pedalhound

Ride bikes, get dirty, have fun!

Block user

Recent

pedalhound mikelevy's article
May 2, 2019 at 16:14
May 2, 2019
First Look: Ibis' Longest, Slackest, and Burliest Ripley
@Svinyard: For me it's how the cable attaches to the post, been a PITA since I got it. It works great most of the time, but once in a while it just becomes a suspension post...it will not stay down. I have to move the cable around the seat tube feed and that usually fixes it...but...ugh...silly design IMO.
pedalhound mikelevy's article
May 1, 2019 at 13:33
May 1, 2019
First Look: Ibis' Longest, Slackest, and Burliest Ripley
@Svinyard: It's not bad, just be nice to have a bit more drop! I will be looking at a new 210 post soon...don't know if I want another OneUp though as I find it a bit finicky. I just am not a fan of shorter seat tubes...I get the reasoning behind it, but for taller riders, it makes it hard to get a seat post that is long enough. As for physics, think about it this way. When you are trying to loosen your cranks, you usually need a longer 8mm allen key...the extra length gives you more leverage to loosen the bolt, heck sometimes I even have to grab a handlebar or something to make it even longer! This works because all that extra length puts more force into the bolt. Now let's take that same idea and apply it to seat posts...as our seat tubes get shorter, the post has to get longer, as the seat post gets longer...this applies more leverage\force on the frame and to the seat post..you put my 260lbs at the end of that long lever...things are gonna break! This is why I am not a fan of this new short seat tubes movement, this happened back in the freeride days too and it sucked then as well!
pedalhound mikelevy's article
May 1, 2019 at 12:02
May 1, 2019
First Look: Ibis' Longest, Slackest, and Burliest Ripley
@Svinyard: Longer droppers are great, but they put a TON of leverage on the frame...especially for a big boy like me. This either does not end well for the frame or the dropper. I am on a 21" Chromage Rootdown with a 170mm One-Up dropper and still have 3" of non slidey seatpost showing..lol.
pedalhound mikelevy's article
Apr 30, 2019 at 13:40
Apr 30, 2019
pedalhound CaneCreekCyclingComponents's article
Apr 8, 2019 at 15:18
Apr 8, 2019
Cane Creek Announces the HELM Works Series 130
@alexsin: How many years ago was that...lol. My Inline was kickass....great shock! Was bummed to hear some people having issues...but I hear they have had that under control for a while now.
pedalhound jamessmurthwaite's article
Mar 21, 2019 at 10:41
Mar 21, 2019
Vecnum Launches 212mm Dropper Post
Does anyone know who is working on 220mm posts? The longer the better...damn trend of short seat tubes is horrible for tall people.
pedalhound RichardCunningham's article
Mar 19, 2019 at 8:34
Mar 19, 2019
Best in Show Award Winners - NAHBS 2019
I think the real winner here was Titanium manufacturers! Damn fine looking bikes. Need a drool emoji...lol.
pedalhound konaworld's article
Mar 8, 2019 at 8:14
Mar 8, 2019
Kona Unveils New Red Dawn Team Issue Process 153
Damn, that is a beautiful bike! The want factor is high!
pedalhound mikekazimer's article
Mar 1, 2019 at 12:26
Mar 1, 2019
Pinkbike Poll: Do You Ride a Hardtail Anymore?
After my last fully broke, I bought a Chromag Rootdown and was very apprehensive about riding it on our rocky, rooty wet coast BC trails we have on the island. After many months on the Rootdown I can happily say that I am amazed at how capable and fun this bike is to ride, it's a friggin blast. The interesting thing is that once I get riding, I don't even notice the lack of suspension...okay, if there are braking bumps or I end up on a high speed bumpy trail I sure do notice it, but for more of the slow tech riding we have on the south island it's the perfect bike.
pedalhound paulaston's article
Feb 28, 2019 at 10:39
Feb 28, 2019
Review: Enve’s M735E Wheelset Fails Our Test
@kipvr: Yeah, I am 260lbs and been running my LB rims laced to CK hubs for about 5 years now with no issues!
Load more...
You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login
Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.054103
Mobile Version of Website