Mark Wallace - Sound of Speed - Video

Feb 3, 2016
by Red Bull Bike  


Video: Rob Parkin




122 Comments

  • + 195
 That whip through the tree was badass.
  • + 49
 Exactly my thoughts. And this up-tree skinny jump, like a boss
  • + 24
 actually, the whole thing was pretty sick!! damn need to move outta here
  • + 0
 I thought he was done
  • + 1
 That was an incredible shot. I'd love to see the full thing including the landing. It must have been insane the whole way through, assuming the edit was highly edited to show a different ride away.
  • + 12
 that whip was badass but it kind of look like they edited a big crash out right after that stump explosion
  • + 6
 I never have the same outcome when I throw my bike through a tree...
  • + 8
 This is how my attempt ended up. www.pinkbike.com/photo/9932122
  • - 6
flag theedon (Feb 3, 2016 at 23:59) (Below Threshold)
 I'm betting those are SRAM brakes. The sound of shit
  • + 3
 I was wondering what it would be like to have the balls to do something like that. Thanks for sharing and ensuring I never will
  • + 3
 pretty sure he ate shit on that tree smash. pretty damn bad ass to even try that though! Awesome trail building!
  • + 67
 WOW... stoked to see him blast through a dead tree. I think it has never been recorded before (at least on an intentional basis... haha).

Cheers,
Beer
  • + 78
 the real question is ,did he ride it out ? Big Grin
  • + 9
 The way his front wheel is dropping, looks like an endo. So rad though
  • + 65
 Ahhhh.. Top Secret Pro riders tip right there.... The quickest way is straight through the tree....
  • + 7
 French lines bru Wink
  • + 50
 I love the raw video - no europop, dubstep, etc. Just pure awesomeness.
  • + 2
 No Slow-mo, apart from warming his gloves up....
  • + 3
 and the tree smash he obviously didn't land
  • + 50
 Who'd of thought the 'sound of speed' was akin to a goose being strangled?
  • + 26
 Thank you SRAM.
  • + 34
 SRAM Guides are responsible for an uptick in underage goose pregnancy in the area. That didn't come out quite right.
  • + 2
 I like how we can all tell he is running avids just by the god awful sound of his brakes.
  • + 33
 Dece last name yo
  • + 5
 just dece, reece.
  • + 28
 Dude went full termite on some rotten wood.
  • + 13
 never go full termite...
  • + 21
 Whats it gonna take to get a World Cup in the Pacific Northwest?
  • + 18
 well thats one of the best raw edits I've seen
  • + 15
 Oh no he didnt!?!
  • + 9
 Would have gone into my favorites if it was in the PB video player... Smile
  • + 2
 Amazing images and sound but why that shity redbull player? In here looks like VHS quality and no full screen button... Wait its iFukinPhone compatible right? Not here...
  • + 9
 that would not have been good if the tree stump did not shatter.
  • + 9
 It was pretty cool and reminds me of karate demonstrations from the 80s. Next up, cement block!
  • + 8
 Awesome video! How hard did he eat sh!t after plowing through that dead tree tho? Smile
  • + 4
 Area 51 !!!!!!

WTF is that? sick, whatever it is..

IMO --- this is the proper way to make a bike video --- I get so bored with bike video music overlapping -- I'd much rather listen to a sqeeeekin' brake over some of the music. mute button plz

there's very few peeps out there who are good at overlapping the right kind of music to the right kind of biker video
  • + 7
 Cutting roots out with a chainsaw...makes me cringe every time. Amazing riding though!
  • + 6
 I think the lip on The last stepdown was in Canada but he landed somewhere in the U.S. Amazing!
  • + 5
 Awesome video, terribly music! Very excited to see how Mark does in the World Cup this year!
  • + 8
 The music was great!
  • + 2
 What no one failed to mention.A pro making trails for all to try. Those are exsisting trails with Mark Wallace improvements. Every orher"pro" has a team of builders erect and dismantle there precious stunts for there selfish secret one off photo shot. Mark gave all of us those jumps and drops! The tree is so stupid, i cant wait to try!
Thanks Wallace
  • + 4
 Love the riding and raw sound of the trail. I don't think he rode that tree stump out. RedBull please post the making of....to prove me wrong.
  • + 2
 I'll put up with the annoying brake squeal just to enjoy the rest of the video without music. I'm suprised how much I enjoy just the sound of just the bike in a sick videos like this one.
  • + 1
 Ya, what brakes were those. Re-shoot the video with quiet ones please :-)
  • + 1
 Anyone know how they get sound like this? Seems all the videos are getting super sensitive audio with every little sound of the tires on the dirt even from far away, then compressing heavily. Is it a builtin mic on these new DSLRs or what?
  • + 2
 I'm guessing they have a separate high quality mic nearer to the rider
  • + 2
 Probably a shotgun mic mounted on the camera.
  • + 5
 redbull player did it again! -_-
  • + 2
 Bike shop: The damage to your bike resembles an impact typical of trying to insert your bike at high speed through a healthy full grown tree sir.....

Grom: B b b b but I saw this video ....
  • + 4
 Those massive step-downs are sick. I love how wobbly he gets at 1:28 braking on the landing.
  • + 2
 saw that too, sketchy
  • + 4
 Is that Mt Tzouhalem? Looks like he ends up on Genoa Bay Rd. Must be fairly new. Awesome riding!
  • - 1
 Yes, steep down the north side
  • - 1
 Thanks.
  • + 3
 Can't wait to see Mark on the World Cup this year!! Go Canada for some podiums!
  • + 4
 Why does loam simultaneously make me hungry, horny, and want to ride?
  • + 3
 3 of some of my favorite things: Building trails, loam and a Devinci Wilson to ride it all on!
  • + 4
 How did he get through that snow at the top of the run without a fatbike?
  • + 3
 you know pinkbike bought some stock in underwear manufacturers before posting this video. I pee'd myself just watching
  • + 3
 Wen you finna smash that bitch
  • + 2
 A tree! I`ll ride up it! Another tree! I`ll just blast trough the damn thing! And then that jump...
  • + 2
 Why can't I add to Favorites!? Is this Red Bull Media Player striking again?
  • + 1
 Favourite the article above the video.
  • + 3
 SHIT! Was so sick how he destroyed the tree
  • + 1
 That tree jump was sick then there was the elbow smash but whipping through a tree for me personally that is the best thing I've ever seen on a mtb !
  • + 2
 If I were a tree, I'd be quite proud to be the tree fifty seconds in, it stole the show.
  • + 4
 he murdered that trail
  • + 2
 So now if you throw a tree trunk at Mark Wallace, it wont faze him and he'll probably still top 10.
  • + 2
 Was there an ad before the video on PB? What the f? let's please do away with that...

Rad video by the way.
  • + 1
 So refreshing to see a vid with no soundtrack - just raw noises from the bike, the ground, and the crumbling nature Wink
  • + 1
 I love how this was a red bull mountain bike video with no stupid gimmicks. I was just plain and awesome!
  • + 1
 That was fucking dope. That trail looks amazing! That log stunt! Fuck yeah. Best edit I've seen in years.
  • + 1
 I'm just gonna take this rotten tree out with my elbow. . .Damn, wrong tree. . .I think I've broken my arm!
  • - 2
 This, like a lot of videos with riders and filmers of incredibly high caliber, was another let down. It would've been nice to actually see him ride the whole trail, maybe more than three turns in slow mo, or what the section prior to those massively sick step downs looked like. More than likely, it was incredibly awesome-unfortunately only Mark and Rob know the truth. Bring back pan-zoom.
  • + 2
 VOD VOD VOD VOD VOD VOD VOD VOD VOD
  • + 2
 Mark Wallace is my hero. Enough said
  • + 1
 For a raw video he really should have used Shimano brakes Big Grin (commence brake war below)
  • + 3
 That brake squeal though
  • + 3
 That was beautiful
  • + 2
 hell yeah blastin trees.. :51 tho.....imagine coming up short
  • + 2
 SICK! Sick sick sick sick sick rad.
  • + 2
 What *is* that thing at 0:51?! Terrifying
  • + 2
 That elbow poppin' that tree stump to pieces! That's some kung fu sheeeea
  • + 1
 Damn, that was a mature, live hardwood he plowed through, by the way
  • + 1
 single speed on a dh bike Smile nice
  • + 1
 where is steve smith!!! this track with the two teammates would be sick!
  • + 0
 Why did he bring a chainsaw if all he needs to do to cut down a tree is ride into it? XD
Great edit!
  • + 1
 MOTHERHUCKING AWESOME!!!!!!
  • + 1
 hell yeah. wicked riding/edit. way to go.
  • + 1
 replay ... immediately!! Foley is so so good!
  • + 2
 Soooo sick!
  • + 2
 Ninja
  • + 1
 WOW, sick edit, VOD for sure! Stoked to build 'n ride now!!!
  • + 1
 the only video edit that is good with music is remy metailler's
  • + 2
 holy sh*t those gaps
  • + 1
 That natural tree jump was so gnarly!!! Such a sick vid
  • + 1
 The sound of fresh loam and schwalbe tires!!!!
  • + 1
 He got MAD air off that one lip!
  • + 2
 Nice one Mark!
  • + 1
 Insano in the Membrano. Huge bush jumps . So good . Thanks
  • + 1
 when in doubt, smash it out!!!
  • + 1
 BRILLIANT! Cowichan riding is BRILLIANT
  • + 1
 That was dirtier than a Jerry Springer show.
  • + 1
 He's good...
  • + 1
 Absolutely on it
  • + 1
 Very nice.
  • + 1
 Good shit
  • + 1
 best soundtrack ever !
  • + 1
 so fresh
  • + 1
 oh my word
  • + 1
 Ya babbbbyyyy yaaa
  • + 0
 I love the smell of Sram in the morning.
  • + 1
 wicked, just perfect
  • + 1
 That was the shit!
  • - 1
 THATS SO FUCKN FREE RIDE BRA
  • - 2
 the sound of avid?
Below threshold threads are hidden

Post a Comment



Copyright © 2000 - 2019. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv56 0.087301
Mobile Version of Website