You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login

Video player is disabled while the embed window is open.

Copy and paste the HTML code below:


Color:
Size: X


|

| |

Aaron Ross and Tom Dugan in Korea

not my video just thought it was pretty sweet

64 Comments

  • + 51
 huge respect to those guys but iff i was hitting stuff and going that big i would wear a helmet
  • + 89
 haven't you heard ? Concussions are cool nowadays
  • + 33
 first vid in which i HAVENT seen aaron beat hits bike to crap.
  • + 2
 lux helmets don't stop concussions. your brain stil slams into the inside of your skull and gets fucked. they stop you from busting your head open.
  • + 10
 @onkyponk...i would wear a helmet anyways.
  • + 22
 that chick riding with aaron is really good!
  • + 4
 @brett236 - actually you are wrong. That is what the padding is for. They slow your head in a more controled way. Of course if you use a crappy helmet with no padding than yeah the protect you worse .
  • - 14
flag brett236 (Jun 22, 2011 at 5:03) (Below Threshold)
 It still doesn't change the fact that it will still hit it. might make it so that you can take a bit of a harder impact that normal but you will still will get concussions. helmets were not designed to prevent them, only prevent your head from cracking.
  • + 7
 Dude you have no idea. Slowing down your head movement in your helmet makes the change of momentum of your head more gradual therefore REDUCING the chance of concussion (which happens when you hit your head so hard your brain hits your skull).
Hitting your head at slower speads doesnt cause concussions. If it did puting a hat would cause concussions as that is basicly a very weak hit.
  • - 10
flag brett236 (Jun 22, 2011 at 6:53) (Below Threshold)
 it doesnt make that much of a difference though. you hit you head good helmet or not your getting concused. in biking if your gonna hit your head hard enough to get a concussion the helmet isnt gonna help.
  • + 4
 Brett's right. Bike helmets (all helmets in general) prevent massive trauma but do not do much for against concussions:

www.bicycling.com/training-nutrition/injury-prevention/precious-protection
www.cbc.ca/sports/football/story/2011/06/20/sp-helmets-concussions.html?ref=rss
  • + 3
 p.s. i still ride with a helmet, always. has saved my life at least once.
  • + 0
 thank you for some proof. i was gonna get some but people that think they are right wont believe anything they see. spaced is still gonna say were wrong
  • + 1
 Brett why would I? Piks just uses arguments, instead of pulling them out of his ass. Id still claim that for SOME VERY SPECIFIC crashes heavy padded helmets (the first article is bike helmets overall so I doubt they tested FFs) reduces the risk of concussion. Hell if strong neck muscles can than why not thick padding>
  • + 2
 bmx helmets and mtb helmets arnt heavily padded if you hadnt noticed.
  • + 1
 Bmx helmets no but some ff and some open face are not far behind moto. I'd never ride dh in a thinly padded helmet like a spec deviant
  • + 1
 i have worn high end fullface, they dont have that much padding
  • + 0
 thats funny, my helmets for motocross have like an inch and a half of compressing foam. seems like quite a bit to me
  • + 4
 were we talking about mx?
  • + 1
 you said high end fullface, a moto helmet is about the same as a high end biking full face if not the exact same padding wise.
  • - 1
 except for the fact they arn't. have you ever felt the weight of a moto compared to mtb. mota has much more padding in it.
  • + 1
 either way, having more padding in your helmet does make a different. its what absorbs the impact (to a certain extent) and why you're supposed to buy ba new helmet after any major crash as it will no longer do its job.
  • + 2
 i wish my cap magically appeared back on my head after it has fallen off.
  • + 4
 Why the hell would you wear a hat if it kept falling off? Leave the thing off!!!!
  • + 1
 lol well acctually to add to this conversation yesterday my helmet save d me from an almost certain concussion
  • + 10
 Aaron needs to where tighter hats! haha
  • + 2
 i thought it was cool if your hat falls off every trick...
  • + 2
 makes you look street XD
  • + 7
 is it weird that i faved this before i even started the video?
  • + 3
 No, no its not
  • + 5
 @brett236 u r an idiot. wear helmet, and shut up.
  • + 3
 Tom Dugan is easily my most favourite BMX rider...
  • + 1
 aaron should just leave his hat on the ground after he busts a dirty line to mark the spot he just destroyed, the asians will be finding hats all over the place haha
  • + 2
 I was born in seoul korea and was adopted.....wish i could ride at korea!!!
  • + 1
 does anyone notice dugans rims change colour , black to red then back to black then red again
  • - 2
 10 facts
1.Your reading my comment
2. Now your saying/thinking thats a stupid fact.
4. You didnt notice that i skipped 3.
5. Your checking it now.
6. Your smiling.
7. Your still reading my comment.
8. You know all you have read is true.
10. You didnt notice that i skipped 9.
11. Your checking it now.
12. You didnt notice there are only 10 facts
Copy and paste to 1 video, tomorrow will be your best day ever! no matter wha
  • + 2
 sweeeeeeeeet video man !!
  • + 1
 They were probably eating Korean Red Dog. It is a favourite meat in Korea! As for the helmets. Let those that ride decide.
  • + 1
 i faved this before watchiing iit lol cuz dugan and ross are fkn unreal
  • + 1
 What bike is Tom dugan shreding in this vid?
  • + 0
 Yo! LuGreasin! wtf are u talking about!?!? Sayin we have shit language?!?! go f*ck yourself!!
  • + 0
 you read me carefully?
  • + 0
 shut the fuck up you ting tong
  • + 1
 hey aaron you need some tighter hats bro
  • + 1
 This video makes me want to go to Korea...
  • + 1
 someone needs to invent something so ross can keep his hat on , lol
  • + 1
 im korean i understood both languages. hilarious as hell
  • + 1
 love watching dugan ride, he's got mad style and flow
  • + 1
 Is that beef? I have NO idea what that is.. Hahhahah!! So great
  • + 1
 1:26 no pegs 1:57 pegs tom dugan?
  • + 1
 What bike is Tom dugan shreding in this vid?
  • + 0
 looks like korea arnt a big fan of x-ups
  • + 1
 song at 0:49 pls???
  • - 1
 no "X" dude! say the f*cking English! we have no idea you guys talking about !shit language!
  • + 0
 why in the interview sort of bits was dugan not wearing shoe's ?
  • + 1
 cuz he's kinda creepy.... but im pretty sure Aaron is the chillest guy on the face of the earth!
  • + 3
 until he gets riding and launches his bike lol
  • + 1
 do you always wear shoes when your chilling?
  • + 1
 when im outside yeah but i always have socks lol
  • + 1
 Vid is nice, not wearing a helmet is bad, really bad...
Below threshold threads are hidden

Post a Comment




Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.017263
Mobile Version of Website