Me and Ryan had contest to see who can get the closest…… he won, as seconds after i took this shot his bike and him self went crashing into my arm.

jamesioannou.tumblr.com
www.flickr.com/photos/jamesioannou/
www.vitalmtb.com/community/James-Ioannou,8373/all

http://www.cranked365.com/drupal/
You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login
Me and Ryan had contest to see who can get the closest…… he won, as seconds after i took this shot his bike and him self went crashing into my arm. jamesioannou.tumblr.com www.flickr.com/photos/jamesioannou/ www.vitalmtb.com/community/James-Ioannou,8373/all http://www.cranked365.com/drupal/

135 Comments

  • 61 0
 PODDD!!!
  • 14 1
 Hell yeah!
  • 13 4
 his name should be ryan dangled
  • 5 4
 bloody sweet Big Grin
  • 15 0
 nice cranks
  • 6 1
 best pod in a while!
  • 50 1
 ^you are on drugs
  • 15 2
 i have a feeling someones camera got hit after this shot
  • 90 1
 i looked as this shot on the homepage and i was like cool? a pod of just a bike? and then i enlarged and i was pleasantly surprised by this POD. so sick.
  • 2 0
 Sickooooooooo James! Stoked on POD dude Smile
  • 22 1
 I still cant believe it's not butter!
  • 2 5
 cool................................................................................
  • 1 5
flag bikounet (Jun 14, 2011 at 5:38) (Below Threshold)
 H-0,01 seconds before headshot...
  • 1 0
 sO nice man, so sweet !!
  • 6 0
 bye bye camera in 3, 2, 1.....
  • 2 3
 poor camera
  • 1 0
 i dont care what anyone says, this is a sick pod and i love everything about it, even the distorted wheels
  • 10 58
flag JesseBMXs (Jun 14, 2011 at 10:29) (Below Threshold)
 yep this is how the conversation went:

cameraman: okay i stand here, and you do a tailwhip

biker: um but wont i hit you if i do?

camerman: nahhhh ill be fine

biker: okayyyyy
a few minutes later

-biker goes into tailwhip-

SMACK!!!!

-cameraman takes a headshot, camera destroyed, biker might of ate shit-
THE END
  • 1 5
flag jackh123 (Jun 14, 2011 at 10:53) (Below Threshold)
 hey mate like my new wheels???
  • 3 0
 OH SWEET JESUS HAVE MERCY!!!
  • 1 0
 waaaaaaaaaaaaaaat??!!!!
crazyness
  • 2 0
 I have that helmet Smile
  • 1 0
 sick twhip
  • 1 0
 has anyone ever wondered...is the next pod already in austrailia?
  • 1 0
 maybe
  • 1 22
flag JesseBMXs (Jun 14, 2011 at 18:33) (Below Threshold)
 i love how i get all kinds of neg props, its pretty funny, its not like it does anything, people are still gonna read it
  • 3 1
 Photographer's got balls for sticking that D300 that close to a spinning bike. Salute
  • 1 0
 Haha, thanks buddy!! Big Grin Lucky the camera is fineSmile Could of been pretty nasty!! Big Grin Oh yeah.. Ryan's good too! ha!
  • 11 1
 welll this is the sickest photo I have seen in a long long time!!! PODDDDD!
  • 3 0
 Haha thanks buddy!! Big Grin its was so funny taking it when Ryan hit mr arm with his wheel, so amazing ! haha
  • 6 0
 if everything on his bike was in focus, would be a sick photo for RAM
  • 1 0
 Yeah yeah would of been cool, but i just couldn't have the shutter speed that high because when we was taking it the light wasnt that great Frown Still think it works well though Big Grin I still think it would work for a bike advert Smile ha x
  • 3 0
 That just shows how I know fuck all about photography! Haha
  • 2 0
 You have a Nikon, just bump up the ISO a little Big Grin
  • 2 0
 I had it running at ISO 2000, it was nuts!! haha Big Grin x
  • 1 0
 sweet pod
  • 1 0
 *Cheese on wheels! Razz
  • 3 0
 Thanks for the comments everyone!! So stoked with getting pod!! Big Grin Was a bit of a shame that the rider is not in complete focus, as the lighting conditions was pretty poor. So i had to use a slowish shutter speed (1/400) and a death high iso (2000) haha. Was really fun taking this shot though!! Ryan's such a sick rider too!! Big thanks to him for being in the photo! Big Grin
  • 2 0
 Think it's a great photo- well done for being brave and getting so close...
What the Sterling Lorence said about the POD though: "I won't get too into the technical weaknesses, but will add that choosing longer focal lengths can help reduce the amount of optical distortion that warps the scale of the two wheels..." hmmm... It's a fish-eye lens, the great thing about the photo is that it IS distorted, fish-eye gives a unique perspective- and it works in this photo, doesn't matter it's slightly blurred either. So aye, great effort but shame the person choosing it had to say that!
  • 5 0
 sickest colors on a bike that i have seen in a while
  • 1 0
 got the shot.... OW that fucking hurt
  • 4 0
 Sell it to shimano to use for a crank advert!
  • 1 0
 Nangle!!! Sweet as bro! CaarsoN and Grib...Ryan has a sick new set of 2011 Tweet 28's on the way from Germany as we speak. Wait till you see the build he spec'd for this year. But sorry...no more mis-matched wheels.
  • 3 1
 its a dangerous game being a photographer aha sorry i smashed your cam man lol
  • 3 0
 hahahah!! No worries at all man! it was so funny and death at the same time!! Big Grin x
  • 5 0
 cam slap tailwhip FTW!
  • 2 0
 i can do this in my sleep Razz ( get it because if its in your sleep than its in your dreams Razz )
  • 1 0
 This does deserve POD considering it smashed some guys camera at the same time haha
  • 3 0
 Bike check! Razz
  • 2 0
 i think that kid on the ground just shit his pants haha but sick photo
  • 1 0
 thats the craziest POD i've ever seeeeen the angle is awesome! POD for sure
  • 2 0
 Another POD! Congratulations
  • 2 0
 Magician......Awesome pics dude!
  • 2 0
 As soon as i saw those rims I knew it would be you. Sick angle Nangle
  • 2 0
 Congrates Ryan, ace pix man, just need some red spokes now lol
  • 1 0
 Best pod ive seen in a long time. Soooooo sick.. Way to get up in the shot camera man
  • 2 0
 Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
  • 1 0
 A toda Madre o un Desmadre !!! There is no place like Dirt ! Esta foto es de maravilla!
  • 2 0
 f*cking hell 28000+ views! :O sick shot !
  • 2 0
 htat is the dopest pic ever
  • 1 0
 wow that should be pod for sure
  • 1 0
 In Yo' Face!

Sic pic! tup
  • 1 0
 You should try more of them as great viewpoint!
  • 1 0
 sick ol camra shot i dont realy like DJ pics but this one changed my mind
  • 1 0
 Someone got a tailwhip in the face lol... Love the colors in the picture.
  • 2 0
 DOUBLE RAINBOW! Big Grin
  • 2 0
 RAM FTW!!!!
  • 1 0
 this picture confuses me!
  • 1 0
 i hope that photographer wasn't hit by bike :p
  • 1 0
 Insane.......................
  • 2 1
 pink bike raped, sorry guys
  • 2 0
 awesome angle!!!!
  • 1 0
 crazzy shot!! plenty in air POD bye camera!!
  • 1 0
 nangle is on fire right now!!!
  • 1 0
 wah wah wah huh oooh ooo kaboom ROCK!Smile
  • 1 0
 COOL DUDE! THIS PIC IS BITCHIN Wink
  • 1 0
 WOW sick dude, I would be scared for my camera!
  • 1 0
 the wheel hit it :L
  • 1 0
 Thts a sick camera angle.
  • 1 0
 This photo is really amazing !!!!!!!!!!!!!!
  • 2 0
 SICK!!
  • 1 0
 thats so amazing first time ever comenting on a pod...i love this pic
  • 1 0
 ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ya
  • 1 0
 Dirty pic, must take tonnes of tries to get that one :0
  • 1 0
 Time to take your meds, speicializedemo33.
  • 1 0
 Awesome shot! I hope your camera is ok. Smile
Cheers!
  • 1 0
 what kind of bike is that, anyone know?
  • 1 0
 It's a RAM 4130, check it out here - www.ram-bikes.com/4130.php
  • 1 0
 Tis a sexy bike definitely
  • 1 0
 Such a good shot. Good angle.
  • 1 0
 achievement unlocked..... official badass!!
  • 1 0
 OOOOOOOHHHH MYYYYYYYYYYY!!!
  • 1 0
 Probably my favorite POD ever! Great shot.
  • 1 0
 His name should be i got ballz
  • 1 0
 is it wrong if this gave me a boner
  • 1 0
 woooooaaaaahhhhh, *surfer dude voice*
  • 1 0
 Nutter Big Grin
  • 1 0
 madness! defo POD
  • 1 0
 wooww ; D
  • 1 0
 Yoooooo Nangle Razz
  • 1 0
 sooo sick!
  • 1 0
 Sooooo Steezy!
  • 1 0
 SIICK SHOT !
  • 1 0
 Damn that's sick!
  • 2 1
 hey u got cool rims
  • 1 0
 nice james!!
  • 1 2
 oh that is totally cool !!! Just how close did that back wheel come to smacking the camera !!
  • 3 0
 it hit it :L
  • 1 0
 isso e para meninos xD
  • 1 0
 Nice Smile )
  • 1 0
 Hahha Nice setup Bro.
  • 1 0
 ==OOO WOW POOODDD
  • 1 0
 wow, thats insane!
  • 1 0
 :O
  • 1 0
 nice!!!!Smile
  • 1 0
 Mtb cranks... Proper
  • 1 0
 yeah nangle
  • 1 0
 no need for a bike check
  • 1 0
 LUV the angle!
  • 1 0
 PODDD!!!
  • 1 0
 sickest photo ever Big Grin
  • 1 0
 small block eights!!
  • 1 0
 That is immense
  • 1 0
 Nice one nangle
  • 1 0
 sick james just sick
  • 1 0
 AWEOSME BIKE tup
  • 1 0
 That looks sick!!!
  • 1 0
 what cranks are they?
Below threshold threads are hidden

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2020. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.013261
Mobile Version of Website