You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login

Video player is disabled while the embed window is open.

Copy and paste the HTML code below:


Color:
Size: X


Autoplay | Loop

Show headshot | Show title | Show by line

Silvia - Winter trails with Matt Hunter

Hunter shredding in fresh tracks on some local trails surrounding Kamloops. Big thanks to Dylan Sherrard for lighting up Matt in the night section! http://www.facebook.com/pages/Silvia/149128011826656 Röyksopp - What Else Is There? http://royksopp.com/

237 Comments

  • + 114
 havent even hit played and hits already in my favs.
  • + 24
 What a legend.
  • + 58
 Sad to see a new truck instead of the infamous red ford ranger though!
  • + 11
 They kill it every time!
  • + 24
 didn't want that to end... Frown
  • + 6
 DUDE! i know this guy!
  • + 81
 VODIIIIIIIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIVODVODIIIIIIIIIIIIII IIIIIIVODIIIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIVODIIIIIIIIII IIIIIIIIVODIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIVODIIIIII IIIIIIIIIIVODIIIIIIVODIIIIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIIVODIII IIIIIIIIIIIIVODIIIVODIIIIIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIVODIIIII IIIIIIIIIIIIIIVODVODIIIIIIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIVODIIIIIIIVODIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIVOODIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIVODIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIVODVODIIIIIIIIIIIIII
  • + 12
 Is that rio?
  • + 14
 i would definitely vote for this if it was in the VOY comp
  • + 5
 hidden river trail from seasons by any chance?
  • + 2
 Yeah! Snowy Rio shred...so intense.
  • + 2
 Two weeks later this finally gets VOD.
  • + 2
 This looks like it took an unbelievable amount of effort. wow, bravo.
  • + 4
 Guys got some testicles to be riding that weather in shorts! Great video Big Grin
  • + 3
 silvia does it again ... haha
  • + 3
 Tried riding in the dark and in snow, but both together is MADNESS!
  • + 2
 good promo shoot for kashima really, so slippery that snow doesn't stick Wink
  • + 1
 would not want to shoulder buzz with them tyres
  • + 1
 well thank you so much for this, i now k ow how to make my own studded tyres for use of snow n ice, bloody epic riding, keep up the good works guys, you should make a feature length video, it would be sold out within a day!
  • + 3
 57000 views in two weeks that might be a pinkbike record
  • + 3
 thats some hardcore shit right there!
  • + 1
 Gives me the chills. Aside from the fact of all the snow on the ground...
  • + 1
 sick video.....but why the hell is he wearing shorts
  • + 11
 Cause hes from Canada! you should too!
  • + 1
 this should be vod in the winter
[Reply]
  • + 29
 wow. honestly one of the best edits I've seen in a long time! Silvia's edits just keep on getting better!
  • + 8
 Yes, totally VOD worthy and the song is the best choice for this video.
  • + 2
 Hunter's a champ for wearing shorts in that weather! VOD worthy just for his commitment Big Grin
  • + 1
 Their Backkkkkk
[Reply]
  • + 19
 that was amazing. you guys nail it every time
  • + 14
 was that pun intended
  • + 5
 maybe. just realized that
  • + 14
 nah, i think you screwed it up.
  • + 1
 Maybe just a little bit.
  • + 1
 jumpbikesjames said you SCREWED up
  • + 1
 Stop screwing around. I'm tired of it.
Haha, See what I did there?
  • + 3
 dude, if you want to follow that up you gotta say those tyres are gonna be screwed for the summer anyways Wink
  • + 1
 I bet they are "tread"(dread)ing that biblical day. It is religious because their tires are so holy.
[Reply]
  • + 16
 It was like watching Lord of the rings
[Reply]
  • + 5
 Matt Hunter has just entered the supreme state of deity. This is the best video since Life Cycles. You can really start to feel the roots of his soul in this video. Amazing!
[Reply]
  • + 4
 I know Hunter is a Bad Ass Canadian, but why would he not wear some moto pants? I would puss out trying to ride and session for film in shorts.
  • + 5
 Shorts give you the flexibility and comfort that moto pants just don't. Plus what's leg hair for anyways man?!?
  • + 1
 Wear your woolie thermals!!
  • + 1
 because all Canadians are born into the cold winter. we have a natural resistance to it Razz
Either that or we're just really hairy
[Reply]
  • + 2
 Shit this is damn good vid and on of your the best. Awesome shots music and ride and everything perfectly fitted. Vod for sure. Today I wanted learn to school but it is so awesome that if I will not go ride now I will suffocate.
[Reply]
  • + 2
 Watched this so many times... hands down the best video I have ever seen in my life. Night shots were simply stunning and some of those cable shots were just immense. I own most NWD and Collective movies and this edit still beats them imo. Mega props for the amount of effort that must have gone into that.. it's made my day, ah hell it's made my week.
[Reply]
  • + 7
 what lights do they use?
[Reply]
  • + 5
 Unbelieveable. Night snow riding was amzing.
[Reply]
  • + 5
 must be good its by silvia,
[Reply]
  • + 3
 Awesome, thanks for putting up with the cold to make a sick edit boys well done! Just raised the bar for snow edits!
[Reply]
  • + 3
 the time and effort that must've gone into shooting that... fucking commendable! so sick. hunter kills it again.
[Reply]
  • + 4
 Jaw dropping work. I love the editing and cinematography.
[Reply]
  • + 4
 we all have the same idea but he has the balls to go do it
  • + 1
 that is a very good quote !
[Reply]
  • + 3
 What screws would you use? I get the impression they would gradually push back through...
  • + 2
 The appear to be self drilling screws. I want to go get some now that I know what they are...
[Reply]
  • + 1
 Funny thing...I rode up (mofo!) and down the Rio yesterday. It was dry and sunny and it kicked my ASS! I just watched Matt kill it in the snow, at night, with nothing but a headlamp. WTF!!
[Reply]
  • + 1
 I think the lights they were using were Magicshine. The one on Hunter's head looked like the MJ-880. Just saw it up close and for a steel on the site www.MagicshineNorthAmerica.com
[Reply]
  • + 1
 That must have been intense filming from the wire in pitch dark ... Wicked edit riding music gets you stoked to want to go ride.
[Reply]
  • + 1
 OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG This is the best VOD every on pink bike
[Reply]
  • + 1
 I love this video! Makes me realise that the only thing I will miss about the winter is trail riding in total darkness,, Just love it!
[Reply]
  • + 1
 Matt Hunter is a sicker at night and in the snow then i am in perfect conditions! defiantly look up to this kid! great video and great riding!
[Reply]
  • + 2
 Holy mother of mountain biking.

Epic rider, epic trail, epic weather and epic camera/edit crew.
I just love this guy.
[Reply]
  • + 3
 I LOVE THIS VIDEO!!!!!! I WANNA GO RIDE!!!!!
  • + 2
 samee Big Grin just a shame thats its pitch black.... but that doesnt stop these guys ^^
[Reply]
  • + 1
 this has got to be the most amazing video ive ever seen. i love the snow and i specially liked the night riding. what are those things he put on his tire?
  • + 1
 they're self drilling screws.
[Reply]
  • + 2
 watching that just made a good start to the day!!! The filming is amazing.
[Reply]
  • + 1
 Props guys, beautiful edit, love your attention to detail and the fact you focus on making your videos a real form of art that captures the mood of every scene.
[Reply]
  • + 3
 add to favorites. press play
  • + 4
 This video has me stoked on owning a mountain bikeSmile
[Reply]
  • + 1
 Nice work, rio in the snow with spikes must be a blast...was that Barnhartville gravel pits and the Ranch too? The cable cam at night was money!
[Reply]
  • + 1
 Holy God! Can you really do that to your tires??? Amazing video silviafilms!
  • + 1
 Do nailed tiers have any use in Mexico?
  • + 3
 Mmmm... I dont thik so, here in Mexico we dont have many places with snow in winter time! Canada and Poland are full of snow in winter time! That's awesome for winter sports such as snowboarding,ski and MTB WooOOOooow! Beer
  • + 1
 True. Peace.
[Reply]
  • + 2
 nice vid. It almost makes me miss the winter rides.
[Reply]
  • + 1
 another top notch piece by silvia and i love that royksopp track with the bird fom knife singing quality tune.
[Reply]
  • + 2
 great soundtrack. who was that.?
  • + 3
 Röyksopp - What Else Is There?
[Reply]
  • + 2
 VoY 2012 Contender, enough said, dont even argue
[Reply]
  • + 1
 this is gonna be 2012 VOY... will take lot of effort to beat this one!! truly inspiring
[Reply]
  • + 2
 Oh damn!! great work! best night filming Ive ever seen :O
  • + 1
 If thats the best night riding you have ever seen, watch the last scene in Life Cycles. Believe it or not, it is even better than this!
  • + 1
 oh I forgot that! Big Grin But are u sure that its really night filming in Life Cycles? not with effects?
  • + 1
 Either way it looks cool...
[Reply]
  • + 1
 i wish i could live my life like those riders live.I just don't like my pharmacy school!I just wanna ride!!That's it...
[Reply]
  • + 1
 For me this is now the short bike video all others will strive to measure up to. Amazing, amazing work. Keep it up!
[Reply]
  • + 1
 i always appreciate a good winter edit, but this is Silvia. so it's more than appreciation... it's infatuation
[Reply]
  • + 1
 SICK! if Kamloops is this sick in the winter, i can only imagine how sick it is durring the summer...
[Reply]
  • + 1
 does the night section not look like a crazy dream that you've had haha but seriously VOD
[Reply]
  • + 2
 This is definetly canada!
[Reply]
  • + 2
 The voice of Karin Dreijer + Matt Hunter riding in the snow = epic! Smile
[Reply]
  • + 1
 When I saw the Specialized I knew it was going to be Epic and then the drill came out......Awesome!!!!! What Kmo95 said.....
  • + 1
 Yeah, the drill did good job with those tiers! Nail's it I'd say.
[Reply]
  • + 1
 Karl is a film making genius! So good! Always a wicked soundtrack with these videos too
[Reply]
  • + 1
 so ein gefühl wie der hat da gibts einfach nichts das fühlt sich einfach os geil an
[Reply]
  • + 2
 Nice video..what is song?
[Reply]
  • + 3
 that was fucking epic
[Reply]
  • + 2
 Few words could describe how epic that was! Great job guys!
[Reply]
  • + 1
 I'm commenting so that i can watch it when i get home my phone only plays vimeo. or linked videos
[Reply]
  • + 1
 I didn't think Silvia would exceed his VOY vid for a while- but imo that was ridiculously good. Silvia never disappoints.
[Reply]
  • + 1
 that is what makes pinkbike video's look like they are impossible LEGEND!!!
[Reply]
  • + 1
 How long till a Silvia full length vid? This is easily one of the best bits of film I have ever seen
[Reply]
  • + 2
 Wow simply amazing video editing and great VOD!!!
[Reply]
  • + 1
 Why is wearing a black jacket and then the next shot, one blue? editing error ? haha
[Reply]
  • + 1
 Best video on pinkbike by far!!! I can watch this over and over and never get bored!!!!!!!
[Reply]
  • + 2
 Good lord, probably the best winter riding film by far!
[Reply]
  • + 1
 Where can I buy studs to make tires like that?
[Reply]
  • + 1
 Love that Smile )))))))))))))))))))))))))))))))
[Reply]
  • + 1
 Awesome video!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[Reply]
  • + 1
 Awesome vid yet again... been hoping for this!
[Reply]
  • + 1
 Do you have some screws? I'd like test it!
[Reply]
  • + 1
 How does he get the bike over the tailgate with a camper shell on?
[Reply]
  • + 1
 Maravilhoso o v'deo e a tocada!
[Reply]
  • + 1
 what a lad wearing shorts in winter
[Reply]
  • + 1
 i have seen this before studs for next winter then YEHA
[Reply]
  • + 1
 wow, seriously dude vod!! Wink
[Reply]
  • + 1
 at night in the snow. epic!!!
[Reply]
  • + 1
 What did he use as studs for the tire? Are they just small screws?
[Reply]
  • + 1
 awesome awesome this is a freakin bad a#% video hands down..............
[Reply]
  • + 1
 that is awesome! so well filmed and edited
[Reply]
  • + 1
 Great edit, loved the night shots.... thanks for sharing
[Reply]
  • + 1
 VOD! Best Edit! Night Ride Sick!!
[Reply]
  • + 1
 Night riding, I have to try that.
[Reply]
  • + 1
 f*ck riding in the snow and the dark at the same time Big Grin
[Reply]
  • + 1
 Beautiful tracking shots, awesome viddy!
[Reply]
  • + 1
 what did he use to put into his tires so they would grip better?
  • + 1
 self-drilling screws.
[Reply]
  • + 1
 Snow riding at night.... ..... awesome Smile
[Reply]
  • + 1
 Specialized new winter tire the "meat grinder"
[Reply]
  • + 1
 I vote this VIDEO OF THE YEAR
[Reply]
  • + 1
 Excelente Video se merece ser el mejor del d'a
[Reply]
  • + 1
 silvia kills it I feel like I should have paid to watch this
[Reply]
  • + 1
 What did he use for studs? Were they just small screws or what?
  • + 1
 looks like self-drilling screws.
[Reply]
  • + 1
 What did he use for studs? Are they just small screws or what?
  • + 1
 they're small self-drilling screws.
[Reply]
  • + 1
 nice Big Grin what a name the song ??::P
[Reply]
  • + 1
 Love to see you ride! Go Hunter!!
[Reply]
  • + 1
 wooow, wonderful!!!! Love DH!!! So versatile!
[Reply]
  • + 1
 i love how his tires fling dirt and snow around with the screws!
[Reply]
  • + 1
 Add to favorite, watch in aww greatvid guys
[Reply]
  • + 1
 Amazing Footage ! Night ride Awesome!
[Reply]
  • + 1
 Bravo SIRS! It actually made me want to ride in snow.....
[Reply]
  • + 1
 Great vod but what did he do at the beginning
  • + 1
 studded his tires so they'd actually grip.
[Reply]
  • + 1
 what is he doing with no pant's???
it's winter!!!
[Reply]
  • + 1
 Just imagine if you nut grinded the tire
[Reply]
  • + 1
 someone please knows the name of the song??
  • + 1
 Röyksopp - What Else Is There ?
[Reply]
  • + 1
 that was sooo fucking proo! so cool
[Reply]
  • + 1
 This is the BEST short MTB Vid I have ever seen!
[Reply]
  • + 1
 If hes that fast on snow how fast is he in perfect conditions!?
[Reply]
  • + 1
 someone please message me how to do that to my tyresSmile ?
[Reply]
  • + 1
 Song suits this video like Ying suits Yang ! Amazing !
[Reply]
  • + 2
 Damn that was so awesome
[Reply]
  • + 1
 Hunter & Silvia - epic symbiosis
[Reply]
  • + 1
 The winter night riding / filming is a whole other level. Kudos to Silvia!
[Reply]
  • + 1
 bike 40lbs spiked ties 15lbs
[Reply]
  • + 1
 22 hours and has 1045 vaves
[Reply]
  • + 1
 yeahhh!!!!! awesome!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[Reply]
  • + 1
 wow amazing cameras and editing!
[Reply]
  • + 1
 Just awesome! Loved it... VOD indeed.
[Reply]
  • + 1
 Wow. Winter wonderland!!
Big Grin
[Reply]
  • + 2
 amazing !!! ♥ ♥ ♥
[Reply]
  • + 1
 I must do something like that !
[Reply]
  • + 2
 Soundtrack is awesome!
[Reply]
  • + 1
 fantastic videoSmile that was amazing
[Reply]
  • + 1
 VOD of course! So beautiful... Silvia's vids are always great!
[Reply]
  • + 1
 Shredding snowy trails like a bawss... just EPIC
[Reply]
  • + 1
 Like always, great editing, song and riding! Keep going ! VOD
[Reply]
  • + 1
 the night part is unreal ...
[Reply]
  • + 1
 I think half of the 100,000+ views are from me. Can't stop watching!
[Reply]
  • + 1
 who was night-riding with matt?
[Reply]
  • + 1
 damn, the night riding was bad ass!
[Reply]
  • + 1
 wow....the best...speechless...
[Reply]
  • + 1
 That man is dedicated and loves to ride bikes!!
[Reply]
  • + 1
 so sick video and love the night riding..
[Reply]
  • + 1
 night riding that losks so awsome ;D
[Reply]
  • + 1
 silvia already working for VOY 2012!!
[Reply]
  • + 2
 VOY material here. Wow.
[Reply]
  • + 1
 that was amazing, sick intro
[Reply]
  • + 1
 A video where you're left waiting, and wanting more.
[Reply]
  • + 1
 That take biking to a hole new level
[Reply]
  • + 1
 Dragging this up because it never fails to get me amped for winter
[Reply]
  • + 1
 Sweet vid doods, night riding rocks
[Reply]
  • + 1
 KICK ASS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WESTCOAST
[Reply]
  • + 1
 some silvia vids are more VOL= video of life
[Reply]
  • + 1
 Thats beyond the awesome!!!
[Reply]
  • + 1
 how is this not VOD yet. It had over a 1000 faves in 24 hours
[Reply]
  • + 1
 Not long till am riding in kamloops, grate video!
[Reply]
  • + 1
 studs are over rated
[Reply]
  • + 1
 VOD Good music
[Reply]
  • + 1
 Siiiiiiiiiiick!
[Reply]
  • + 1
 Shorts hell yeah
[Reply]
  • + 1
 THATS A VOD PB !!!!!
[Reply]
  • + 1
 VOD!!!!!!!!!!!!
[Reply]
  • + 1
 I LOVE THAT!!! =)
[Reply]
  • + 1
 Thats so sick !!!!!Smile
[Reply]
  • + 1
 3:58 sick spray
[Reply]
  • + 1
 Badd ass VOD
[Reply]
  • + 1
 very nice video
[Reply]
  • + 1
 WTF!! that is insane!!
[Reply]
Below threshold threads are hidden

Post a Comment




Copyright © 2000 - 2014. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv92 0.058984
Mobile Version of Website