Replay: Red Bull Rampage 2019

Oct 24, 2019 at 12:09
by Pinkbike Staff  

Featuring 21 of the world's best freeriders and set in one of the most demanding locations on the planet, Red Bull Rampage is mountain biking’s truest test of skill and mental toughness.

YouTube Stream






225 Comments

  • 53 2
 My buddy who work with Maverick (the gas station chain) delivered burritos to the builders via drone. Google it. It was way cool.
  • 129 2
 Gas station burritos. So freeride
  • 17 1
 @Mntneer: In defense of Maverick, they do also have some decently good burritos and fresh made pizza!
  • 6 4
 @hamncheez: I've never eaten food from a Maverick, but they run a clean shop.

I'll definitely be getting groceries in Hurricane if I'm out in Virgin and not eating at gas stations.
  • 5 1
 hit us with that link, i googled but no luck
  • 3 1
 @hamncheez: Yeah the food station at Maverick is pretty good for being a gas station and all.
  • 2 1
 @hamncheez: that was awesome
  • 7 1
 @Mntneer: Midwest gas station sushi is the best.
  • 2 2
 They should use the same delivery system to drop off some General Snus...mmmm
  • 4 1
 @alaskaskier: kinda impressed that is a known product for you. Most non scandinavians hate snus.
  • 6 1
 lets get this over already, #faircloughwillberobbed
  • 2 0
 @hamncheez: TRUTH. When I lived in South Lake I was a "Tornado" addict...
  • 1 2
 @Mntneer: cool story
  • 3 0
 when someone say's: my Maveric will bring to you burritos!
how do i imagine it
www.nspa.nato.int/images/logistics/agm65-2.jpg
  • 2 0
 I used to eat these burritos before every ride when I lived in Eastern WA, they are so good!
  • 1 0
 So richie schley?
  • 11 3
 Please anyone there throw Sal Masacala down some shaft or something.
  • 1 0
 Awesome to see Carson put down a complete great run.
  • 1 1
 @juxtapozy: I predict Rheeder will do a standard slopestyle run and win. #keeprampagedownhill
  • 2 0
 MMMMMM the adventure's first stop. Oh how I miss you Maverick
  • 5 0
 Ironically one of the riders is out with food poisoning...
  • 1 0
 @Skjalg: I find General all over the place now in Seattle—great after ride recovery aid and you don’t even need to have a gatorade bottle around. I hear that General is kind of the cheap light beer of the snus world, but I still like it.
  • 34 1
 Very excite
  • 38 0
 Much anticipate
  • 27 0
 fairly stoke
  • 18 0
 wow
  • 21 0
 Gonna be amaze
  • 12 1
 Fully send
  • 16 0
 H*ckin nervous
  • 11 1
 many thrill
  • 3 6
 @Calgary-Rider-722: Very excitement
  • 4 40
flag WAKIdesigns (Oct 24, 2019 at 14:14) (Below Threshold)
 Once you send black you never go back, you like?
  • 29 0
 @WAKIdesigns: Congratulations, you have been awarded one YIKE.
  • 3 1
 Huge froth
  • 3 0
 So stoke!
  • 1 0
 Not to mention, nerves.
  • 29 1
 "Can I have your gloves"

If those kids show up again can we get Kyle to go upside their heads with his meat paws, HA
  • 2 0
 I was really hoping Kyle would autograph his dad’s sign!
  • 28 2
 Bummer that Zink is gonna only score an 80.
  • 3 2
 First drop curse. I'll be at the top dropping shakras so he hopefully scores an 85.
  • 33 10
 I'd like to see a #cathrovision Rampage video next year! Make it happen Pinkbike!
  • 23 2
 We have an Inside The Tape with Tippie dropping shortly.
  • 14 4
 Catho is about racing line choice..... wtf good is that at Rampage?
  • 3 1
 @brianpark: Why did you guys stop doing Friday Fails?
  • 3 4
 @scott-townes: he has a good personality and he is entertaining to watch. I like Tippie and all but it would be cool to see his take on the venue.
  • 1 1
 @gally-nh: did they actually? I sure hope so!!!
  • 25 0
 @gally-nh: they'll be back soon. We just didn't feel like having them for a while in light of all the losses the bike industry has seen recently.
  • 1 0
 @brianpark: makes sense, and what I figured. thanks.
  • 6 7
 @brianpark: make it permanent.
  • 1 1
 @flipfantasia: You're saying you don't want them to do Friday Fails anymore? What?
  • 15 12
 @gally-nh: yeah, watching people crash isn't actually that cool.
  • 4 3
 @flipfantasia: i disagree. it makes me wanna go ride.
  • 5 0
 @flipfantasia: No ones forcing you too! Don’t enforce your softness here. Don’t click. And you can be happy.
  • 2 0
 @savagelake: It makes me wanna rap.
  • 1 0
 @Pisgah4life: lol, thanks for the tip, I don't.
  • 23 0
 "It's been a whole year since last year!"
-Cam McCaul
  • 17 0
 "The judges are gonna have to leave some padding here." Talking about scoring Carson Storch's run. IMO every rider should do their first run, THE JUDGING SHOULD TAKE PLACE AFTER THE FIRST RUN! We have the technology to actually compare their runs side by side by side. To me this is the only fair way to judge a contest where they all have individual lines, skills, style, and are literally putting their lives on the line.
  • 3 0
 I agree 100%.
  • 3 0
 They're trained to use those scores as benchmarks. As they say, its not about the points but getting the best placement. It'll never be perfect. He should have placed higher.
  • 16 1
 I tried to explain to a co-worker yesterday that watching the live event literally gives me anxiety. Not sure he really got it... At least I know the PB bros know what's up! Stay safe out there today dudes
  • 3 0
 I went to see it live last year and felt like that too
  • 17 0
 I didn't get up for 3am for there to be a wind delay. What about my needs Utah.
  • 6 0
 Ouch that's dedication
  • 5 1
 utah dont give a shit
  • 1 0
 @kookseverywhere: don't I know it.
  • 1 0
 Last year had wind delay... kinda common.
  • 14 1
 For everyone thats at work while Rampage is on, I feel your pain because I am too Frown
  • 4 1
 Use your phone w redbulltv app and one earpod or bud.
  • 13 0
 You call out after the Super Bowl and everybody knows your game but call out for Rampage; nobody has a clue!
  • 4 0
 You can feed your earphones up through your sleeve and then hold your hand to your ear like youre resting your head on your hand
  • 10 0
 Seems like a good day to break out this Teddy Roosevelt quote: "It is not the critic who counts; not the man who points out how the strong man stumbles, or where the doer of deeds could have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred by dust and sweat and blood; who strives valiantly; who errs, who comes short again and again, because there is no effort without error and shortcoming; but who does actually strive to do the deeds; who knows great enthusiasms, the great devotions; who spends himself in a worthy cause; who at the best knows in the end the triumph of high achievement, and who at the worst, if he fails, at least fails while daring greatly, so that his place shall never be with those cold and timid souls who neither know victory nor defeat."
  • 1 0
 Straight up.
  • 1 2
 TEDDY ROOSEVELT WAS A PSYCHO.
  • 4 0
 I prefer Trump's quotes.

"GREATEST WITCH HUNT IN THE HISTORY OF THE COUNTRY!"

"BEST MOST PERFECT PHONE CALL. DEM CRAZY DEMOCRATS!! NANCY PELOOOSI LOSING IT!"

so eloquent. so poetic.
  • 12 0
 Feelin' it!!! C'mon Mother Nature, give the wind a few days off starting now, pretty please!!!
  • 1 0
 For real, exactly what I was thinking.
  • 4 0
 Still, it's good that they scheduled the wind to stop in 37 minutes' time.
  • 1 0
 @BenPea: Wind delay is perfect. Had time to go to Tesco.
  • 2 0
 @Dropthedebt: Had time to put kids to bed. Boy child is pissed off though. I didn't tell him the replay might only appear 6 months down the line.
  • 1 0
 @BenPea: mine has never been so excited. 1st time he's watched the full stream this year.
  • 1 0
 @Dropthedebt: I passed out before the end, having already announced Semenuk as the victor before he'd finished his first run.
  • 1 0
 @BenPea: I had Semenuk for the win in the Fantasy contest. The guy is so clinical, stylish & creative it's unreal. Unfortunately I had Brendog 2nd and Ethan 3rd. My boy is Brendog mad since he saw the push-ups on the Rock.
  • 1 0
 @Dropthedebt: I was not conscious at that point. Will check it out and shed a tear for brohood.
  • 10 0
 Brendog's line is the most creative and hardcore line I've ever seen! Traversing Canyon gaps with sniper landings, the Rock, the Death Chute... Amazing.
  • 10 2
 Can we all just agree that the boys need to stay safe? No major injuries please? We've had more than enough of that in the MTB world the last few years... #getrad #dontdie #roughAF
  • 7 0
 As a former windsurfer I always got the event on hold for lack of wind, now as a biker all the way around. Please wind, can you just stop f*cking my life?
  • 9 0
 Yeah Tupin, grab that ass!
  • 8 0
 Ha, good hands is a green trail, I could ride that!
  • 8 0
 I heard Drake is playing the half-time show??
  • 5 0
 I wonder if Red Bull has a weather window, similar to the WSL events. If the wind doesn’t die down by 3pm Mountain Time today do they run it tomorrow and if the wind sucks tomorrow would it be held on Sunday?
  • 3 0
 Probably a lot easier to reschedule at rampage, instead of a stadium or something. There's no Taylow Swift concert tomorrow to set up for in Utah.
  • 2 0
 That's the reason why they moved the first day to Friday. Good lord you people have short memories.
  • 7 0
 Friday night sorted then!
  • 5 0
 That YT snapped harddddd. Can't blame it though that was like peak force possible, 20ft drop front flip to split case....boom.
  • 2 0
 They snuck that frame out of the camera spotlight as soon as they could, lol. Guy stands in front of camera blocking view while another dude runs up to grab the bike and get it out of sight.
  • 3 0
 Dope event! Insane to see so many clean runs and how everybody fits in the rankings after making runs. Brendog's the man for Rough AF push ups. Definitely thought scoring was on this year and it seemed like most of it came down to how clean a run was. Makes sense why Godziek didn't score higher. Thought Brendog could have won but Semenuk also had a dope run. Thanks to everyone that puts this on. A biker's Christmas!
  • 7 1
 Semenuk riding thru Jordie Land.
  • 6 0
 Brendog wasn’t robbed. Yuge.
  • 3 0
 No the viewers were robbed this year after everyones 1st run
  • 7 0
 Fairclough you nutter!
  • 4 0
 Fcuk, at 1/2 time screen has gone green and now it says ‘technical difficulties’.

Is this just UK / Europe or whole world?
  • 3 0
 Whole world
  • 2 0
 Whole world.
  • 4 0
 Man, i can’t see them stopping the riders from riding because of the live feed...

Gutted - hope we dont miss runs.
  • 5 0
 Woops... Didn't touch anything...Was broken when I got here....
  • 1 0
 Push-up time! Gimme thirty #longlivejordie
  • 1 0
 This is utterly Sh1t. And here was me thinking the redbull coverage was pretty good this year.

I’m almost at the point of turning it off, avoiding social media and then watching the second 1/2 tomorrow on replay
  • 6 0
 Cam "its been a whole year since last year" McCaul
  • 5 0
 They can afford two F1 teams but still can't get a live stream to work?! Why does this happen every year!?
  • 2 0
 Totally. Every single year, what is up with Red Bull?
  • 6 0
 Where do you go to vote at people’s choice award?
  • 4 0
 +1, I have no clue where to find it
  • 6 1
 Already told my boss to not bother me from 10-Noon tomorrow.
  • 2 0
 Haha! Priceless.. get it! YOU’RE the boss today!
  • 5 0
 Wind hold. Bum way to start
  • 1 0
 Is the video stream working for you?
  • 2 0
 @arthurbikes: he camera is pointed somewhere else, but it sounds like there are riders on the course. Red Bull PLEASE FIX IT!!
  • 3 0
 I've always been curious why Rampage doesn't run like surf events with a days long window so the best day can be selected. Wind on comp day always seems to be a thing.
  • 1 0
 to much blown up by the bike industtry....to much money in
  • 2 0
 That's why they hold it on Friday so Sat. and Sun. can be alternative days. Its almost like you people have the memories of goldfish,
  • 1 0
 @scott-townes: surely if they didnt know memory is irrelevant!
  • 3 0
 Anyone else really bothered by the canned suspension noises that are being added in post? They don't even match up with the hits. Just leave them out.
  • 3 0
 Yep... they are horrible and I can't unhear them!
  • 4 0
 If they let Andreu do his 2nd run I would be shocked, looks like a hot damn concussion with the staggering
  • 5 4
 That was just anger. He's fine, hope he smashes his next run!
  • 1 0
 From aerial views it seems the course is more slopestyle with smooth jumps and landings. Makes for a good show with massive tricks.

My question is:
Does all this digging and shaping make the course safer for the riders? Compared to say the 1st Rampage when it was all raw and riders dropping in any direction.
  • 1 0
 I don't know if anyone mention it but I saw seminucks run which was amazing of course and he is the pride of Squampton. I'm a BC boy but I really don't know where that place is. Maybe the NBC /American /Trump reporter /fake news announcers can help me with a map of where that is. 1:04:00
  • 5 1
 Standard fucking rampage. Every year, wind hold
  • 9 7
 There were no wind delays back in Bender’s day. Mother Nature cooperated because they left her raw. Now she mad they makin’ her into a slopestyle course.
  • 4 0
 Found the Bender.
  • 1 0
 yup sad times, rip rampage
  • 5 0
 Aggy = Freeride
  • 1 0
 semenuk = not freeride
  • 3 0
 Other viewers got 'technical difficulties' just in time for the second runs?
  • 1 0
 Yep! Was worried it was just me for a bit there!
  • 1 0
 @ardee: got audio for a bit on the you tube feed but that's just gone as I'm typing
  • 3 0
 Frame snaps while doing huge front flip and cased it..
"Ow ouh, we're not gonna talk about that..
mmm interesting"

Hahaha
  • 2 0
 As I said above, they snuck that frame out of the camera spotlight as soon as they could, lol. Guy stands in front of camera blocking view while another dude runs up to grab the bike and get it away from the camera. Could have been a coincidence but looked staged haha
  • 4 0
 Brendog ready... Gopro not
  • 1 0
 Damn Redbull Roku app. I avoided any info all day, put the kids down to bed lit up the app, clicked on bike and the first thing On the list is the name of the god damn winner. WTF! Thanks a lot.
  • 3 1
 The universe conspired against me and I've got a midterm smack-dab in the middle of rampage time
  • 12 0
 That's why being born in the 70s is better.
  • 1 0
 Yeah, we just had to drive around a few cones
  • 1 0
 my work has redbull tv blocked and i forgot to bring my tablet. this sucks
  • 4 0
 @crysvb: Are you feeling well enough to stay at work today? I heard there's been a bit of a flu virus going around
  • 3 0
 @crysvb: time for a new job!
  • 3 0
 Kyle Strait is going almost "straight"?
  • 2 0
 I bought a second computer monitor so I could watch this and work at the same time.
  • 7 1
 Amateur hour! I have three monitors at work and I plan to have the live stream running on all three simultaneously... Wait what, it's a work day?
  • 2 1
 @mbrown: Such a one-upper comment... I should be working right now but I have wasted this whole hour delay reading comments on pinkbike. Let me guess, your reading multiple pinkbike comments on multiple screens?
  • 2 0
 @PtDiddy: Sry broseph, commented with only love in my heart! Nope only one PB tab open right now. Rampage day comment sections are the best tho. Fist bump
  • 1 1
 @mbrown: OH yeah. I know your just messing around. But I did just order two more monitors... so yeah, I win.
  • 3 0
 Rampage has turned into a freakin commercial party.. #aggy4thewin!
  • 3 0
 Dafuq is going on, Red Bull?!
  • 4 0
 Brendog. Class.
  • 1 1
 what kind of richard? Doesn't return a high five and offers up a eblow to Matt Jones? Hey Klye , you took the award from B.L for being the biggest dousch waffle. Going to look nice on your mantel!
  • 3 0
 arggghhh
  • 2 0
 Does YT have the oldest and (tied for) second oldest riders on their team?
  • 2 0
 Yo, how do you get the live stream to actually work?
  • 2 0
 wind delay for an hour
  • 1 0
 Red Bull app on a game console works best for me.
  • 2 0
 Whats happening, no stream?
  • 6 0
 There's currently a wind delay, the stream is now expected to go live in around 50 minutes.
  • 1 0
 Wind delay.
  • 1 0
 THX....thought there is a forcast
  • 1 0
 Will it be avail for replay afterwards on Redbull TV? or NO due to NBC rebroadcasting it sometime in Nov?
  • 1 0
 It's suppose to be windy all weekend out west so.. not looking good. Not looking good, hope I'm wrong..
  • 2 0
 Can you delay until I get off work at 7:30 PST, thanks!
  • 1 0
 Soooo wind hold....and the standby shot is of some bushes at the top of the course, which appear to be dead still. haha.
  • 2 0
 Thought Cam's shoulder came out again...almost had a heart attack
  • 1 0
 Dude, how that cameraman didn't flinch when Bein's bike was headed his way is wild.
  • 2 0
 ********* got robbed. Thought I'd get it in early.
  • 2 0
 So relieved Aggy stomped his run, what a dude!
  • 3 1
 who are these other announcers besides cam? do they even ride?
  • 3 2
 Let's hope it is a true Rampage event and not another slopetyle event for Rheeder to steal.
  • 3 0
 Cheering on Bren-dawg!!
  • 1 0
 Broadcast isn’t working? What a deal.... second runs too gnarly to show!!!! Frown
  • 2 0
 Someone panicked when the feed cut out lol...
  • 2 0
 Damn Technical Difficulties!
  • 1 0
 Are they still showing that? Thanks
  • 1 0
 Where’s Emil Johansson? Is he gonna do the second run? I didn’t see him in the start list!!
  • 3 1
 Reece got robbed, goddamnit.
  • 2 2
 Szymon got robbed in broad daylight, how was that not an improvement? Faster run and added no-hander on the frontflip. Still awesome result though, so happy for him!
  • 2 0
 That was so EPIC! every rider was just next level this year.
  • 1 0
 Got to the party late, just tried to rewatch this but can't find the early runs, anyone else have the same problem?
  • 1 0
 yup bunch of key runs missing for me
  • 2 0
 Why didn’t Emil do a 2nd run?
  • 2 0
 IM EXCITED
  • 2 0
 yo wtf
  • 1 0
 nvm yall
  • 1 0
 wind, same ol song and dance.
  • 2 0
 My palms are sweaty
  • 4 0
 Mom's spaghetti?
  • 5 0
 I got nacho cheese all over my sweater already.
  • 2 0
 #longlivejordie
  • 3 2
 Hate to say but think Semenuk has won already. Flawless
  • 1 0
 Rheeder goes textbook *cases*
  • 1 0
 Two cases! The big one and a smaller one with his back wheel...
  • 1 0
 What happened to the rider from Mexico?
  • 1 0
 Apparently he got injured or sick yesterday. He is at the hospital today.
  • 1 0
 Cased hard yesterday right near the end of the day, there is a video or a pic somewhere about it. I was stoked to see his double to step up
  • 1 0
 I like green things, but green screen is sh*t...
  • 1 0
 RB, I hate you so much right now!
  • 1 0
 Brendan and Brandon, oh my god..
  • 2 1
 RED BULL TV IS UTTERLY SH1T
  • 1 0
 Apologies for my capital letters, I wrote this when I thought I would have missed 1/2 of the second round.
  • 2 0
 6gb of data. Worth it!
  • 1 0
 Worst announcers !! How does Cam not strangle those two!??
  • 1 0
 brandog run was the sickest....
  • 1 0
 Pinche viento!
  • 1 0
 And we're back!!
  • 1 0
 FAIRCLUFF!!!
  • 1 2
 The contest is now delayed until 4pm MT
  • 1 2
 no gee?
  • 6 1
 Where have you been dude? He pulled out, injury.
Below threshold threads are hidden

Post a Comment



You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login
Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.074840
Mobile Version of Website