was a dubble lmao , its a tripple , thats siicckk .
  • 1 0
 Yea Kiwis! Killing it on two wheels!!
  • 1 0
 WOW! YABA DABA DOO AHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!
  • 1 0
 had to be unit.... theyre the only people crazy enough Razz nice one!!
  • 1 0
 Ahah This is on the itv news in a minute!
  • 1 0
 gravity just got a kick in the nuts and a slap in the face!!
  • 1 0
 wow,,, I thought it was a dubble front flip...
  • 1 0
 I bet he has a muscly bum
  • 1 0
 POD!!!
  • 1 0
 POD!!!
  • 1 0
 Nice
  • 1 0
 that's POD later!
  • 1 0
 POD!
  • 1 0
 fantastic
  • 1 0
 yeesh! I LOVE it!!
  • 1 0
 sick guy
  • 1 0
 definitely pod
  • 1 0
 totally surreal
  • 1 0
 WU TANG
  • 1 1
 One, two, three fu**ing crazy!!!
  • 1 0
 o gajo é doido
hahaha
  • 2 1
 thats stupid !!!
  • 1 0
 I saw the video!!!!!!!
  • 1 1
 what is that on his face>? is that his helmet strap?
  • 1 0
 wow, EPIC!
  • 1 0
 awesome!
  • 1 0
 YEAHHH
  • 1 0
 sick
  • 1 1
 O M G THE BEST TRICK OF THE YEAR
  • 1 1
 Wow setting the bar pretty high! Sick POD
  • 1 1
 1 flip 2 flip 3 flip... now there needs to be 4 flips
  • 1 1
 Awesome can't even describe how brilliant this is.
  • 1 1
 Triple!!!!!!!! YAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 1 1
 i would have gotten dizzy from the rotation and crashed.
  • 1 0
 Holy. Shit.
  • 1 0
 cheese and crackers
  • 1 0
 sick, mind blowing
  • 1 0
 RING BRUCE
  • 2 3
 ThaTS WHY I FUCKED YO bitch
  • 1 3
 Well, u gotta admit, it does look EASY! Chuck Norris already done it!. T R O L L I N G.
  • 1 1
 I wood do that haha jk
  • 1 0
 chad..ur a fairy
Below threshold threads are hidden

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv56 0.034363
Mobile Version of Website