You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login

Video player is disabled while the embed window is open.

Copy and paste the HTML code below:


Color:
Size: X


|

| |

VVC Force: Vishneviy

VVC Force 2009: Vishneviy - Street/Dirt/Park

192 Comments

  • + 45
 holy shit by far the best mtb dirt jumper out there probs
  • + 48
 but almost no-one has heard of him...
  • + 41
 Refreshing to see someone not take themselves too seriously. Definatley in the top 1% in the world skill wise, best of luck Vishneviy.
  • + 69
 360 tailwhip to barspin was crazy! im thinking VOD
  • + 17
 thats insane talent! hopefully he makes it big soon, i dont see why he couldn't.
  • + 22
 that lady from the beginning was like wtf.....
  • + 8
 very cool
  • + 16
 Slider in the beggining is awesome. Such a sweet street/dj vid.
  • + 6
 If that guy isn't sponsored I'm going to be amazed.
  • + 9
 Well deserved VOD! He has tons of skill and he is the best DJ'er I've ever seen!
  • + 5
 If you don't know this guy you must have been living under a rock or something, this guy has been one of the best for years now.. He rides for Blackmarket since a while btw.
  • + 10
 Imagine, he gets a part in NWD! He would beat all the pros!
  • + 4
 Sick rider! The table over the rail was so sick
  • + 1
 props to this guy. he is truly one dedicated rider.
  • + 1
 super solid and dialed rider, props
  • + 2
 was that steady cam?
  • + 2
 His toque was a helmet.Big Grin
  • + 6
 He's the next big thing. Loved it.
  • + 7
 best VOD i've seen in a long time, the riding was intense and good editing too Smile
  • + 1
 now that this is vod he will get some sponsors!!!
  • + 2
 1. kicked Cam McCaul's ass with that 360 tailwhip to barspin 2. He's Brakeless 3. The russian street riders are kinda a future look at riding it seems
  • + 1
 You mean this lad has no sponsers "already"!!!!?.
I'm gonna make a prediction,i know we've just had our VOM votes,but this is deffo the next VOM,and if it isn't it'll be in the top 5.
That was an awesome VOD.In fact i'm gonna give it another 20 or so views.
Gringo. tup
  • + 12
 thus guy is awesome, but the only problem is that he rides a 24 inch bike
  • + 1
 wow i just cant get over sum of these tricks like 3 barspin to side saddle thats just crazy, having 24s is definatly not a problem, especially if ur throwing down stuff like that,
  • + 3
 OMG! Please check out FULL VIDEO VVC FORCE 09 www.pinkbike.com/video/115398
THIS VIDEO IS FREE (YOU CAN DOWNLOAD IT THERE vvcforce.com/?p=4466), BTW THIS GUY IS INFRINGING COPYRIGHT.
  • + 2
 skee:
an uneasy conscience betrays itself
  • + 5
 He is the most Inspiring rider I know his double whips are flawless and his tricks are absolutely and completely amazing. Its almost like he rides his bike like a scooter or something. but he's def my favorite rider And VVC force kills it the whole video was DOPE when they released it a few months ago. there is so much unseen talent in mountain biking that deserves recognition these type of videos are a good example.
  • + 1
 how did he do the roll backs without peddling and with no nuetral gear?
  • + 1
 freecoaster
  • + 1
 he's incredible at riding
  • + 10
 wow that last trick was insane!
  • + 7
 this vid is insane! best rider mtb!
  • + 2
 someone got talentSmile btw the full vvcforce 09 vid is awesome too.
  • + 5
 i love how hes nailing tricks cam mccaul couldnt do in his nwd 10 part. and this guy is on a brakeless hardtail, not a custom engineered, pimped out trek that only exists for semenuk and cam
  • + 6
 omg! why only segment of full video is VOD? Please, check out www.pinkbike.com/video/115398
  • + 2
 I agree, the whole video is VOD worthy!!
  • + 1
 full vid is sikk!
  • + 2
 Because he doesn't compete outside of Russia really... And he rides a 24" bike... (no hate, i ride a 24" bike too) Watch his last edit from last year, that shit is f*cked... You think he's good at dirt, he is amazing at park!!!! Park is where he comes into his own!! Dude shredssss
  • + 3
 awesome riding man. style and skill are just out of this world. definitely the most original and newest thing ive seen on here in a long time
  • + 2
 One of the best MTB riders of all time!!!
Whole package(street+dirt).
I think I read in some interview that he started to ride 4yrs ago...
...and he doesn't ride foampts?!..?!!
  • + 3
 ive seen alot of vods. but seriously this is the best. like you could make an hour long movie and it would be amazing, like 3 whip to bar...speechless
  • + 4
 really though this was refreshing, an excellent vod.
  • + 1
 why the heck doesn't anyone know about this guy? he's much nastyer than paul bas we he came up and started winning...he's got a terrific bag of tricks...like the 360tailwhip to barspin...WTF?
  • + 4
 wow . this guys gona make it big soon
  • + 4
 someone get him a sponsorship now!
  • + 2
 im gonna have to comment again..... he has the best style ive ever seen!
  • + 4
 superb video. your riding is out ot this world!
  • + 2
 uuh:O..one of greatest and sickest ride what ever seenBig Grin
that combos8->\m/
  • + 3
 vishnya - face of russian MTB freestyle. Man from the space
  • + 3
 Cherry fury!!!!!!!! He easily defeated Cam McCaul... FIGHT!!!!
  • + 2
 I could watch this guy and Pilgrim go huge all day long.

In fact f*** it, I might just do that.
  • + 2
 капитан очевидность говорит что это будет - видео месяца !!!!!!!
  • + 4
 nice repost
  • + 3
 Man, those were some amazing tricks.
  • + 3
 360 tw to barspin ! VOD !
  • + 2
 someone needs to get a bike check and profile on him. like he KILLS and that bike stands up to alot. SICK
  • + 3
 Wow talk about bangers!!!!
  • + 3
 he is wearing a hat from holland =D
  • + 3
 Man that guy can shred! Good video.
  • + 2
 Aeeeeee) I was waiting for russian VOD for a long time) Let's make it a VOM, guys! ))
  • + 4
 so sick
  • + 2
 Awsome!! Excelent riding! Big Grin
  • + 3
 Go, Pasha, go Pasha!
Big Grin
  • + 2
 who do you done this on 0:00 to 0:40 ? ?
  • + 2
 Awsome! Excelent riding! Big Grin
  • + 2
 MY NEW FAVORITE VIDEO EVER! VOD BY A LONG SHOT!!!!!!!
  • + 2
 360 whip to bar???? thats a new one for mtb!
  • + 3
 Wow! Who IS this guy?!
  • + 2
 VVC rocks! no show, only good ripping, big props
  • + 2
 the best vod cooooooooooooool tricks
  • + 2
 on of the best video I have ever seen.
  • + 2
 VOM! Amazingly shot, nice tune
  • + 2
 he is amazing music was ok not the best but deserved vod
  • + 2
 this guy can do stuff that even Cam McCaul cant do
  • + 2
 360-tailwhip-bar spin! VOD!
  • + 2
 one of the best he's fantastic
  • + 2
 should be better with another song:P
  • + 2
 im asuming he goes through tires fast from his redonkulas sliders.
  • + 2
 skilllllzzz!! double tailwhip bar spin... wow
  • + 2
 men ur d best!holy shit,the last trick was sick,very fast!
  • + 1
 thats some badass riding....if u show your talent in a comp, sponsors will be all over you.
  • + 1
 BLKMRKT.. no one keeps up with the industry. jeeze
  • + 1
 + Nike 6.0 + X-fusion
  • + 1
 yes, x fusion and blk mrkt go hand in hand do they not?
  • + 1
 there's something like that going on, but i don't know it exactly (don't wanna start talking shit Razz ). and some of the guys at blkmrkt ride the tech9 fork
  • + 1
 well i havent heard of this guy and hes really good so i didnt know what his sponsors were. figured 6.0 cause its on his helmet..
  • + 1
 yeah its ok, i am all jokes
  • + 1
 fucking russians ! WOOOOOOOOOOWW ! cold war is not over ! russia is about to win !sooo siiiiiiickkk !!!!
  • + 2
 those backwards manual things are awesome.
  • + 1
 he should try out some 26's and do all the big bike events. soderstrom better watch out ha
  • + 2
 that was amazing!! mad props all round on that both the riding and filming
  • + 3
 cool, must be VOM!
  • + 1
 oh my gosh. that 3 whip to bar spin and table over the rail was unbeleivebale! too much gnar for one video.
  • + 1
 his tables in general!!!! OMG!
  • + 2
 Outt of control, that was awesome! Props
  • + 2
 holy shit!! 3 whip to bar!!
  • + 1
 i was just gonna say that ,,,,,, SO INTENCE
  • + 2
 My favourite part of VVC Force ;D one of the best riders ever.
  • + 2
 wow! he keeps getting better and better! AMAZING RIDER
  • + 2
 whta i sthe name of his rider?
  • + 1
 Pasha Vishneviy
  • + 2
 motherf*ckerrrr!!! 3whip barspin :O very nice
  • + 2
 vod!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • + 2
 soo many good ruddian riders !, BRAKELESS dirt ftw !!
  • + 2
 i hope that will become VOM this month
  • + 2
 that was some mad style and skill awesome video
  • + 2
 2:48 333333333333333333333333333333333333333333333333333
  • + 2
 thiis guy effin shreds!!!
  • + 2
 yo vishnevivy WTF bro...the skills are mad..humanoid for sure!
  • + 2
 OH MY GOD
  • + 2
 ihhha
  • + 2
 Oh nice uuaauu Big Grin
  • + 1
 is it just me or does he ride 24's?
  • + 2
 wow so sick great biker
  • + 1
 Heck.. he needs some brakes. Other than that amazing!
  • + 1
 there is only one word to describe this video- WOW! Smile
  • + 1
 Here is new Vishnevy edit: vimeo.com/10308344
  • + 1
 YEAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH BOY
  • + 1
 not to sure about the music tbh but good vid
  • + 1
 Superman double whip! VOM!!
  • + 2
 Damn!
  • + 1
 cool.wich country do this rider from????maby russia yeahh???vod for sure
  • + 1
 omg, fuck me, russians are great.
  • + 2
 Sickk
  • + 1
 o my vooooooooooooooooooddddddddddddd
  • + 2
 clean as the mr. himself
  • + 2
 you are the bestBig Grin
  • + 2
 sick
  • + 1
 why is this guy not in every dirt jumping comp out there
  • + 1
 what...i.... you... im speachles.lol my favorite mtb rider ever as of now
  • + 3
 What mayho said.
Gringo. Beer
  • + 0
 yo are you pro this is a serious quistion if not try to get sponsors and shit
  • + 1
 He might be sponsored by Blkmkrt bikes. He rides Blkmrkt Contraband.
  • + 1
 he IS sponsored by blkmrkt Wink
  • + 1
 Yes... he is! We are looking forward to 2010 and getting Adam & Vishneviy everywhere we can to let them shred!!!
  • + 1
 Yeah I can't wait see Pavel kick everyones ass in the contests Smile same for Adam!
  • + 1
 s hes pro im guessing then lol he must get a nice pay check
  • + 2
 sick vid.
  • + 2
 yea man super ride
  • + 1
 probably one of the best mtb rider ever
  • + 1
 skills to pay the bills right there
  • + 1
 ye baby! as always he got skill and style !
  • + 1
 Nice work! You're rippin man! Do you rode a BMX before MTB?
  • + 1
 fucking insane. hed give alot of top pros a run for there money
  • + 0
 And he also can do muuuuch more! 720, frontflips, 360 double whips..... Pasha the best of the best!
  • + 1
 Great riding skills, and he's a fan of dutch silly hats too (see begining)
  • + 1
 i never ask this but what is the music? sounds fresh.
  • + 1
 The song is: Bei Bei & Shawn Lee - East
  • + 1
 deffinatly vod worthy no doubt about it
  • + 2
 That Was Amazing !
  • + 2
 sik boi
  • + 2
 amazing vid
  • + 2
 What a guy!!!
  • + 2
 MinttuBig Grin Big Grin

zajebok!
  • + 1
 VOD!... VOM.... i think VOY!
  • + 2
 styler...huge tricks
  • + 2
 GOD !
  • + 2
 kurwa choj
  • + 2
 straight to favesSmile
  • + 1
 i'm thinking.... damn he's good.......
  • + 1
 Chill!!! Sick roll backs!
  • + 1
 Wow super crazy!
  • + 1
 flip barspin....
  • + 1
 yeah) 24)
  • + 1
 awesome!
  • + 1
 sick riding
  • + 1
 proper riding!!
Below threshold threads are hidden

Post a Comment




Copyright © 2000 - 2020. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv65 0.022013
Mobile Version of Website