Not my photo....
Photo by Neil Thompson 
Such a good shot I had to post it.
Practice at round 2 NSW State DH Series
You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login
Not my photo.... Photo by Neil Thompson Such a good shot I had to post it. Practice at round 2 NSW State DH Series
171 Comments
  • 44 0
 ooooo looks nice and challenging and fun!! awesome awesome shot, well done. POD
  • 19 2
 That's definitely got Pod potential, the lightings epic tup
  • 7 0
 really motivating aswell.
  • 7 2
 makes me wanna go ridin with all my friends, sick picture!
  • 4 0
 POD! sick shot...
  • 6 6
 sweet shot! why have they bothered marking rocks lol?
  • 23 2
 Chugga-lugga CHOO CHOO! Sick train.
  • 5 0
 sick course
  • 10 20
flag scottmillphotography (Jun 1, 2010 at 0:10) (Below Threshold)
 what the hell is the guy doing 3'ed up? he is standing there why eveyone else is blowing past him.
  • 4 0
 thats a helluva nice line...
  • 15 0
 mbjumper, it says its a practice run so i'd assume he is watching people's lines and scouting out his own line.
  • 30 0
 that tree is trippin me out
  • 5 1
 yeah a shot from awaba, such a rocky tracktup
  • 2 0
 holy shit, sick line! perfect capture
  • 3 1
 wow !:O like Trail to heaven!Smile
  • 2 0
 Awesome shot! The lighting is amazing!
  • 2 0
 what a photo!
  • 4 0
 what a track..
one guy is standing there looking,.. do i have to go down here ???
  • 6 0
 no gloves???
  • 2 0
 love it.
  • 2 0
 this track looks so fun Big Grin

Oh, the third one is really close of the rock ... ^^
  • 3 0
 @mbjumper
... no, he's actually whiping off a drop and there's this secret passage that he's about to land in... he's probs just not as fast as them and doesn't want to slow them up...
  • 2 0
 it would be sick if they had just one person ripping over that big rock in the sunlight Big Grin
  • 4 1
 nucking futs
  • 4 0
 mbjumper dont tell me yu have never hesitated before a jump or drop off every one has done it
  • 1 0
 to be honest with you suckmemagicwand (nice name by the way made me laugh cause when i had to spell itout haha) back in the day when i was prime mountian biking i never did once second guess something, i was what you call the guinea pig, couldnt tell you all the bones i broke though hahaa
  • 2 0
 pedro4me, I could! but how many have you broke? Im 17 and have broke 8 bones in 11 places and i have lacserated my spleen.
  • 1 1
 kewl tree
  • 1 0
 I thought this was a sequence shot, than saw that it wasn't. sweet shot
  • 5 1
 dirtjumper771, dude ya broke 8 bones in 11 places, now thats intense i ruined my shoulders not too long ago and that was my worst injury dislocated my right, i seperated my left and broke my clavicle in 2 places and dettached all my legiments all in one crash (wasnt painful just annoying pain couldnt move)
my injuries are from mtb and mx though, i blew appart my right ankle twice, shattered knee cap, broke tibula and fibula (only hurt for not even an hour) uhh what else ahaha i broke my arm digging (lmao i fell backwards down a hill and landed on my arm with my back that didnt even hurt just in shock) but thats it i guess its nto as much as i thought
  • 3 0
 cory says this is shit
  • 1 0
 ^^ who is 'cory'?
  • 4 0
 omg, a pod on my local coarse Smile Smile Smile
  • 2 0
 Dude, sick! I broke my elbow and humourous in one crash on my bmx, needed suregery (2 plates and 13 screws), I broke my leg (tib/ fib) in mx, my foot (4 bones) mx, i dislocated my right shoulder, my hip, (my right leg was 6 inches longer than my left. I didnt have crutces with me so i put that leg on part of my bike and pushed myself around using my good leg), and that was from mx (i got landed on by apparently 9 different bikes. Spectators told me XD), and i have ;lacerated my spleen, i got punched for that one. But arthritis is gonna suck, aint it
  • 1 0
 ohh ouch dude a hip injury would suuuck i seen one guy at on a trail hit a rock get bucked off over the bars and go into the trees, he broke his hip to ( and i htink his femur or something) but i never heard a guy yell so hard in my life hahh had to cut his pants off. i think that wouldbe one of the worst to break props dude. where abouts do yah race i race b class in atlantic canada but my passions fmx just started ramping only race for fun,cheers homie!
  • 9 0
 I just want to stress the point that this is not my photo. All cred goes to Neil Thompson
  • 1 0
 that guy is amazing. he is at all the state rounds.
  • 8 0
 and that tree looks big.
  • 5 0
 for a second I thought that it's a sequenceBig Grin nice picture(y)
  • 2 0
 haha i thought it was a sequence till i read your comment went back and looked
  • 1 0
 lol! the first gut is wearing blue and yellow and the guy behind him is wearing white black and blue.
  • 3 0
 This was already pod. Plus its not even his photography. The dust by the roders in the back is cool but the light infront of the front rider... Not so much
  • 1 0
 That's the best looking train i've ever seen,all because of a camera,nice one Neil Thompson,
you caught this shot to perfection,the light through the trees,riders focosed on the rocks and roots,of what loox like a pretty tricky section,props to the photag.
Gringo.Beer tup Beer Confused
  • 1 0
 If anyone wants to see some video footage from the track pictured, I have a little web series that I am making at the moment called The Premier State. Episode 2 is at the track pictured and it can be found here:
www.pinkbike.com/video/132069

Also, an interview in Episode 3 with the photographer of the picture, Neil Thompson, can be found here in Episode 3 at Mt Stromlo:
www.pinkbike.com/video/138861

Enjoy, and leave some feedback. Smile
  • 4 0
 Holy shit I want to ride that trail Big Grin
  • 1 0
 a href="http://s824.photobucket.com/albums/zz169/bikemech/?action=view&current=jin.jpg" target="_blank">img src="http://i824.photobucket.com/albums/zz169/bikemech/jin.jpg" border="0" alt="Photobucket">/a>
  • 3 0
 Australia. We have stuff too tup
  • 3 2
 beautiful picture. Get this picture out there and help to pay respect for all the troops out east. >> www.pinkbike.com/photo/5117009/#top
  • 1 0
 I DOOOO Like This!
  • 1 0
 I guess this is over east in Aus, looks like I might have to pack the DH rig into the hilux and head over there, looks like awesome fun... if you pick the right line haha
  • 4 2
 I hate racing...gay pajama wearing jock acting line talking pretentious wankers...Freeride for life
  • 2 1
 true that
  • 2 0
 you hate to much. cheer up
  • 1 1
 Mate Downhill is epic u just gotta stop hating everyone and come out side that shit hole u call home and ride different tracks it is fun as fuck
  • 1 0
 the pros pick all the hardest but fastes lines, id prob go way right (stage right not audience right) looks safe but who knows what u cant see in this pic..
  • 1 0
 Yeah thats the B-Line. its smooth but makes the next corner sharp
  • 1 0
 id prob sill run it then i can take sharp corners pretty well
  • 3 0
 looks fun
  • 2 0
 aaaar man, why am I not there! Frown
Great photo!
  • 2 0
 does neil thompson have a website?
  • 1 0
 Last I herd he was working on one. That was just after thredbo
  • 2 0
 great shot! pod for sure!
  • 1 0
 ahhh Awaba... and i missed it. now i really am annoyed for breaking my wrist at Threbo
  • 1 0
 i thoughtit was multiple shots of one rider?
if the front guy falls they're all dead.
  • 2 0
 off subject but that tree has some pretty cool bark on it lol Razz
  • 1 0
 What a knarly ass line! I love how the bark on the tree is all wavy. Great pic!
  • 2 0
 makes me want to go ride right now.....brb
(and cheepbike grow a pair)^ ha
  • 2 0
 pretty gnarly, looks like a nasty section of the trail
  • 2 0
 there probably better then you
  • 2 1
 what happens if the guy in the front falls? does everyone have to stop or crash into him and whats with these races...
  • 1 0
 Its practice the day before the race. for the race the riders a 30 seconds or a minute apart.
  • 1 0
 and if one falls?
  • 2 0
 sweet pod, but the first guy... no gloves??? weird.
  • 1 0
 yeah, its a thing thats going on over here. one WC rider says that he can "feel the bike better when hes not wearing gloves" so everyone does it. but yeah, some peope do like it better without gloves.
  • 1 0
 img src="http://i824.photobucket.com/albums/zz169/bikemech/jin.jpg'>/img>
  • 2 0
 sick pic, and sick place! POD
  • 2 0
 Yew making an appearance right at the top of the photo!
  • 1 0
 Nice one
  • 1 0
 Did you have your Rotec for that Race?
  • 1 0
 Nope still on the V10
  • 2 0
 line choise
  • 3 2
 Rider #7 is on the A-line it is faster but very steep. you can see the B-line at the bottom right hand corner of the pic
  • 1 0
 ayyy... I wouldn't like to take my wheels there :/
  • 1 0
 These guys are flyin' down natures stairmaster
  • 1 0
 I though it was a sequence shot at first Razz
  • 1 0
 Wow, apparently need to go to AU.
  • 1 0
 omg , that's so beautiful , nice POD
  • 1 0
 thats a nasty part of the track www.pinkbike.com/video/135815
  • 1 0
 WOW Razz that looks sick!!!! POD for sure!!!
  • 1 0
 PoD! I take it this is a practice run?
  • 2 1
 wot no gloves ! not for me taa nice picture though
  • 2 0
 YEAAAHH BUDDY
  • 1 0
 I need one of those in my backyard.
  • 1 0
 sweet shot from the us open www.pinkbike.com/photo/5129292
  • 2 0
 Incredible POD!
  • 1 0
 hermano... este tramo es parecido a el rockgarden del fnal de toboganes. Yo creo que podemos hacer una toma similar aqui.

Nice POD
Beer
  • 1 0
 Pues a darle entonces... Nos vemos en la Guzman.
  • 1 0
 look at the 3rd guy's left knuckle. Just scrapin by on that rock. SKETCHY
  • 1 1
 I am confused as how this made POD.. I wont bitch my hear out but I am sure majority agress with me!
  • 1 0
 oh man i wanna ride that!!
  • 1 0
 Where would we be without POD
  • 1 0
 yeah neil!!! POD...whoooo
  • 1 0
 is riding bare handed as great as riding bareback ! =O?
  • 1 0
 I've seen far better pictures the last few days more worthy of POD.
  • 1 0
 That's some Chicken Tetrazzini
  • 1 0
 thats a pretty sweet track
  • 1 0
 good photo but i don't think it's pod worthy
  • 1 0
 Super chida esta foto..! I can feel it...! I think i can ride it..!
  • 1 0
 oh god, these guys are crazy....real dh, too real
  • 1 0
 Best POD for a while Great shot!!!! love the lighting!
  • 1 0
 that rock garden looks so sick
  • 1 0
 hard part in the course**
  • 1 0
 it looks even worse in real life. you cant see how steep it actuly is in that pic.
  • 1 0
 im diggin the dude in the orange just chilin'
  • 1 0
 niceeeeee dh olimpic game
  • 1 0
 [IMG]http://i824.photobucket.com/albums/zz169/bikemech/jin.jpg[/IMG]
  • 1 0
 pretty girls! XD
  • 1 0
 img src="http://i824.photobucket.com/albums/zz169/bikemech/jin.jpg">
  • 1 0
 not his photo though guys :/
  • 2 0
 Yeh I have stated that over and over again. All Photo Cred to Neil Thompson. I posted It because he deserves some credit for his amazing photos
  • 1 0
 Its nice to see extention put my photo up Im wraped he did the sun just came out at the right time hope you enjoyed Have to put one up my self later
  • 1 0
 That's something rocky Smile )
  • 1 0
 seems to be a very nice trail
  • 1 0
 Ohhh there are some stones Smile
  • 1 0
 omg i was there thats sooooooo cool
  • 1 0
 I want trails like that in the UK!!!!!!!
:-(
  • 1 0
 i just relized this was pod on my birthday! lol
  • 1 0
 fucking hell you orange thing get o your bike you willy
  • 1 0
 Amazing
  • 1 1
 thats not downhill..thats enduro!!!Big Grin
  • 1 0
 no, thats downhill! that track is fun, but hard. and because its allways so dusty the lines are allways changing.
  • 1 0
 too cool pix
  • 1 0
 so clear
  • 1 0
 bike train express
  • 1 0
 sweet!
  • 1 0
 looks like a fantasy
  • 1 0
 POD !!!!
  • 1 0
 stone garden
  • 1 0
 gnar ! nice line
  • 1 0
 Sick!
  • 1 0
 NICE !!!
  • 1 0
 nice one!
  • 1 0
 extra POD Smile
  • 1 0
 nice shot
  • 1 1
 that guy has the same bike as mee Smile
  • 1 0
 1 wae ae fuck ur wheels
  • 1 0
 soooo sick
  • 2 2
 ...and that's why I'm scared to try DH.
  • 1 0
 SO SO NICE)
  • 1 0
 sick pick dude Smile
  • 1 1
 same old pick of day, pussys on fancy bikes going "fast"
  • 1 0
 Just so you know mate, Painey, the first guy, is one of the quickest elites in the state, and Jack, the second rider, is 16 and usually gets times fast enough for top 5 in elites
  • 1 0
 lame
  • 1 0
 awesome shot!
  • 1 0
 Oh yeah!
  • 1 0
 Nice ROCK'S Razz
  • 1 0
 nice track
  • 1 0
 that pic is super sick!
  • 1 1
 love it!
  • 1 1
 FIREWORKS OFF THE BALK
  • 1 1
 LIGHT WEIGHT BABY!!!
  • 1 1
 Thats epic!
  • 1 3
 pussyy thats not even a hard course Smile
  • 2 0
 You must ride down fuckign vertical walls then mate...
Below threshold threads are hidden







Copyright © 2000 - 2024. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv42 0.036628
Mobile Version of Website