You must login to Pinkbike.
Don't have an account? Sign up

Join Pinkbike  Login

Video player is disabled while the embed window is open.

Copy and paste the HTML code below:


Color:
Size: X


|

| |

Chris Akrigg - TEOCALI.0

Chris takes his Mongoose Teocali up over the Yorkshire moors and back down again with some ridiculously technical riding in between.

273 Comments

  • + 21
 thats some sick skillzzzzzzzzzz
  • + 105
 yorkshire tea and jam on bread, the secret to insane trials skills
  • + 15
 Amazing as usual, another VOD no doubt, props!
  • + 10
 your actually a mad man! suck insane skill on a bike!
  • + 40
 what ever bike Chris gets he is able to ride trials on it Eek
a fixie
an xc bike
what next?
  • + 14
 So much skill it's ridiculous.
  • + 10
 sooo sick i wish i could do this. crazy
  • + 14
 IMA be honest How The Fuck This Get VOD
  • + 49
 Because it's got some sweet as trials on some sick as trails.
  • + 15
 not your everyday trail ride
  • + 17
 one word - IMPRESSIVE :O

I fave it tup
  • + 9
 dude this video is so sick props to the riders and filmer. sick VOD
  • + 21
 is he even human?

the bike is like a third leg.

Mad Props!!
  • + 8
 nvm what i said earlier i watched this again and hes fricking amazing
  • + 14
 they need to give him a dh bike and see how gnarly he gets
  • + 6
 yea he prob rip
  • + 1
 Watch his vid golden nugget, not quite a dh bike but close.
  • + 7
 ive been climbing were he did that wallride Beer lol
  • + 4
 VOD withing 16 hours... Wow.
  • + 18
 Was that a dead sheep on the right in the building at 50s?
  • + 5
 Nice spotting soldier, Ramirez, remove it with your knife!
  • + 3
 xc rider with some seriously insane skills
  • + 5
 this is how XC should be done.
  • - 2
 Im sure hes done similar on a DH bike in one of his videos.
  • + 11
 That part at the river made me spit out my toothbrush as I was brushing my teeth.
  • + 10
 honestly one of the best videos ive seen on this site.
  • + 5
 Thats amazing! tup congrats on VOD!
  • + 5
 Chris Akrigg = Trials Genious
  • + 5
 Hans Rey would be proud!
  • + 3
 Now his next vid should be some mad Unicycle skills tup
  • + 6
 This is like trials on speed!
  • + 3
 isnt this one the crazy guy who did trials on a fixie?
  • + 3
 if you belive something will happen, It will happen.....
  • + 4
 I believed I would go as fast as Sam Hill the last time I rode. But I didn't Frown
  • + 3
 You must have not really believed it then Razz
  • + 8
 I believed it so much my eyebrows even started getting bigger...
  • + 3
 Wow crazy vid man!! Pimp it's on www.plussizebmx.com! Smile
  • + 3
 is this guy even able to ride a bike normally? mad mad skills, that is real XC, involves every type of riding Big Grin
  • + 4
 holy WHAT!? I think he just invented a new style of riding... that was like... "trail trials" haha, god damn impressive if I say so myself!
  • + 3
 i like this new style
  • + 4
 2.56. omg. but honestly, this is the most fun kind of biking ever. IK i don't do it like him, but every1 should give this a shot. all he does is make evrything he rides into a transition. he doesnt really force turns either, he just uses gravity and features to turn him. for example, the wall ride that followed the 2.56 shot. super sick, i love the style he has on all types of riding. best kind of biking imho. its like street xc. u know what i mean?
  • + 1
 That has to be THE coolest xc iv EVER seen!
  • + 11
 this movie makes me want punch women in the ovaries.
  • + 9
 uh. ok...... little over the top
  • + 4
 it made me lol
  • + 1
 Next thing hes going to hop on that sheep and do some crazy trials...
  • + 1
 Skillful representation of all mountain!
  • + 1
 I wish I could do that...:p
  • + 1
 duncanp its called toast... Smile
  • + 12
 Extreme XC anybody. Such sick riding, and sweet stream crossing. Has to be VOD
  • + 6
 What we have here is a trials biker who forgot what a trials bike looked like.
"Is this a trials bike?"
"No that's a road bike."
"Oh well..."
Next time...
"Is this a trials bike?"
"No that's a XC bike"
"Oh well..."
WHAT CAN'T THIS GUY DO TRIALS ON??!!:P
  • + 8
 and the one (I believe) it started with:
"is that a trials bike"
"well, yes actually"
"oh, err, where are the brakes then"
"I haven't got any...."

and he still shreds. An all round bike hero. He's too damn versatile with his talent! =D
  • + 1
 well you dont see that everyday
  • + 7
 Fuck yea YORKSHIRE!
  • + 4
 see when you start taking an XC bike and being better than 99% of riders at EVERY discipline on it.... kinda makes me feel a bit redundant lol. Amazing vid!
  • + 4
 now that's how xc should be ridden! loved the section down in the bottom of the glen, how you link stuff down there is beyond me! millions of lines but its so tight!
  • + 4
 Sick to see something different. I love all the DJ and downhill videos but I like to see something ridiculously difficult and different for VOD like this. PROPS!!!!!
  • + 1
 I just got my 2010 Teocali Super from Sovereign Cycle in Westbank BC!!! The bike is sick and honestly can do everything that Chris is doing on it! The angles are amazing and the bike feels endless for a 5.75" bike. Cant wait to push the limits on it this year!
  • + 1
 now that is a vod that just makes you go WOW!! and it makes me wanna show it to everyone i know. was he at the world champs in canberra, Australia? and if you wernt, you should have been!!

At 2:21 i was like "no way, hes not gonna do that"!!
  • + 3
 Man, this is an awesome VOD! You have some sick riding skills Mr. Akrigg tup I had to rewind the vid several times and watch what you did. Awesome scenery too!
  • + 3
 yo chris you´re the most inspireing rider i´ve ever seen ! sweet flow in any video, ripping on any ride given, really unbelievable skills. i love to watch your vids....
  • + 2
 Probably my favourite VOD so far, thought it was going to be a standard cross country vid, but man that guy has some effortless skills
  • + 3
 fucking sick!!! a great mix of XC and Freeride there!!! The most amazing tecnical riding i have ever seen!!!
  • + 3
 so refreshing to see something other than yet another back flip dj vid or short downhill section, cool
  • + 2
 woooo yorkshire moors! great to see something british Smile yorkshire tea, jam on toast, a nice yorkshire pub and great riding Smile brilliant Smile
  • + 1
 I bet it was a pint of tetleys too Wink
  • + 1
 that'd have been beaut Wink
  • + 1
 chris akrigg you are the man, somehow saving trials riding for future generations while simultaneously not even riding a trials bike. you make everything look like loads of fun, this is what biking is about.
  • + 2
 that wallride was sweet looking and unexpected with the seat up so high, awesome trails and trial riding. love the technical stuff great job on the video.
  • + 4
 wow, trials meets xc meets fr. crazy skills
  • + 1
 Something way, way more that just pulling those tricks. Do not let them make to good deal on you Chris! Wink
The combination of skill and invention makes this so much fun to watch.
  • + 1
 that was flat out stellar! usually when i think xc i think spandex, uphill, and mellow descents but now i'll think woah that guy could probably rip shit at hoppin over stuff and such
  • + 1
 to the comment how did that guy see the dead sheep at 50s well spotted tbh honest i was most impressed with his dancing skills on the log that alone deserves vod !! sweet vid faved
  • + 1
 has any one told him he might as well get a trials bike. sweet man, the part where eh jumps a cross the stream on the 3 rocks shud get VOD itself
  • + 2
 The first cross country video, and probably the only, I will ever save as facourites.
? good shit that was cool
  • + 2
 Peat,berrecloth and lenosky,all in the same dude. Asweome riding man. Huge props.
  • + 2
 such a well decerved pod got a shock when he hoped them rocks under the bridge best pod i have seen in a long while
  • + 3
 stop making fun of our riding skillzz... :p
  • + 2
 i like dirt jump vods a bit better then this, but this is still really good, props to the rider!
  • + 2
 This is amazing!! i never knew xc biking could get any better danny macaskill on a xc bike haha. some sick skillz there
  • + 2
 Now THIS is inspiring. It shows you how versatile a trailbike can be under a good rider.
  • + 3
 you sir, are a bike hero !!!
  • + 1
 I love it, a fellow Yorkshireman and you can tell he's a proper Yorkshireman cos he finnishes off with a pint. You have some sick skills mate
  • + 1
 "meece13 (2 hours ago)
dude at 50 there is a dead f*ckin sheep in that house thing.haha and nice vid btw"

haha you're right!

insane vid too.
  • + 2
 thought it was super lame until the wallride...and then i decided it was sick
  • + 1
 brov that was inspired riding. sick vision and crazy lines most people wouldnt even contemplate. beats hucking a bike off some crazy jump all day long.
  • + 3
 You are King Akrigg of the Trail Bike! Goddam that was sick.
  • + 2
 dude at 50 there is a dead fuckin sheep in that house thing.haha and nice vid btw
  • + 1
 HAHA you're right! That's disgusting. Chris Akrigg should just strap on and show us some full-on downhill. Now that would be sick. Great riding anyways.
  • + 1
 ya i seen the dead sheep to lol its nasty
  • + 3
 OMG it has blood of Danny Macaskill Salute
  • + 1
 rad cool rad way to inspire that malty beverage sure looks good you deserve it ride on rock on rock off love it live it peace out!!!!!!
  • + 1
 Yeah Chris, sick skills as usual! Great to see more of you recently, such awesome bike handling!
  • + 2
 speachless that was fucking mint chris
  • + 2
 real renaissance biker, awesome!!
  • + 1
 i love how he crosses the creek and every thing about the video is awesome hands down one of the best videos ive seen
  • + 2
 wow, amazing skills, nice huge beer at the end by the way.
  • + 2
 Just your standard pint. Why would you drink beer out of anything smaller?
  • + 1
 If you drink out of anything smaller in Yorkshire, you will be lynched, and rightly so!
  • + 2
 that's one of the nicest xc vids i've ever seen
  • + 2
 thats the only nice xc vid i've ever seen really Razz
  • + 2
 that dude can shred anything. best vid in a long time, awesome.
  • + 2
 that was super rad one of the best vods by far, trial and xc mixed so good
  • + 2
 That was refreshing! Amazing riding and edit and a great choice for VOD Smile
  • + 2
 the absolutly sickest video i have ever seen.
  • + 1
 that was real xc riding. he was the man in earthed 5 and hes still killin it
  • + 1
 nice, the start was a little slow for me, but it good sick about halfway in!Big Grin nice vid
  • + 1
 hey dude you wanna try out my new trails??? nah its ok i dont need trails Razz awesomeee!!!!
  • + 2
 Excellent video... I think there is a trials moto rider in him too
  • + 3
 1:59 and after is crazy
  • + 1
 That dude is one hell of a bike handler! Fixxie, full-floater, no matter....he's sick!
  • + 3
 Deserves VOD 100%
  • + 2
 its jesus on a bike, truly a miracle
  • + 1
 Amazing all round.. mad skills on the bike and production/music selection.. everything nailed !
  • + 1
 very nice to watch and great skills!

that dead sheep in the old house is quite scary though Big Grin
  • + 2
 DUDE. U ARE LEGIT...PROBABLY THE BEST RIDER....EVER!!!!!!
  • + 2
 Amazing bike control, more vids like this please!!!!
  • + 1
 CALDERDALE! Really nice video. In fact I wish all MTB videos were like this.
  • + 1
 this guy is sick, love the manual/wheelies on 1:25, like a trails/trials biker Smile
  • + 2
 That's some real technical riding. VOD for sure!
  • + 2
 Jaw dropped the entire vid
  • + 2
 how the hell did this get vod?? it sucks.
  • + 1
 he really sells that bike for mongoose! it really shows off how capeable it is...
  • + 1
 at the first point I think ooh not MTB, but you are damn sure mate. realy good video. cheers Big Grin
  • + 1
 I thought this kid was riding fixies now. note:fixies are gay. XC is much better
  • + 1
 Awesome vid, bro those were some pretty tight skills!! But seriously your riding a mongoose???
  • + 1
 yeah he is...he's not concerned with labels, just about riding...take a hint.
  • + 2
 this is gonna get VOD easy...
  • + 1
 this is the new way to do XC... who want to be the nextone? anyone? f*&$ng great video.!!
  • + 0
 terrible song choice and it looked like some of the most boring trail riding in the world but he is an amazing rider, super tec.
  • + 1
 maybe the best riding in all mountain rig, i've ever seen. awesome skillZ Chris!
  • + 2
 Nice scenery!
But more importantly:sick vid
  • + 1
 the best video i saw along my life Big Grin awesome ridind Big Grin
  • + 1
 Just 1 word for this video........MINT!
  • + 1
 new style of riding in mtb
  • + 1
 this guy rips wotever he rides !
  • + 1
 woooow amazing video!!!! great Wink
  • + 1
 thats what i call an xc ride
  • + 1
 holy shit didn't even knoww that was possible on a xc
  • + 1
 there's a dead sheep in the house!!!!!!!!!!!!cooooooooooooooooooooooooool
  • + 1
 fds reparas em tudos os promenores, eu nunca na vida ia dar fé que aquilo lá estava se tu nao dissesses!!Big Grin
  • + 1
 In america that bike wouldve been jacked in the short split second lol
  • + 1
 really like this little video thanks a lot for sharing
  • + 1
 XC trial,sick! inspiration!
  • + 1
 that was some great bike skillz mate!!!
  • + 1
 thats one of the nicer mongooses i've seen. awsome vod dude
  • + 1
 thats all the world needs another danny jk lol great riding
  • + 1
 that was awesome man. make more vids like this.
  • + 1
 what beer you go for? cant go wrong wi'summat from north yorkshire?
  • + 1
 awesome!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • + 1
 the stuff he does scares me. lol. I swear he can teleport or something
  • + 1
 a pleasure to watch. big ups.
  • + 1
 that is cross country done my way!
  • + 1
 Holy crap! put that guy on a bmx!
  • + 1
 SOOO crazzzy! Very inspirational, defying what can be done on a XC bike.
  • + 1
 Amazing skills and vid. Wish I could do some of the tricks Smile
  • + 1
 Incredible skillz mate. Nice random natural stunts.
  • + 1
 Imagine what he could do if he lowered his seat!!!!! - hahaha
  • + 2
 great vid!
  • + 2
 SWEET VOD SKILLS!
  • + 1
 Awsome riding men! Smile And very nice landscapes Smile
  • + 1
 what a perfect bike tester, not many push their xc bikes like that
  • + 1
 the only thing can stop him from riding is the ocean I guess.
  • + 1
 get the hell out of here!...fuckin master
  • + 1
 Awsome riding and the bike looks super lite! Nice vid and VOD.
  • + 1
 Awesome riding! your bike skills are out of this world! Ride on!
  • + 1
 i thought that XC is gay until this very moment Big Grin
  • + 1
 OooooW yeaa so good vid amazing
  • + 1
 yeeah! those river gaps were amazing!
  • + 1
 so sick to see such technical riding on a bike like thatSmile
  • + 0
 this is comercial on Mongoose? Big Grin realy sick trick somewhere Smile i think i saw FRanta Mrazek Big Grin
  • + 1
 He rides for Mongoose. And it's "Commencal".
  • + 1
 i wanna see this guy on a trails bike!
  • + 1
 that was amazing sick VOD
  • + 1
 im speechless, that was truly some sick riding!
  • + 1
 all that for a beer? ... i love this guy!!!
  • + 1
 Very nice, i love trial Wink
  • + 2
 yorkshire!
  • + 1
 can see you have experience mate, inspiring riding you got there!!!
  • + 1
 and instant hit of genius riding!
  • + 1
 how on earth can that be done?????
bravo chris
  • + 1
 Props dude, that was some serious skill!
  • + 1
 The balance over the gnar skinny was great!!
  • + 1
 I didn't like it at first but it gets pretty sick!!!
  • + 1
 some people are just born with skill!jammy bugger
  • + 1
 The place and his riding style are awesomeBig Grin
  • + 1
 Now that's what a VOD should be like ! amazing ! ! !
  • + 1
 Sick riding Big Grin And a amazing skills Wink
  • + 2
 Thats XC?!
  • + 1
 great vid. loved the river crossing Big Grin
  • + 1
 mad skill nothin like a cold beer after riding like that Beer cheers
  • + 0
 Now that is the best VOD for some time.
Chris putting the Xtreme into XC (Xtreme Cycling)
  • + 1
 his brakes work really well. awesome ridding
  • + 2
 video of the month
  • + 1
 Facet jest z innego planety! Wink
  • + 1
 Holy Sh#t! This guy is AMAZING!
  • + 1
 this is excellent really enjoyed this. one of my favourite VOD's so far
  • + 1
 One of the best VOD i've seen on PinkBike Smile
  • + 1
 One of my all time favorites!
  • + 1
 just popping out to the pub Big Grin
  • + 1
 Vod, this is F*cking amazing, FULL PROPS TO RIDER!
  • + 1
 That is sick Smile keep it up m8 Big Grin
  • + 1
 Finally an interresting XC-AM-TRAIL video Smile
  • + 1
 love the ending go for an insane ride and then go grab a pint i love it
  • + 1
 Top video/top skills and the best: a pint at the end.
That`s life !!!
  • + 1
 his rides are allways sick thumbs up
  • + 1
 only Chris can make XC amazingly interesting
  • + 1
 50 eme seconde ... baaaaaah ! xD
  • + 1
 Undeniably inspiring. Awesome riding as ever Chris!
  • + 1
 Great landscapes, places, and skills Smile
POD-worthy movie...
  • + 1
 that is some sick riding right there
  • + 1
 sick as hell, best riding I have seen in a long time.
  • + 1
 i can give him my grandmother bike and he will make a miracle with it!!!
  • + 1
 p.s im investing in yorkshire tea for sure.
  • + 1
 thats amazing trials on a xc bike
  • + 1
 wat up with the dead sheep
  • + 2
 XC done right
  • + 1
 That was intense...
  • + 1
 Insane!
  • + 0
 I wish I could do all that. amazing skills
  • + 1
 he insane!!!!
  • + 1
 nice videoSmile
  • + 1
 dman that was boring
  • + 1
 Reppin the Teocali
  • + 1
 that's mad Wink
  • + 1
 puckin awesome
  • + 1
 Impressive!
  • + 1
 sick
  • + 1
 good ! hybrid riding!
  • + 1
 yorkshire!!!!!!
  • + 1
 so gooooooood
  • + 1
 AWESOME!
  • + 1
 Funn
  • + 1
 insane skill
  • + 1
 haha crazy rider!
  • + 0
 Its like a new sport Cross trials cross country and trials put together
  • + 1
 baleze quand meme !!
  • + 1
 wow...
  • + 1
 amazing!
  • + 1
 wow.
  • + 1
 that was amazing
  • + 1
 it's like xc trials Smile
  • + 1
 easily vod, great riding
  • + 1
 thats so sick
  • + 1
 Absolutely amazing!
  • + 1
 vod that was mint Smile Xxx
  • + 1
 husty kamo jako prase
  • + 1
 ninja
  • + 1
 That is Amazing.
  • + 1
 that was CRAZY!
  • + 1
 he must rape at trials
  • + 1
 WOW!!that'S my man
  • + 1
 Wow...
  • + 1
 Mad skills, great fun.
  • + 1
 crazy
  • + 1
 aye, that wiz guidSmile
  • + 1
 very cool !
  • + 0
 that guy must also do trials riding
  • + 1
 No shit. He's best known for his trials riding. Kids these days.
  • + 1
 most epic POD ever
  • + 1
 great style! I love it!
  • + 0
 Speechless. wow
  • - 1
 Did anyone see that dead sheep in the house? lol
  • - 1
 WTF riding... WTF!: That's a DEAD SHEEP in the corner at :50. Creepy.
  • + 1
 didnt even see that. had to rewind... probably died of shock after witnessing those crazy bike skills....lol
  • + 0
 disgusting! he sucks
  • - 1
 as good as Macaskill??
  • + 2
 I think so, in different ways and styles of riding. Akrigg just makes everything he does look like a whole lot of fun and watching his vids just makes me want to get out on the trails. Macaskill is just so damn good that he makes me want to quit riding altogether! Between taking part in stuff like the Red Bull Mini-Drome, Cobble-Wobble, Mega-Avalanche, brakeless trials, and trail riding like this, it's hard to say that he's as good as Macaskill, but you can definitely say he gets around quite a bit and is super fun to follow! Gotta give credit to both guys though!
Below threshold threads are hidden

Post a Comment




Copyright © 2000 - 2017. Pinkbike.com. All rights reserved.
dv56 0.133071
Mobile Version of Website