You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login

Video player is disabled while the embed window is open.

Copy and paste the HTML code below:


Color:
Size: X


|

| |

James Corden Rides In The Autumn

Yup... First full edit I've made :) HD: http://vimeo.com/31519302

18 Comments

  • + 2
 good to see the local track, roll on summer !
  • + 1
 nice 1 cant wait to see the next video Smile
  • + 1
 where is this trail looks sick??
  • + 1
 Wykeham woods mate, about 30 mins west of scarborough
  • + 1
 Fuuuuck this was a ling time ago..
I miss that bike Frown
  • + 1
 Nice edit Smile
  • + 1
 What camera do you use?
  • + 1
 Cheers man! Canon EOS 550D
  • + 1
 Cool! What equipment you got? Just a tripod?
  • + 1
 Yeh was running a tripod+a gorrilla pod, forgot to put my rolling cam in the car haha
  • + 1
 Rolling cam? Asin a dolly thing? Sorry to be interrogating you like this but I'm interested in all this kinda thing, and getting a good camera for crimbo so wanna start making some good videos Smile
  • + 1
 Yehhh dolly that's what I meant Smile haha sweet! I've worked out from this video that I need to be more creative with my shots so my next video will probably be a lot better Smile
  • + 1
 AH cool. Is it a DIY dolly? Or something you bought? Im after one but not sure how to go about it.
And Yeh your camera can shoot at 720P at 60/50 fps, if you do it at 60fps and play it at 50% for your slowmo, it'll be nice and clear and smooth.
Also, i was watching this guys videos the other day and he uses a pretty cool technique to making the rider look faster than he is...
www.pinkbike.com/video/197622

Look at how he's constantly zooming in and out and stuff, looks effective and would look awesome in your video. But i think that guy kinda overdoes it. But i reckon with a mixture of that technique, smooth slowmo, and standard angles it'd be a top video.

Also, are you using iMovie?
  • + 1
 DIY haha, basically some skateboard wheels with some crazy shit lacing it together, I use it in this video: www.pinkbike.com/video/213063
yeah does 720 at 50

sweet haha, yeh he over does it a bit, see I don't like to go massively into crazy shots, I like to keep things more natural and shoot them as I see them. aye sure would Smile

I am at the moment, gunna try and get my hands on final cut express, because iMovie's a bit limiting i guess, it does everything and does it well... I just want something cooler haha
  • + 1
 Haha same! Ive got adobe after effects which is pretty nifty, but never felt like i really needed to use it compared to imovie, or i might just get final cut x or whatever its called from the app store (or is that what your onabout?) and have a play Smile
How long did it take u to make the dolly and was it worth it?
  • + 1
 fair one! yeh probably haha dolly took me about 30 mins to make, and yeh it's ace haha
  • + 1
 Nice job!
  • + 1
 were is this trail

Post a Comment




Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv56 0.012414
Mobile Version of Website