RATE MY RIDE DH - Rate the bike posted above you.

PB Forum :: Downhill
RATE MY RIDE DH - Rate the bike posted above you.
Author Message
Posted: Aug 4, 2015 at 6:43 Quote
dougiem8 wrote:
how do you like the brakes on the intense? 8/10 by the waySmile
well... the rear brake is a Deore and it is surprisingly good for that price, pads are cheap... and it's easy to work on (bleed, pad change, push the pistons back when changing pads...) the lever does feel weird the 1st time you ride with shimano tho (that servo thing)

front brake is a Code R and it won't brake if it's not hot... weird as f*ck, maybe something contaminated the pads... both are on 7" discs... may get an 8" for the front

Posted: Aug 4, 2015 at 6:45 Quote
szot123 wrote:
no1000 wrote:
how does one acquire tan wall minions?Fab Geek Drool

This stuff worked marvels on my Highroller's Salute


well if u got 650b's

http://www.chainreactioncycles.com/ca/en/onza-citius-skinwall-mtb-tyre/rp-prod120176

Posted: Aug 4, 2015 at 8:52 Quote
Jose-David-DH wrote:
dougiem8 wrote:
how do you like the brakes on the intense? 8/10 by the waySmile
well... the rear brake is a Deore and it is surprisingly good for that price, pads are cheap... and it's easy to work on (bleed, pad change, push the pistons back when changing pads...) the lever does feel weird the 1st time you ride with shimano tho (that servo thing)

front brake is a Code R and it won't brake if it's not hot... weird as f*ck, maybe something contaminated the pads... both are on 7" discs... may get an 8" for the front

Yes I was talking about the deore, it's just I have a pair and I find the modulation is a bit crap, and yes the levers are a bit weird due to the shortness in my experience, however you get used to it and the rest of the brake is excellent. just thought i'd get a second opinionSmile

Posted: Aug 4, 2015 at 9:48 Quote
traveleon wrote:
szot123 wrote:
no1000 wrote:
how does one acquire tan wall minions?Fab Geek Drool

This stuff worked marvels on my Highroller's Salute


well if u got 650b's

http://www.chainreactioncycles.com/ca/en/onza-citius-skinwall-mtb-tyre/rp-prod120176
buy them direct from maxxis for a truck load of money

Posted: Aug 4, 2015 at 16:20 Quote
Jose-David-DH wrote:
szot123 wrote:
I say green and blue! 8/10 for the v10. Love the tanwall tires!

do I really need to rate this? it is almost my bike so it's gonna get a really high score Razz 9.5 because of the seat Salute

Thanks man! Haha the build is kinda similar I guess, m9's are a beaut. Your bike needs less potatoeish pics! Hopefully she'll be sold this week or the next and a Nomad C is on the way! My new build is gonna be the tits. So much stoke!Salute

Posted: Aug 4, 2015 at 19:49 Quote
damn Motorola and their potato cam cellphones lol

Posted: Aug 5, 2015 at 22:33 Quote
Here's my trusty Fatline. M9 get's a 8.5/10. Yellow seat is meh, the blue and green combo is nice, but not my favorite.

Posted: Aug 7, 2015 at 12:40 Quote
So this in my refreshed bike fitted with Manitou Dorado and Vivid R2C shock.
After an update with new Dorado and Vivid R2C

Posted: Aug 7, 2015 at 12:46 Quote
0/10. You sell on ebay!!!

Posted: Aug 7, 2015 at 13:05 Quote
whattheheel wrote:
0/10. You sell on ebay!!!
0/10. You don't make any sense

Posted: Aug 7, 2015 at 13:07 Quote
nhp890 wrote:
whattheheel wrote:
0/10. You sell on ebay!!!
0/10. You don't make any sense
I'm not selling anything

Posted: Aug 7, 2015 at 13:19 Quote
whattheheel wrote:
0/10. You sell on ebay!!!

I agree!

Posted: Aug 7, 2015 at 14:41 Quote
Or just throw it in the garbage.

Posted: Aug 7, 2015 at 14:42 Quote
bryandickson wrote:
Here's my trusty Fatline

How'd I let you get by? 0/10. Would not bottom out.

Posted: Aug 7, 2015 at 18:53 Quote
What Whattheheel is TRYING to say is, read the goddam thread title. Rate the bike posted above you. And if you don't, expect to be flamed.

-3.5/10


 
Your subscriptions
no posts

Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.023677
Mobile Version of Website